Wynik EBITDA na poziomie 120 mln
celem na 2013 r.

Czas: 13 września 2013 r.

Miejsce: Warszawa

Temat: Przedstawienie i omówienie wyników finansowych za 1H2013 r. oraz
perspektyw spółki i branży na kolejne okresy

Goście: 11 analityków biur maklerskich

Amica ma za sobą bardzo dobre półrocze. Na
horyzoncie rosnące zyski i być może akwizycje.

Po I połowie 2013 r. Amica pokazała dobre wyniki sprzedaży w
Polsce oraz w Niemczech, słabsze w Czechach i Skandynawii. Sprzedaż do Rosji
jest stabilna (3% wzrost rok do roku). Sprzedaż na Ukrainie i na Białorusi
rośnie, ale te dwa rynki mają jeszcze niewielki udział w przychodach ogółem.

Grupie Amiki udało się poprawić marże brutto na sprzedaży
towarów i produktów. W 1H2013 było to 31 % podczas gdy rok temu 27%.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągnięć po stronie kosztowej,
zakupowej. Zwiększyliśmy produktywność
– powiedział zebranym Wojciech Kocikowski,
Wiceprezes Zarządu Amica Wronki SA.

W pierwszym półroczu, dzięki nowej linii lodówek Spółce
udało się zwiększyć sprzedaż tej grupy towarów . Rozpoczęto import lodówek
pochodzących od litewskiego producenta.
Nowy dostawca oferuje produkty o lepszej jakości w porównaniu do
„starego” sprzętu przywiezionego z Turcji i Chin, produkcja na Litwie
pozwala sprawniej zarządzać dostawami oraz obniża koszty transportu.

Wojciech Kocikowski zasygnalizował dobre perspektywy dla
drugiej połowy 2013 r.

Chcielibyśmy na koniec 2013 r. móc pokazać 120 mln PLN EBITDA – dodał Wiceprezes Kocikowski.

Wiceprezes Kocikowski powiedział, że Amica zainteresowana akwizycjami w
Europie Zachodniej.

Chcemy zainwestować w kanały
dystrybucji, w markę. Zależy nam na klientach, narzędziach, markach, a nie na
mocach produkcyjnych. Wciąż przyglądamy się rynkowi francuskiemu, rozważamy
również rynek brytyjski. Tu decyzje mogą zapaść do końca roku
– dodał.