Dywersyfikacja rynków sprzedaży
sposobem na sytuację na Wschodzie

Gazeta Giełdy „Parkiet” zauważa, że spada eksport AGD z
polskich fabryk na Wschód. W pierwszych siedmiu miesiącach roku wartość
sprzedaży do Rosji zmniejszyła się o 32 proc. (do 80,8 mln euro), a na Ukrainę
aż o 53 proc. (do 23 mln euro). Wschód był jeszcze do niedawna bardzo istotnym zagranicznym
odbiorcą także dla Amiki Wronki. Obecnie największy krajowy producent dużego
AGD zdecydowanie zwiększył udział rynków
zachodnioeuropejskich w swoich obrotach.

– Sprzedaż Grupy Amica
jest zdywersyfikowana geograficznie, a wraz z otwieraniem dużych nowych rynków,
jak Francja czy Hiszpania, proces ten będzie postępował. Jednocześnie
zwiększamy przychody, w pierwszym półroczu 2015 r. o 6 proc., do 926 mln zł,
stawiając na sprzedaż w Polsce i na Zachodzie
– mówi Andrzej Sas,
wiceprezes Amiki Wronki.

Wartość sprzedaży Amiki na Wschód w pierwszym półroczu 2015
r. wyniosła 145,8 mln zł i było to już zaledwie 15,7 proc. sprzedaży ogółem.
Dzięki umiejętnie prowadzonej polityce zabezpieczeń walutowych udało się
wypracować solidne marże, a w ostatnim czasie daje się zauważyć pewne
uspokojenie sytuacji w Rosji. Pomimo spadków na rynku ukraińskim Amica
dostrzega tam spory potencjał sprzedażowy w dłuższym okresie.

Więcej na ten temat w dzisiejszym wydaniu „Parkietu” na str.
9