Tu jesteś: Strona główna > Corporate communication

Corporate communication

Wizerunek spółki wśród interesariuszy to jeden z jej najcenniejszych atutów. Szczególnie w czasach szybkich rynkowych zmian i rosnącej konkurencji. Właściwy wizerunek korporacyjny nie tylko pomaga w osiąganiu ambitnych celów biznesowych, ale pozwala też chronić działalność w przypadku wrogich ataków czy zaistnienia sytuacji kryzysowej. Od innych firm z branży relacji inwestorskich i PR odróżnia nas to, że staramy się być integralną częścią każdej z obsługiwanych przez nas spółek. Dzięki temu nasza współpraca ma zawsze przebieg partnerski. Staramy dostosować się do potrzeb Klienta, aby działać jak najskuteczniej. Wiedza i wieloletnie doświadczenie pozwalają nam wybierać informacje ważne i te,  którymi trudniej zainteresować prasę czy telewizję, ale warto to zrobić. Nie idziemy na łatwiznę. Relacje z mediami należy bowiem stale pielęgnować. Właśnie one stanowią przecież swoisty łącznik między spółką a szeroko rozumianym rynkiem kapitałowym.

Relacje z mediami dla Spółek notowanych na GPW

Relacje spółki z mediami i inwestorami zawsze wydają się być niewystarczające, tl_files/klienci/nowy/Alumetal/felus_tv.jpgszczególnie gdy przed nami kolejna emisja akcji lub akwizycja. Służymy naszą wiedzą i doświadczeniem. Podpowiemy, jak rozmawiać z mediami, co może zainteresować poszczególne redakcje tak, aby jak najskuteczniej realizować wspólnie ustalone cele. Z doświadczenia wiemy, że nic nie zastąpi pracy u podstaw. Na dobre postrzeganie rynku trzeba sobie zapracować. Wytłumaczymy aspekty techniczne, np. dlaczego nie należy robić konferencji w piątek, dlaczego niektóre redakcje nie przepadają za innymi i z komu warto poświęcić czas na wywiad. Doradzimy, jak skutecznie trafić do rynku z informacją. Mamy wiedzę, co interesuje konkretną redakcję, a o czym z pewnością nie napisze.

Badanie postrzegania

Przed ustaleniem strategii działań należy zbadać stan obecny. Przeprowadzimy badanie wśród dziennikarzy ekonomicznych i branżowych (jeśli zajdzie taka potrzeba). Przeanalizujemy archiwalne publikacje o spółce i branży. Jednak najważniejszym elementem bieżącego postrzegania Spółki jest opinia szerokiego rynku. Opinia akcjonariuszy - tych obecnych i potencjalnych. Zapytamy o spółkę przedstawicieli instytucji finansowych - analityków biur maklerskich, analityków i zarządzających portfelem funduszy inwestycyjnych (TFI), emerytalnych (OFE) i towarzystw ubezpieczeniowych (TU). Zbadamy nastawienie do spółki inwestorów indywidualnych na forach internetowych (np. „Parkiet”, „Bankier”, „Stockwatch”). Tak zebrane informacje pozwolą nam odpowiednio dobrać sposób postępowania, aby jak najskuteczniej zadbać o długofalowy, jak najlepszy wizerunek spółki. To ważne nie tylko w kontaktach z rynkiem kapitałowym, ale także dla kontrahentów i konkurencji. Bycie spółką publiczną to prestiż i mocny atut marketingowy. Warto go wykorzystywać. Nasze badanie opinii pokaże mocne i słabe strony dotychczasowej komunikacji.

Plan działania

tl_files/img/plan.JPGWiemy już, co jest dobre, a co dotychczas nie działa poprawnie. Czas przygotować plan na przyszłość. Jasno podzielić obowiązki między P&L a Klienta. Przygotujemy spójną i przejrzystą strategię działań. Podpowiemy, co i jak komunikować, aby osiągnąć zamierzony cel. Niezależnie od tego, czy chcemy poprawić wizerunek, czy wesprzeć nową emisję akcji. Agencja weźmie na siebie kontakty z mediami i bezpośrednio z inwestorami, w których najważniejsza jest spójność, jasność i konsekwencja przekazu. Możemy również wspomóc spółkę w kontaktach z innymi interesariuszami, np. pracownikami czy społecznością lokalną.

Komunikaty prasowe

Ich tworzenie i dystrybucja to bardzo ważny element współpracy z mediami. Dobrze napisana i trafnie ulokowana informacja to duża część sukcesu. Zespół P&L to ludzie związani w przeszłości z czołowymi gazetami biznesowymi. Stąd praktyczna wiedza, jak napisać komunikat, aby był ciekawy, zrozumiały oraz do kogo i w jaki sposób przekaz skierować, aby liczyć na zainteresowanie tematem.  To media decydują, o czym informują, ale dobrze napisany komunikat powinien skierować ich uwagę na interesujący temat z Państwa spółki.

Kontakty z inwestorami indywidualnymi

tl_files/img/ludzie.JPGTego typu kontakty wymagają „bycia” do dyspozycji zainteresowanych. Zakres naszych usług przewiduje zarówno doradztwo w zarządzaniu informacją, jak i wzięcie na siebie całości kontaktów w ramach funkcji rzecznika prasowego i specjalisty od relacji z inwestorami. Liczy się szybkość i jakość odpowiedzi. Drobni akcjonariusze potrzebują i zasługują na stałą oraz jasną komunikację. Taka komunikacja wymaga nie tylko wiedzy o spółce, rynku jej działania i ogólnych uwarunkowaniach biznesu, ale również cierpliwości i systematyczności. Państwo umieszczacie na swojej stronie internetowej kontakt dla inwestorów i mediów do P&L – my zajmiemy się resztą.

