Grupa Amica rozwija sprzedaż w Chinach

Grupa Amica obecna jest na
rynkach kilkudziesięciu krajów, również na takich, gdzie firmowane przez
nią sprzęty mogą być zaskoczeniem. AGD polskiego producenta można kupić
nawet w Chinach. Od niedawna tamtejsi klienci B2B mogą je także
zobaczyć i przetestować na profesjonalnie urządzonych ekspozycjach.

Prezes Amica Handel i Marketing Alina
Jankowska-Brzóska wraz ze współpracownikami gościła pod koniec listopada
w Szanghaju, na wydarzeniu zorganizowanym przez partnera biznesowego
Grupy Amica – Qingdao Gram Appliances. Okazją do wizyty było otwarcie
przez tę chińską firmę showroomu Gram – jednej z pięciu (obok Amica,
Hansa, CDA, i Fagor) marek produktowych znajdujących się w portfolio
polskiej Grupy. Na macierzystym dla tej marki rynku skandynawskim znana
jest od 1901 r., a na wielu innych, w tym również w Chinach, postrzegana
jest jako marka bardzo prestiżowa.

Szanghaj, czwarte pod względem liczby
ludności miasto świata, jest trzecim miejscem na mapie Chin, w którym
urządzenia marki Gram, między innymi produkowane we Wronkach piekarniki i
płyty grzejne, można zobaczyć w profesjonalnie zorganizowanym
showroomie.

– Chińczycy cenią jakość produktów z
Europy, które stają się popularne na tamtejszym rynku. Chińscy klienci
coraz chętniej wykorzystują piekarniki, co stwarza możliwości rozwoju
Grupie Amica. Mamy doskonałe rozeznanie na tamtejszym rynku i
zdecydowaliśmy się podjąć trudne wyzwanie, jakim jest budowa własnego
kanału sprzedaży i jej rozszerzanie, i to w kraju będącym największym
producentem sprzętu AGD na świecie. Niejako więc wchodzimy do jaskini
lwa! W czasie gali podpisałam listy autoryzacyjne dla kolejnych siedmiu
punktów w całych Chinach, w których będą dystrybuowane nasze urządzenia –
mówi Alina Jankowska-Brzóska, prezes Amica Handel i Marketing.
Showroomy otwierane w tym wielkim kraju mają bardzo duże znaczenie dla
zainteresowania naszymi produktami klientów B2B z różnych zakątków Chin.
Z przedstawicielami tych firm spotkaliśmy się na uroczystej kolacji po
oficjalnym otwarciu w Szanghaju i oceniamy, że ich zainteresowanie naszą
ofertą stale rośnie.

***

Grupa
Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z
ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę
inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się
przemyślanymi, użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i
nowoczesnym designem. Jednym z filarów strategii rozwoju firmy jest
inwestowanie w rozpoznawalne marki lokalne. W portfelu grupy znajdują
się marki Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia),
Gram (Skandynawia) oraz CDA (Wielka Brytania) i Fagor (Hiszpania). Na
całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do
klientów na blisko 70 rynkach na świecie ponad 5 milionów urządzeń
rocznie. W 2018 roku skonsolidowany obrót grupy wyniósł ponad 750 mln
EUR.