Data: 26 listopada 2019 roku
Miejsce: Warszawa
Temat: Omówienie sytuacji biznesowej i finansowej Grupy AB po Q1 FY 2019/2020 oraz perspektyw na kolejne okresy

Grupa AB otwiera nowy rok finansowy lepiej od rynkowych oczekiwań

Największy w regionie dystrybutor IT i elektroniki użytkowej – Grupa AB z siedzibą w podwrocławskich Magnicach – ma
za sobą udany kwartał, w którym zanotowała aż 16% wzrostu przychodów, dzięki czemu za ostatnie cztery kwartały przekroczyła już próg 9 mld zł obrotów (więcej informacji – tutaj). Grupa AB – pomimo wciąż trwającej na rynku polskim presji na marże – wygenerowała również solidne wyniki finansowe, przekraczające prognozy analityków (PAP – wyniki AB lepsze od oczekiwań).

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/AB/26.11.2019_AB_2.jpgTradycyjnie prezentujemy stabilne, bezpieczne wskaźniki  płynności i zadłużenia. Wykorzystujemy jedynie 35% dostępnych linii kredytowych, zatem mamy jeszcze dużo miejsca na rozwój. Nasze postrzeganie wzmacnia zdrowy bilans z wysokimi kapitałami własnymi – wskazał Grzegorz Ochędzan, Członek Zarządu ds. Finansowych w AB S.A. Podkreślił, że Grupa AB przygotowała się na rozszerzenie mechanizmu podzielonej płatności, które nastąpiło od listopada br.

Przygotowaliśmy się na każdym poziomie – operacyjnie, IT,  finansowo. Za wcześnie jednak, aby oceniać wpływ split paymentu na nasze wskaźniki. Tam, gdzie dotychczas obowiązywał odwrócony VAT, niektórzy klienci mogą odczuwać realnie mniejsze limity, gdyż teraz cena netto jest powiększona o podatek. Być może przyspieszyło to niektóre decyzje zakupowe i być może był to element wspierający sprzedaż w październiku, z której jesteśmy bardzo zadowoleni. Ocenić to będziemy mogli jednak dopiero z dalszej perspektywy – powiedział Grzegorz Ochędzan.

Podczas konferencji rynkowe trendy i strategię działania Grupy AB omawiał jej założyciel i Prezes Zarządu – Andrzej Przybyło. Wskazał również na najbardziej rosnące segmenty asortymentowe.

Umacniamy swoją pozycję w klasycznym IT, ale od wielu kwartałów notujemy dwucyfrowe wzrosty takich obszarów jak telekomunikacja, RTV/AGD, digital signage czy cloud. W ramach digital signage, gdzie czujemy się liderem rynkowym, czeka nas kolejna rewolucja. Już nie tylko wyświetlacze wielkoformatowe zobaczymy jak dotychczas np. w centrach handlowych, ale zastąpią one billboardy. To ogromna zmiana i impuls rynkowy. Rewolucja dzieje się również na rynku dystrybucji oprogramowania. Tu w modelu subskrypcyjnym w chmurze jesteśmy regionalnym partnerem Microsoftu (model CSP), ale rozwijamy również ofertę uzupełniającą. To jeden z kluczowych filarów naszego rozwoju strategicznego – podkreślił Prezes Andrzej Przybyło. Dodał, że Grupa AB konsekwentnie realizuje długoterminową strategię, opartą o myślenie i działanie w długim horyzoncie czasowym dla realizacji długofalowych celów ekspansji biznesowej.

 

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/AB/26.11.2019_AB_3.jpgInwestujemy w nowe projekty, wykonujemy pracę pozytywistyczną, tworzymy przewagi konkurencyjne. Kreujemy rynek dystrybucyjny. Nawet tam, gdzie nie byliśmy pionierami, jak w zakresie VAD. Jednak wypracowaliśmy silną pozycję rosnącą na spadkowym rynku dzięki właśnie działaniu długoterminowemu i inwestowaniu w szkolenia, certyfikację, w ekspertów i wsparcie klientów, w tym umożliwianie testowania najbardziej zaawansowanych rozwiązań. Przed VAD w AB widzę duży potencjał w najbliższych latach, jako że około 65% środków unijnych z perspektywy 2014-2020 będzie wykorzystana w latach 2020-2022 – powiedział Prezes Przybyło.

 

Podkreślił też skalę i efektywność Grupy AB, która nie tylko jest numerem jeden w regionie, ale również zdobywa kontrakty master dystrybutora na całą Europę, jak ostatnio w zakresie materiałów eksploatacyjnych OKI. Patrząc z kolei na obecny czwarty kwartał z Black Friday, Cyber Monday, Mikołajkami i Świętami Bożego Narodzenia, widać mocną przewagę Grupy AB na tle konkurencji dzięki zautomatyzowanemu magazynowi oraz kompleksowym, nowoczesnym rozwiązaniom e-commerce. [Więcej szczegółów można znaleźć w prezentacji, dostępnej w linku pod tekstem]

Pomimo naszej siły biznesowej i perspektyw, obserwujemy od dłuższego czasu w gronie akcjonariuszy mocną słabość wyceny naszych akcji na GPW, stąd zastosowaliśmy niestandardowe jak na nas rozwiązanie w postaci skupu akcji własnych. Jesteśmy z niego zadowoleni i będziemy go kontynuować, natomiast dalej skupiamy się na budowaniu kapitałów i akumulowaniu gotówki na rozwój biznesu. W tym zakresie nic się nie zmieniło, preferujemy reinwestowanie zysków – powiedział Prezes Andrzej Przybyło.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/AB/26.11.2019_AB_4.jpg/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/AB/26.11.2019_AB_5.jpg

Linki:

Prezentacja z konferencji – link

Informacja prasowa – link

Raport okresowy – link