Amica umacnia swoją pozycję na rynku
francuskim

Sukcesem zakończyła się zapowiadana od 2 lat transakcja we
Francji. Za kwotę 1,6 mln euro Amica kupiła 39,29 proc. akcji spółki Sideme,
zajmującej się dystrybucją AGD. Celem transakcji jest znaczne przyspieszenie
rozwoju największego polskiego producenta dużego AGD na tamtejszym rynku.
Francuski rynek jest jednym z trzech największych rynków Europy, jego wartość
jest szacowana na około 10 mld zł (dla porównania wartość polskiego rynku to
ok. 4 mld zł). W 2014 r. wartość sprzedaży Amiki we Francji wyniosła kilka
milionów euro. Dzięki Sideme ta wartość w krótkim czasie powinna kilkukrotnie
wzrosnąć. Obecnie akcjonariuszami francuskiego dystrybutora, poza polską
spółką, jest szwedzki Electrolux (z takim samym pakietem jak Amika) i brytyjski
Crosslee (mniejszy pakiet akcji).

– Dla
nas najważniejsze jest, że to kuchnie, piekarniki, płyty i okapy Amiki będą
sprzętem pierwszego wyboru w kategorii grzejnej. Electrolux ma taką pozycję w
chłodnictwie i pralnictwie, a Brytyjczycy w suszarkach –
mówi Piotr Skubel,
wiceprezes ds. strategii i kontrolingu Amica Wronki SA.

Na rynku francuskim najlepiej sprzedają się piekarniki z
pyrolizą (technologia samooczyszczania piekarnika przy pomocy wysokiej
temperatury). Polski producent ma w swojej ofercie takie produkty i od dawna, z
powodzeniem, sprzedaje je w kraju i za granicą (np. na rynku niemieckim). Innym
produktem, chętnie kupowanym przez Francuzów są trójpolowe płyty grzejne.
Aktualnie Amica ma taki sprzęt gotowy i przygotowuje się do wprowadzenia go na
rynek.

Więcej na ten temat w dzisiejszym wydaniu „Parkietu” na str.
5