Amica wkroczy
do Hiszpanii?

Amica złożyła ofertę na zakup aktywów upadłego Fagoru.
Polska firma jest zainteresowana wyłącznie aktywami niematerialnymi i prawnymi.
Chodzi o zakup marki Edesa i sieci dystrybucji, złożonej z kilkunastu
sprzedawców regionalnych. Natomiast absolutnie poza obszarem zainteresowań
polskiej spółki pozostają aktywa produkcyjne hiszpańskiego Fagora. Tak w
dzisiejszym wydaniu „Pulsu Biznesu” wyjaśnia
sytuację wiceprezes Amiki Marcin Bilik.

Jest to konsekwencja zapowiadanej w zeszłym roku strategii
inwestowania w firmy dystrybucyjne na rynkach: brytyjskim, włoskim, hiszpańskim
i francuskim. Obecnym priorytetem dla Amiki jest rozwijanie sprzedaży. W
Wielkiej Brytanii została podpisana umowa z dużą siecią Currys, we Włoszech
prowadzone są rozmowy dotyczące dystrybucji. Natomiast centrum produkcyjnym
Amiki pozostanie nasz kraj. W kwietniu br. spółka otrzymała zezwolenie na kolejne
inwestycje w Kostrzyńsko-Słubickiej SSE. Plany przewidują zainwestowanie co
najmniej 120 mln zł i zwiększenie produkcji kuchni w fabryce we Wronkach z 1,3
do 1,8 mln sztuk. Rozważane jest również rozszerzenie asortymentu (np. okapy) i
wzrost zatrudnienia. Przedstawiona niedawno strategia Grupy Amica przewiduje inwestycje
do roku 2023 na poziomie 400 mln EUR.

Więcej w dzienniku „Puls Biznesu” z dn. 03.07.2014, str. 4 oraz
na stronie www.pulsbiznesu.pb.pl