Rynek AGD w Polsce dynamicznie się
rozwija

W rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Wojciech
Kocikowski, wiceprezes zarządu ds. finansowych Amica Wronki SA, mówi o dobrej
sytuacji na rynku AGD w naszym kraju. W pierwszych czterech miesiącach br. produkcja
wzrosła o ok. 10 proc. Przyczyny takiego stanu rzeczy to, z jednej strony,
rosnący popyt na rynku wewnętrznym, a z drugiej, rosnące zapotrzebowanie na
polskie wyroby za granicą. Niewątpliwym atutem naszego kraju jest położenie
geograficzne, otwierające możliwości eksportu zarówno na Wschód, jak i na
Zachód. Inne zalety to wciąż niskie koszty pracy i stabilna, rosnąca o kilka
procent rocznie, gospodarka. Jeśli dodać do tego duży potencjał polskiej kadry
inżynierskiej to staje się jasne, dlaczego rośnie wydajność pracy, a
efektywność produkcji jest coraz lepsza.

Beneficjentem takiej sytuacji jest Amica. W pierwszym
kwartale 2015 r. wypracowała 475,3 mln zł przychodów, 38,8 mln zł wyniku EBITDA
oraz 27,1 mln zł zysku netto. To wyniki zdecydowanie lepsze niż w analogicznym
okresie roku 2014. Przychody wzrosły o 11 proc., EBITDA o 45 proc., a zysk
brutto aż o 72 proc. Sprzedaż w Polsce wzrosła o ok 10 proc. rdr. Solidne
wzrosty spółka notuje również w Europie Zachodniej.

Globalne trendy na rynku AGD, zarówno w Polsce, jak i w
krajach zachodnich, to przesuwanie popytu w kierunku sprzętu do zabudowy. Amica
dostrzega tę tendencję, starając się bardziej akcentować nowości w tym
segmencie.

Aby nadążyć za rosnącymi potrzebami rynku, konieczne jest
zwiększanie mocy produkcyjnych. Na początku kwietnia br. we Wronkach (teren
Specjalnej Strefy Ekonomicznej) oddana została do użytku
nowa hala produkcyjno-magazynowa. Docelowo ma w niej pracować osiem
nowoczesnych linii montażowych.

Więcej [link]