Amica jak Feniks z popiołów

W „Bloomberg Businessweek Polska” ukazał się artykuł o
kondycji krajowego przemysłu, w którym spółka Amica Wronki została postawiona z
przykład. Jej droga od problemów finansowych do czołowego krajowego producenta
AGD i konkurenta światowych gigantów została doceniona i przypomniana przez
redaktorów pisma.


Amica Wronki, producent sprzętu domowego, niemal upadła w 2008 roku,
kiedy banki odmówiły finansowania jej dystrybutorom. Sprzedaż Amiki spadła o 80
proc, a od bankructwa dzieliły ją tygodnie – mówi Marcin Bilik, Wiceprezes
Zarządu Amica Wronki SA.

Amica sprzedała zakłady
produkujące pralki oraz lodówki i skupiła się na budowaniu swej marki za
granicą, zwłaszcza linii sprzętu łazienkowego Hansa w Rosji. Wiceprezes Bilik
zaznacza, że skrupulatna kontrola kosztów i decyzja o tym, by jak największą
część produkcji wykonywać samodzielnie, pomogły Amice osiągnąć wydajność
porównywalną z efektywnością firm takich, jak Samsung Electronics czy Bosh
[&] Siemens Household Appliances – można przeczytać w BBW.

Dowiedz się więcej z „Bloomberg
Businessweek Polska” z 27.05.2013