Wynik EBITDA na poziomie 120 mln
celem na 2013 r.
Czas: 13 września 2013 r.
Miejsce: Warszawa
Temat: Przedstawienie i omówienie wyników finansowych za 1H2013 r. oraz
perspektyw spółki i branży na kolejne okresy
Goście: 11 analityków biur maklerskich
Amica ma za sobą bardzo dobre półrocze. Na
horyzoncie rosnące zyski i być może akwizycje.
Po I połowie 2013 r. Amica pokazała dobre wyniki sprzedaży w
Polsce oraz w Niemczech, słabsze w Czechach i Skandynawii. Sprzedaż do Rosji
jest stabilna (3% wzrost rok do roku). Sprzedaż na Ukrainie i na Białorusi
rośnie, ale te dwa rynki mają jeszcze niewielki udział w przychodach ogółem.
Grupie Amiki udało się poprawić marże brutto na sprzedaży
towarów i produktów. W 1H2013 było to 31 % podczas gdy rok temu 27%.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągnięć po stronie kosztowej,
zakupowej. Zwiększyliśmy produktywność – powiedział zebranym Wojciech Kocikowski,
Wiceprezes Zarządu Amica Wronki SA.
W pierwszym półroczu, dzięki nowej linii lodówek Spółce
udało się zwiększyć sprzedaż tej grupy towarów . Rozpoczęto import lodówek
pochodzących od litewskiego producenta.
Nowy dostawca oferuje produkty o lepszej jakości w porównaniu do
„starego” sprzętu przywiezionego z Turcji i Chin, produkcja na Litwie
pozwala sprawniej zarządzać dostawami oraz obniża koszty transportu.
Wojciech Kocikowski zasygnalizował dobre perspektywy dla
drugiej połowy 2013 r.
– Chcielibyśmy na koniec 2013 r. móc pokazać 120 mln PLN EBITDA – dodał Wiceprezes Kocikowski.
Wiceprezes Kocikowski powiedział, że Amica zainteresowana akwizycjami w
Europie Zachodniej.
– Chcemy zainwestować w kanały
dystrybucji, w markę. Zależy nam na klientach, narzędziach, markach, a nie na
mocach produkcyjnych. Wciąż przyglądamy się rynkowi francuskiemu, rozważamy
również rynek brytyjski. Tu decyzje mogą zapaść do końca roku – dodał.