Amica spodziewa się dalszego
dobicia sprzedaży

W opublikowanym w zeszłym tygodniu raporcie finansowym za I
połowę 2020 r., mimo niższych przychodów (spadek o 6,1 proc. rdr) zyski Grupy
Amica okazały się wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wynik
EBITDA wzrósł o 0,5 proc., do 87,9 mln zł, a zysk netto zwiększył się o 4,2
proc., do 39,6 mln zł. Tak dobre rezultaty, mimo trwającej pandemii, to
rezultat wzrostu popytu na sprzęt AGD w drugim kwartale br.

W Polsce
obserwowaliśmy niezwykłe odbicie w maju i czerwcu. Mamy z nim do czynienia
zresztą nadal w bieżącym kwartale
— mówi w rozmowie z red. Mayerem na
łamach Pulsu Biznesu Michał Rakowski, członek zarządu Amiki odpowiedzialny m.in.
za finanse.

Warto zaznaczyć, że trend wzrostowy dotyczy nie tylko
krajowego rynku, odpowiedzialnego za 27 proc. sprzedaży Grupy. Wzrost popytu
jest również wyraźnie widoczny na rynkach Europy Zachodniej, a także w
Skandynawii. Można więc spodziewać się dobrego trzeciego kwartału na rynku AGD.

Więcej w dzisiejszym wydaniu Pulsu Biznesu lub na: https://www.pb.pl/