Amica najbardziej doceniana przez
Polaków

Polska staje się dojrzałym rynkiem. Coraz większa liczba
rodaków deklaruje, że przy wyborze produktów chętniej decyduje się na wyroby
krajowe. Co więcej, są nawet skłonni więcej zapłacić za produkt wyprodukowany w Polsce.
To dobra wiadomość dla krajowych producentów, gdyż rozpoznawalna krajowa marka
ma coraz większe znaczenie dla konsumentów przy dokonywaniu zakupów. Na tym tle
w badaniach przytaczanych przez „Rzeczpospolitą” palmę pierwszeństwa dzierży
Amica, która deklasuje inne polskie marki, nie tylko AGD.

Lokalni gracze mają
pewną przewagę, gdyż ludzie zazwyczaj mają większe zaufanie do marek, które
lepiej znają
– mówi Andrzej Sas, wiceprezes ds. handlu i marketingu Amica
Wronki. – Pomimo, że w latach 90. XX w.
zagraniczni konkurenci zalali polski rynek AGD swoimi produktami, Amica wciąż
jest marką numer jeden
– dodaje.

Warto dodać, że czołowy producent dużego AGD poza Polską
obecny jest w ponad 40 krajach. Konsekwentna polityka marketingowa spółki
wpływa na wzrost rozpoznawalności marki. Od kilku lat twarzą Amiki jest
Agnieszka Radwańska, najlepsza polska tenisistka, mająca na swoim koncie
sukcesy w najbardziej prestiżowych światowych turniejach.

Więcej na ten temat w dzisiejszym wydaniu
„Rzeczpospolitej” na str. A1