Czas: 17 września 2012 r.

Miejsce: Warszawa

Temat: Przedstawienie i omówienie wyników finansowych za I półrocze 2012
r. oraz perspektyw spółki i branży na kolejne okresy

Goście: 44 analityków, 5 dziennikarzy

Amica inwestuje w markę i nowe rynki

Nie udziały, ale zarobek interesuje spółkę z Wronek.
Dywersyfikuje przy tym działalność pod względem geograficznym i wykorzystuje
potencjał marki.

W I półroczu 2012 r. Amica zanotowała 690 mln zł przychodów
netto ze sprzedaży i wypracowała 20,3
mln zł zysku operacyjnego oraz 12,4 mln zł zysku netto. W porównaniu do
wyników osiągniętych w analogicznym okresie zeszłego roku sprzedaż Amiki
wzrosła o 11,5 proc., a zysk operacyjny (głównie dzięki nieproporcjonalnie
niskiemu wzrostowi kosztów sprzedaży) – o 86,4 proc. W I połowie 2011 r. spółka
wykazała 30 tys. zł straty netto. Dzięki niskiej bazie (0,7 mln zł) imponująco
wygląda również wzrost zysku brutto – ponad 2337 proc. (17,5 mln zł).

W naszej branży o wyniku całego roku decyduje II
półrocze. Tymczasem wakacyjne miesiące nie przyniosły jeszcze spodziewanego
ożywienia. Dlatego za wcześnie jest jeszcze, aby odpowiedzialnie mówić o wyniku
całorocznym
powiedział zebranym Jacek Rutkowski, Prezes Zarządu Amica
Wronki S.A.

Patrząc na dekompozycję wyników ze względu na segmenty
działalności, warto zwrócić uwagę na zmianę prezentacji niektórych pozycji. To
bezpośredni efekt zmiany modelu biznesowego co do segmentu pralek i lodówek. O
ile przed rokiem pochodziły one z polskich fabryk, o tyle obecnie w całości –
od zewnętrznych dostawców. Dlatego sprzedaż pralek i lodówek znajduje się już w
tegorocznym raporcie w pozycji „towary”, łącznie z np. okapami czy małym AGD,
które już wcześniej pochodziły od poddostawców.

Gdyby przed rokiem obowiązywała taka sama prezentacja
segmentowa, w I półroczu 2011 pozycja „towary” miałaby wartość nie 103,7, ale
228 mln zł
zakomunikował
Wojciech Kocikowski, Wiceprezes Zarządu Amica Wronki ds. Finansowych.

W I półroczu 2012 r. sprzedaż sprzętu grzejnego, na
którym koncentruje się Amica, wzrosła rok do roku o 23,9 proc., podczas gdy
towarów – spadła o 5,9 proc. Jednocześnie marża operacyjna segmentu grzejnego
to około 24 proc., podczas gdy w przypadku towarów – około 7 proc.

Nie zależy nam na udziałach w rynku i na przychodach, ale
na zyskach. Dlatego zrezygnowaliśmy z nierentownych produktów i dopiero na
bazie zmodyfikowanego portfela produktów będziemy budować rosnącą sprzedaż

skomentował Prezes Rutkowski.

Ważnym tematem dla Amiki są kursy walut. O ile spółka w
dużym stopniu stosuje przemyślany, optymalizowany hedging, o tyle nie we
wszystkich przypadkach pokrywa on planowaną ekspozycję.

Sporo kupujemy w Chinach, płacąc juanem. Nie
zabezpieczyliśmy planowanych zakupów w całości, ponieważ trudno w obecnych
czasach o pewność co do wielkości zamówień i ocenę atrakcyjności kursu
terminowego. Dlatego w zależności od zachowania rynku nasz wynik może zmienić
się z tego tytułu in plus lub in minus o nawet kilka milionów złotych
wyjaśnił
Wiceprezes Kocikowski
.

Amica, która niezwykle szybko zwiększa sprzedaż w Rosji,
jest również bliska wejścia na jeden z dużych rynków europejskich oraz
rozpoczęła rozmowy o wejściu na kolejny.

Jesteśmy bliscy wejścia kapitałowego do dużego
importera we Francji, któremu w ofercie brakuje kuchni. Przygotowaliśmy na
rynek francuski oczekiwaną tam funkcjonalność, jaką jest pyroliza. Nasze
wejście na rynek francuski nie jest jednak jeszcze sfinalizowane. Rozpoczęliśmy
również rozmowy w sprawie nabycia aktywów spółki włoskiej
powiedział
Prezes Jacek Rutkowski
.

Prezes dodał, że to procesy ważne w strategii dywersyfikacji
geograficznej, gdyż obecnie sprzedaż Amiki oparta jest w głównej mierze jedynie
na 4 rynkach – na rynku polskim, krajów WNP, Skandynawii i Niemiec.

Podczas konferencji Amica zaprezentowała również materiały
reklamowe związane z rozpoczynaną w październiku kampanią wizerunkową, której
twarzą jest Agnieszka Radwańska. Co ważne, kampania o szerokim zasięgu tylko
nieznacznie zwiększy wydatki marketingowe spółki. Dlaczego Agnieszka Radwańska?

To najlepsza polska tenisistka, należąca do ścisłej
światowej czołówki. Jej udział w spotach reklamowych przekaże Polakom, że Amica
to polskość na światowym poziomie, pewność siebie, rozwój i odwaga
wyjaśnił
Zdzisław Wiese, Brand Manager w Amica Wronki S.A.

Przedpremierowe spoty reklamowe zaprezentowały innowacyjny
piekarnik z dużym, dotykowym ekranem i funkcjonalnościami, jakie do tej pory
były niedostępne w tego typu urządzeniach dostępnych dla szerokiego grona
klientów.

Możemy również pochwalić się nagrodą RedDot, czyli
swego rodzaju Oskarem w świecie designu, dla piekarnika Zen oraz przekroczeniem
poziomu miliona sztuk kuchni wyprodukowanych w ciągu roku we Wronkach, co
nastąpi w październiku
zakomunikował Zdzisław Wiese.

Szczegółowa prezentacja z
konferencji [link]

Raport okresowy Amica Wronki SA za 1H2012 [link]

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/fotorelacje/Amica 17.09 4.JPG