Amica wyróżniona przez Fundację Kronenberga

Fundacja
Kronenberga przy Citi Handlowy już trzeci raz nagrodziła polskie firmy,
które z sukcesami konkurują na rynkach zagranicznych oraz inwestujące w
Polsce firmy z rynków wschodzących. W tym roku w kategorii „Polskie
inwestycje zagraniczne” bezkonkurencyjny okazał się krajowy lider branży
AGD – Amica S.A. /wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Amica/Nagroda_Amica_m.png

Nagroda Emerging Market Champions
przyznana została Amice decyzją kapituły konkursu – kilkunastu ekspertów
obradujących pod przewodnictwem Andrzeja Olechowskiego, doktora nauk
ekonomicznych oraz byłego ministra finansów i spraw zagranicznych.
Zgłoszenia konkursowe są dokonywane przez Radę Ekspertów zrzeszającą
osoby z różnych środowisk, istotnych dla życia publicznego i
gospodarczego w Polsce, m.in.: byłych i obecnych ministrów, prezydentów
miast, rektorów uczelni wyższych, ambasadorów państw z rynków
wschodzących w Polsce, przedstawicieli izb gospodarczych i mediów. W tym
roku 114 członków Rady nominowało 82 podmioty.

Amica dzisiaj to prawie 650 mln euro
obrotu, z czego około 75% wartości naszego biznesu przypada na rynki
zagraniczne, a w szczególności europejskie
– mówi Jacek Rutkowski, Prezes Zarządu Amica Spółka Akcyjna. Nasi
najwięksi klienci działają w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Skandynawii i
w Rosji. W naszej strategii planujemy dalszy rozwój na kolejnych
rynkach, m.in. francuskim, hiszpańskim, włoskim i w krajach Beneluxu.

Amica wczoraj i dziś

Firma z siedzibą we Wronkach kontynuuje
tradycję produkcji sprzętu domowego od 1957 roku. Przez ponad pół wieku z
lokalnego dostawcy stała się jedną z wiodących firm produkujących
sprzęt AGD na świecie. Dziś grupa Amica S.A. to cztery marki: Amica,
Gram, Hansa oraz CDA, które z sukcesami funkcjonują na ponad 50
światowych rynkach. Zakup tej ostatniej – brytyjskiej CDA Group z końca
2015 roku – był największą w historii firmy akwizycją (wartą prawie 150
milionów złotych), co istotnie umocniło pozycję polskiej firmy w Europie
Zachodniej.

Na biznes i rynek patrzymy w
długofalowej perspektywie. W naszej dziesięcioletniej strategii „HIT
2023” chcemy podwoić obroty, jednocześnie rozbudowując produkcję w
naszej rodzimej fabryce we Wronkach, gdzie w kilkuletniej perspektywie
chcemy osiągnąć poziom 2,2 mln rocznej produkcji kuchni
– tłumaczy Jacek Rutkowski.

Strategia HIT 2023 wyznacza jasny
kierunek rozwoju firmy Amica: zwiększająca się produkcja w Polsce, przy
strategicznym braku uzależnienia od jakiegokolwiek pojedynczego rynku
zbytu. Amica stale pracuje nad umocnieniem swojej pozycji wśród
konsumentów i kontrahentów krajowych i zagranicznych. Proces ten to nie
tylko rozwój marek lokalnych, ale też działania wizerunkowe oraz stała
obecność na międzynarodowych targach elektroniki i sprzętu domowego.

O Fundacji

Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy
od ponad 20 lat prowadzi szereg działań służących szeroko rozumianej
edukacji ekonomicznej oraz wspieraniu dziedzictwa kulturowego, jak
również wolontariatu pracowniczego. Prowadzi własne programy, a także
wspiera wartościowe inicjatywy realizowane przez inne organizacje na
terenie całego kraju, w tym szczególnie te o wymiarze lokalnym.
Wciągu20 lat działalności odbiorcami programów fundacji stało się
ponad 10mln Polaków.

Ideą konkursu Emerging Market Champions,
organizowanego od 2014 r. przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy
jest wyłanianie i honorowanie liderów przedsiębiorczości rozwijających
działalność poza granicami kraju. Nagroda jest przyznawana polskim
firmom dokonującym ekspansji zagranicznej, a także podmiotom z rynków
wschodzących, które z sukcesem inwestują w Polsce, przyczyniając się do
wzrostu zatrudnienia oraz rozwoju gospodarczego kraju.

###

Amica
S.A. to największy polski producent sprzętu gospodarstwa domowego i
jedna z najbardziej uznanych polskich firm notowanych na Giełdzie
Papierów Wartościowych w Warszawie. W swojej ofercie posiada pełną gamę
inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się
najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Spółka generuje ponad 70
procent przychodów na ponad 50 rynkach zagranicznych. W portfolio firmy
znajdują się także zagraniczne marki Gram, Hansa i CDA. Amica jest
laureatem prestiżowych nagród branżowych i konsumenckich, do których
należą m.in. Nagroda Gospodarcza Prezydenta Rzeczypospolitej, Superbrand
Made In Poland i Godło Teraz Polska.

Więcej: link