Data: 13 grudnia 2017 r.

Miejsce: Warszawa

Temat: Omówienie możliwego przejęcia praw do używania marek
Fagor i Edesa oraz omówienie sytuacji Grupy Amica po 3Q 2017

Grupa Amica
zamierza skokowo zwiększyć sprzedaż w Hiszpanii

Grupa Amica złożyła ofertę na
korzystanie z marek Fagor oraz Edesa, które historycznie miały wysokie udziały
rynkowe i dobrze kojarzą się zachodnioeuropejskim konsumentom, szczególnie na
Półwyspie Iberyjskim. Trwają negocjacje, zmierzające do ustalenia ostatecznych
warunków umowy (więcej w raporcie
bieżącym – link).

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Amica/13.12.17_Amc_2.jpgRynek AGD w Hiszpanii jest 1,5 razy większy niż w Polsce i królują na
nim lokalne marki. Dlatego też, mając pozytywne doświadczenia po przejęciu CDA
w Wlk. Brytanii i Sideme we Francji, a wcześniej skandynawskiej marki Gram,
zdecydowaliśmy się na wykorzystanie okazji włączenia do naszego portfolio
lokalnych marek o dużym potencjale w Hiszpanii i Portugalii
– powiedział
Wojciech Kocikowski, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych w Amica SA.

Realizujemy strategię HIT2023, w której przejęcia aktywów handlowych są
istotnym elementem. W przypadku potencjalnej transakcji w Hiszpanii zakładamy
model asset light, w którym nie nabywamy żadnych aktywów produkcyjnych czy
zobowiązań, a jedynie prawo do używania marki z opłatą licencyjną od obrotu.
Dzięki temu nasza oferta opiewa na łącznie 5 mln EUR, a stwarza możliwość
skokowego wzrostu sprzedaży w Hiszpanii z obecnych niecałych 3 mln EUR rocznie
do kilkudziesięciu milionów euro
– dodał Wiceprezes Kocikowski.

Ewentualne rozpoczęcie sprzedaży
pod markami Fagor i Edesa powinno pozytywnie wpłynąć na przyszłoroczne wyniki
finansowe. Tymczasem już obecny kwartał, jak i kolejne, rysują się korzystnie
na bazie już posiadanych aktywów.

– Wyniki II i III kwartału byłyby wyższe, gdyby nie szereg czynników o
charakterze przejściowym bądź jednorazowym (więcej: tutaj
oraz tutaj ). Tymczasem obecnie obserwujemy już
pozytywne trendy po stronie kosztowej, jak stabilizacja cen komponentów czy
osłabienie napięć na rynku pracy, jak również po stronie przychodowej, gdzie
korzystnie dla nas rozwija się sytuacja na kluczowych rynkach
– podkreślił
Wiceprezes Kocikowski.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Amica/13.12.17_Amc_3.jpgWe wrześniu i październiku ponosiliśmy jeszcze koszty, związane z
uruchomieniem własnego magazynu wysokiego składowania. Analizy potwierdzają
nasze pierwotne założenia, że obiekt ten pozwoli nam na oszczędności rzędu
kilkunastu milionów złotych rocznie
– dodał Wojciech Kocikowski.

Więcej o magazynie wysokiego
składowania można dowiedzieć się tutaj.

W całym roku 2017 celem Amiki
jest osiągnięcie 2,8 mld PLN sprzedaży przy dążeniu do utrzymania rentowności
EBITDA powyżej 7%. Spółka chciałaby w przyszłym roku przekroczyć próg 3 mld PLN
skonsolidowanych przychodów. Strategia HIT2023 zakłada docelowo w roku 2023
osiągnięcie około 5 mld PLN sprzedaży przy rentowności EBITDA na poziomie 9%.

Linki:

Raport bieżący nt. marek Fagor i Edesa – link

Informacja nt. wyników Q3 2017 – link

Informacja nt. wyników H1 2017 – link

Raport okresowy Grupy Amica za 3Q 2017 – link

Otwarcie magazynu wysokiego składowania – link