Co z wynikami 2014 i planami na
przyszłość? Wiceprezes Amiki odpowiada

Wiceprezes zarządu
ds. finansowych Amiki Wronki Wojciech Kocikowski w rozmowie z agencją
informacyjną Newseria mówi o aktualnej sytuacji w spółce i planach na najbliższe
okresy. Bieżący rok określa jako dobry, choć trudny. Na krajowym rynku udało
się osiągnąć ok. 30-proc. wzrost sprzedaży. Pomogła w tym niewątpliwie upadłość
głównego krajowego konkurenta, wrocławskiej fabryki FagorMastercook. Polski
rynek rośnie o około 10% (wg CECED), w niemal wszystkich kategoriach
produktowych. Trudną sytuację na rynku wschodnim (gdzie wciąż udaje się
zwiększać sprzedaż) spółka rekompensuje sobie na innych ważnych rynkach. Mowa
tu gównie o rynku niemieckim, skandynawskim i brytyjskim, gdzie firma znacznie
zwiększyła swój udział. Amica sukcesywnie wchodzi na nowe, często dość
egzotyczne rynki, gdzie stara się budować swoją pozycję.

Dwie trzecie
przychodów Amiki generuje sprzedaż produkowanych przez siebie kuchni
wolnostojących, do zabudowy i płyt grzejnych. Reszta pochodzi ze sprzedaży artykułów
, których spółka sama nie produkuje. Mowa tu głównie o lodówkach, zmywarkach,
okapach i pozostałych kategoriach dużego AGD, pochodzących z fabryk innych
producentów.

Obecna
strategia będzie kontynuowana w kolejnym roku. Dalsza ekspansja na Zachód i
zdobywanie nowych rynków, a także delikatne zwiększanie udziału w sprzedaży
produktów pochodzących od podwykonawców. Nadal jednak będzie utrzymywany ponad
60 proc. udział kuchni w całej sprzedaży.

Na
zakończenie rozmowy wiceprezes Kocikowski podkreślił coraz lepsze postrzeganie
marki na rynku. Amica znajduje coraz większe uznanie w oczach konsumentów, a
jej główną zaletą jest korzystny indeks cenowy – nabywca
za rozsądną cenę dostaje najwyższą jakość.

więcej na: http://www.biznes.newseria.pl/news/amica_z_30proc_wzrostem,p1031239656