Boom mieszkaniowy
wspiera rynek AGD

Produkcja sprzętu AGD w Polsce w 2016 r. wyniosła 22,4 mln
sztuk. Eksperci szacują, że w bieżącym roku ten rynek będzie wart 7,5 mld zł. Widocznym
trendem jest to, że struktura sprzedaży zmienia się na korzyść modeli do
zabudowy. To po części skutek zmian zachodzących na rynku nieruchomości.
Klienci kupujący nowe mieszkania lub remontujący stare coraz częściej wraz z
nowymi meblami do kuchn, wybierają nowoczesny sprzęt do zabudowy.

Rynek sprzętu do
zabudowy rośnie od wielu lat w ślad za liczbą nowych mieszkań na rynku. Amica
zawsze była najmocniejsza w modelach wolno stojących i tutaj cały czas jesteśmy
liderem rynkowym. Coraz silniej zaznaczamy jednak swoją obecność w segmencie do
zabudowy
– mówi Wojciech Kocikowski, wiceprezes Amiki.

Wprowadzenie programu 500+ wywarło pozytywny wpływ na rozwój
krajowego rynku AGD. Konsumenci systematycznie przesuwają wydatki z tańszych
modeli na te droższe, bardziej zaawansowane. Jednak w tym roku prognozy
ekspertów są nieco ostrożniejsze.

W Polsce przestaje
być już widoczny w dynamikach rynkowych efekt programu
500+, ale mimo wszystko spodziewamy się wzrostu wartości krajowego rynku AGD o
ok. 5 proc. Jak na lokalne uwarunkowania to bardzo dobre tempo wzrostu

dodaje Wojciech Kocikowski z Amiki.

Więcej: RZECZPOSPOLITA (2017-06-29 Autor: PIOTR
MAZURKIEWICZ Str.B2)lub www.rp.pl