Amica najlepszym eksporterem w konkursie „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion”

Amica
S.A. otrzymała nagrodę w plebiscycie zorganizowanym przez PwC Polska i
Puls Biznesu, w kategorii „Eksporter: Polska Firma Prywatna – duże
przedsiębiorstwa”. To już siódma edycja konkursu, który promuje
aktywność polskich firm na światowych rynkach. .

Konkurs „Polska Firma – Międzynarodowy
Czempion” prezentuje przedsiębiorstwa, które dzięki zagranicznym
inwestycjom oraz działalności eksportowej przekształcają się w globalne
firmy, doskonale radzące sobie na zagranicznych rynkach. Już po raz
siódmy spółki z rodzimym kapitałem, które w ciągu ostatnich trzech lat
dokonały inwestycji zagranicznej lub z sukcesem prowadzą działalność
eksportową, mogły ubiegać się o tytuł Międzynarodowego Czempiona.
Nagrody przyznano w pięciu kategoriach. Amica otrzymała tytuł
najlepszego eksportera wśród dużych przedsiębiorstw.

Produkowany przez spółkę sprzęt dostępny
jest w 62 krajach świata. To przede wszystkim Europa, ale także takie
egzotyczne państwa jak: Tajwan, Tajlandia, Australia czy Arabia
Saudyjska. Doskonale zaprojektowane produkty, wsparte przemyślaną
strategią sprzedaży, pozwalają Grupie Amica rozwijać sprzedaż nawet na
najbardziej wymagających rynkach, w tym także w Europie Zachodniej.
Wysoka jakość, szeroka oferta produktów oraz rozbudowane portfolio marek
rozpoznawalnych na różnych runkach sprawiają, że już ponad 70%
sprzedaży, Amica realizuje na rynkach zagranicznych.

– Niezmiernie nam miło, że Kapituła
konkursu, która składa się z tak doskonałych specjalistów jakimi się
eksperci PwC oraz Pulsu Biznesu, dostrzegła sukces Grupy Amica na
rynkach zagranicznych. W naszej strategii rozwoju eksport i
dywersyfikacja rynków stanowią wyjątkowo ważny punkt bez którego Amica
nie rozwijałaby się tak dynamicznie jak to ma miejsce dzisiaj.
Specyfika
rynku AGD powoduje, że aby utrzymać pozycję liczącego się gracza,
musimy być obecni we wszystkich kategoriach produktowych. Oferowane
przez nas urządzenia są często projektowane tak, żeby uwzględnić często
bardzo specyficzne potrzeby klientów na poszczególnych rynkach –
mówi Dariusz Kaszkowiak, dyrektor ds. biznesu międzynarodowego w Grupie Amica.

Grupa Amica stale obserwuje światowe
trendy i uwzględnia je w formułowaniu swoich strategii oraz prowadzi
prace badawczo-rozwojowe związane z nowymi liniami produktowymi. Ma też
na uwadze fakt, iż w przypadku AGD wejście na nowy rynek wiąże się
często z koniecznością dostosowania produktów do warunków technicznych w
danym kraju i przejściem procedur certyfikacyjnych.

Więcej o konkursie: https://www.pb.pl/czempioni/

###

Grupa
Amica to największy producent sprzętu gospodarstwa domowego z centralą w
Polsce. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i
małego AGD, wyróżniających się najnowszą technologią i nowoczesnym
designem. Poprzez marki Amica, Gram, Hansa i CDA Grupa generuje ponad 70
procent przychodów na blisko 60 rynkach zagranicznych. W swojej fabryce
we Wronkach Amica produkuje kuchnie gazowe i elektryczne, a także płyty
grzejne. W Polsce zatrudnia ponad 2,5 tys. ludzi zapewniając
pracownikom szereg benefitów – m.in. przedszkole i żłobek oraz dostęp do
własnego ośrodka wypoczynkowego. W całej Grupie Amica pracuje ponad 3
tysiące osób.