 

Konferencje prasowe   

To lubiana i popularna forma komunikacji z inwestorami oraz mediami. P&L zajmie się całością przygotowań. Przygotujemy miejsce, zaprosimy uczestników. Zadbamy o frekwencję i o późniejszy „odzew”. Bezpośredni w mediach po konferencji i ten bardziej „miękki” w kontaktach z przedstawicielami instytucji finansowych w kuluarach (analitycy biur maklerskich, analitycy i zarządzający portfelem TFI, OFE, TU). W coraz większym stopniu warto również wykorzystywać możliwości nowoczesnych technologii, np. wideokonferencji. Zadbamy o to, by pomogły trafić do większej grupy docelowej.

Monitoring mediów

tl_files/img/gazeta.JPGZapewniamy naszym klientom codzienny przegląd mediów - dzienników ogólnopolskich łącznie z dodatkami regionalnymi, dzienników regionalnych oraz popularnych czasopism ekonomicznych, komputerowych i motoryzacyjnych. Monitoring mediów nie ogranicza się przy tym do mediów drukowanych. Coraz szerzej przeglądamy Internet. Do godz. 10.30 rano na skrzynkach mailowych w spółce znajdą się wybrane publikacje. Jest to przegląd mediów pod kątem spółki/grupy kapitałowej (np. spółka “Apator”, prezes “Janusz Niedźwiecki”, spółka zależna “Pafal”). W ramach dodatkowej oferty monitoringiem obejmiemy również hasła dotyczące konkurencji spółki. Ponadto możemy poszerzyć monitoring o telewizję i radio.

Kontakty z mediami

Profesjonalny Corporate Communication, otwartość i aktywność to najbardziej pożądana forma komunikacji z szeroko rozumianym rynkiem. Warto chwalić się sukcesami, tymi dużymi, ale również tymi drobniejszymi. Warto też przygotować inwestorów na nienajlepsze informacje, jeśli mają się pojawić. Nasze doświadczenie potwierdza, że warto aktywnie wyjść do mediów. Stała komunikacja buduje zaufanie mediów.  Dziennikarze lubią indywidualne spotkania z przedstawicielami zarządu spółek. Aranżujemy takie spotkania i wspieramy spółkę, podpowiadając jak „sprzedać” określone tematy, jakich pytań można się spodziewać i jakie odpowiedzi będą najbardziej adekwatne. Czuwamy nad przebiegiem spotkania, autoryzujemy tekst wypowiedzi razem ze spółką. Przypominamy o tym, co można powiedzieć i jak ominąć tematy rodzące „problemy”. Inwestorzy lubią, kiedy ich spółka jest obecna w mediach. Kameralne i indywidualne spotkania z mediami, publikacje przy okazji ważnych informacji ze spółki, wywiady w TVN CNBC czy TV Biznes oraz stała obecność na forach internetowych – to właśnie aktywna komunikacja z rynkiem, którą rekomendujemy naszym Klientom.

Sytuacje kryzysowe

Co do zasady wszystkie tego typu interwencje pozostają tajemnicą P&L i naszych Klientów. I przy tym pozostańmy. Powiedzmy jednak jasno - właściwie każda spółka jest narażona na ataki lub inne sytuacje kryzysowe, które mogą nadszarpnąć jej wizerunek. Warto mieć w gotowości profesjonalnego partnera – P&L.

Szkolenie medialne dla Zarządu Spółki

tl_files/pliki/zdjecie_3.jpgZarządy spółek giełdowych zazwyczaj mają doświadczenie w kontaktach z mediami. Jeśli jednak wspólnie uznamy, że potrzebne jest szkolenie z zakresu kontaktów z dziennikarzami – przeprowadzimy je. Obejmuje ono m. in. naukę komunikacji z tym środowiskiem, czyli co mówić, jak mówić, czego nie mówić, jak zachowywać się w trakcie zwykłego wywiadu, konferencji, rozmowy telefonicznej czy przed kamerą, a także jak postępować w sytuacjach kryzysowych. Dostarczymy bardzo wysoko ocenione przez specjalistów materiały z dziedziny szkoleń medialnych. Oparliśmy je o nasze dawne doświadczenia dziennikarskie i analityczne oraz dotychczasowe na gruncie public i investor relations.

Fora internetowe

W sytuacji stale zwiększającej się liczby emitentów i spadku czytelnictwa gazet mocne „okopanie się” w Internecie staje się coraz ważniejsze. Zespół P&L zapewnia obecność spółki na forach internetowych. Podstawowym celem aktywności na forach jest animacja i uświadomienie innym użytkownikom (10% z nich pisze, a 90% jedynie czyta), że jest ogólne zainteresowanie walorem spółki. Drobny akcjonariusz nabiera przekonania, że nie jest sam i że dobrze ulokował swoją nadwyżkę finansową. Często publikacje prasowe mają mniejszy wpływ na zachowania inwestorów niż przekonujące, trafiające do wyobraźni wpisy na forach inwestorskich. Stawiamy na uwypuklenie zalet naszych Klientów, wyjaśnianie zawiłości w sprawozdaniach finansowych czy mniej zrozumiałych kwestii z raportów bieżących oraz bieżące relacjonowanie pozytywnego rozwoju wydarzeń w spółce.

Nasi klienci