Amica gwiazdą 20. edycji WallStreet

Podczas tegorocznej edycji największego
spotkania inwestorów indywidualnych w Polsce, czyli organizowanej przez
Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych konferencji WallStreet, Amica była
obecna na wiele sposób, skutecznie promując zarówno produkty marki Amica, jak
również inwestycję w akcje Amiki.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Amica/WallStreet_3.jpgWiceprezes Amiki Wojciech
Kocikowski był uczestnikiem głównego panelu dyskusyjnego pt. „Lokomotywy
polskiej giełdy – przyszłość polskiej gospodarki oczami zarządów największych
spółek giełdowych (piątek, 3 czerwca, współpanelistami przedstawiciele zarządów
Tauronu i CCC) oraz panelu dyskusyjnego pt. „Jak zapewnić spółce wzrost przy
zmiennych uwarunkowaniach rynkowych? Dywersyfikacja regionalna sposobem na
zwiększenie wartości dla akcjonariuszy” (sobota, 4 czerwca, współpanelistami
przedstawiciele zarządów m.in. CCC oraz Izo-Blok). Panele dyskusyjne
zgromadziły uczestników konferencji, a jednocześnie były transmitowane on-line
przez Bankier.tv. Wiceprezes Kocikowski był także gościem telewizji
internetowej Inwestorzy.tv.

Dzisiaj kurs akcji Amiki ustanowił nowy historyczny rekord – 200
złotych. I ma zdecydowanie potencjał do dalszego wzrostu, pomimo że w 7 lat
wzleciał już o tysiące procent, z 3 złotych. Potrafimy bowiem przekuwać
wydarzenia, jakie ogólnie są uważane za niekorzystne, w biznesowe szanse. Tak
jest chociażby z falą emigrantów w Niemczech, gdzie nasza sprzedaż rosła
ostatnio po 20% rok do roku czy ze spowolnieniem gospodarki chińskiej, co
dzięki osłabieniu juana powinno pozwolić nam na zwiększenie marż na
sprowadzanych z tamtego kierunku towarach
– powiedział podczas piątkowej
dyskusji panelowej Wojciech Kocikowski, Wiceprezes Zarządu Amica SA.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Amica/WallStreet_2.jpgOdpowiadając na pytanie
prowadzącego debatę – Marka Tejchmana, zastępcy redaktora naczelnego Dziennika
Gazety Prawnej – zaznaczył także, że wejście Amiki na GPW w 1997 roku było strategicznie
bardzo dobrym ruchem. Spółka jest bowiem nieustannie wyceniana przez profesjonalnych
analityków i inwestorów, jest transparentna i wiarygodna wobec wszystkich
interesariuszy, korzysta na efekcie marketingowym obecności na giełdzie, a
także może liczyć na nieustanną weryfikację swojej strategii i podejmowanych
działań biznesowych przez rynkowych specjalistów. Warto podkreślić, iż Amica jako
pierwsza spółka na GPW opublikowała w 2014 roku długoterminową, 10-letnią
strategię („HIT2023”). Natomiast w grudniu 2015 roku Amica sfinalizowała za 147
mln PLN przejęcie brytyjskiej spółki CDA, dzięki której z miejsca 4-krotnie
zwiększyła sprzedaż w Wielkiej Brytanii, a w kolejnych okresach widać
możliwości uwolnienia licznych, istotnych synergii kosztowych i sprzedażowych.

Amica dywersyfikuje działalność geograficznie, rozwija sprzedaż na
nowych rynkach, jak Hiszpania oraz przejmuje dystrybutorów, jak we Francji czy
Wielkiej Brytanii, aby być firmą uniezależnioną od pojedynczych rynków
narodowych. Jednocześnie to Polska jest bardzo dobrym miejscem na produkcję
AGD, dlatego też rozwijamy naszą lokalizację we Wronkach. Konsekwentnie
realizujemy strategię, dzięki której realne jest dojście do około 5 mld PLN
rocznych przychodów przy 9-procentowej marży EBITDA. Obecnie główne rynki Amiki
to Polska (marka Amica), Europa Zachodnia (marki Amica, CDA) oraz Skandynawia
(marka Gram). Jesteśmy także organizacyjnie gotowi na powrót dobrej koniunktury
na rynkach wschodnich (marka Hansa). Amica rozwija się dynamicznie i weszła do
grona wiodących, innowacyjnych producentów AGD w Europie
– dodał Wiceprezes
Kocikowski podczas sobotniego panelu dyskusyjnego.

Amica zapewniła uczestnikom
konferencji muffinki podczas przerw kawowych, gdzie promowane były również
produkty marki Amica z zakresu małego AGD. Bezpośredni kontakt z produktami
dużego AGD zapewnił natomiast ruchomy show-room, zlokalizowany w hallu głównym.
Przy zaangażowaniu hostess Amiki uczestnicy konkursu licznie wzięli udział w
konkursie wiedzy o spółce, w którym do wygrania były urządzenia małego AGD.
Inwestorzy poszerzali wiedzę o spółce dzięki rozdawanym materiałom o
charakterze merytorycznym, jak atrakcyjne wydany raport roczny czy materiał
„Amica w pigułce”, a także m.in. dzięki bezpośrednim rozmowom, jakie miały
miejsce m.in. podczas Targów Akcjonariat./wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Amica/WallStreet_5.jpg

– Ogromne zainteresowanie Amiką wśród inwestorów zaowocowało licznymi
pytaniami z ich strony o strategię, wyniki finansowe, ekspansję i
dywersyfikację geograficzną, a także o rekomendacje biur maklerskich, strukturę
bilansu czy hedging ryzyka walutowego. Odpowiedzi często zaskakiwały ich w
pozytywny sposób. Jednocześnie inwestorzy, analitycy, dziennikarze czy
przedstawiciele innych spółek giełdowych to również konsumenci oraz liderzy
opinii w swoich środowiskach, którzy zainteresowali się produktami Amiki. Mamy
za sobą bardzo pracowite, udane dni, które zaowocują zarówno w obszarze giełdowym,
jak również w zakresie działalności operacyjnej
– powiedział Adrian
Boczkowski z agencji relacji inwestorskich i public relations, wspierającej
Grupę Amica w tym zakresie.

Konferencja WallStreet 20, której
organizatorem było Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych, odbyła się w
Karpaczu w dniach 3-5 czerwca 2016 roku. Zgromadziła 1,5 tys. uczestników i
ponad 100 spółek giełdowych, a także liczne grono dziennikarzy. W ramach
konferencji odbyły się wykłady, panele dyskusyjne o bieżącej sytuacji giełdowej,
debaty gospodarcze oraz spotkania inwestorów z ekspertami rynku kapitałowego
oraz przedstawicielami spółek giełdowych.

Ulotka „Amica w pigułce”

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Amica/WallStreet_11.jpg/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Amica/WallStreet_13.jpg/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Amica/WallStreet_14.jpg

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Amica/WallStreet_4.jpg