Tu jesteś: Strona główna > Dlaczego P&L

Dlaczego P&L

Relacje inwestorskie to kwestia kluczowa zarówno dla spółek publicznych, jak i przedsiębiorstw aspirujących do bycia spółką publiczną. Relacje inwestorskie są szczególnie ważną kwestią dla małych i średnich podmiotów. Dzięki ich potencjałowi można skutecznie zwrócić na siebie uwagę w natłoku kilkuset spółek, z którymi mają do czynienia specjaliści z rynku kapitałowego i które powinni monitorować.

Dlatego przy wyborze partnera warto postawić na sprawdzony zespół, który doskonale zna zespoły decyzyjne wśród inwestorów instytucjonalnych. Nie można również pominąć wagi współpracy z inwestorami indywidualnymi oraz przedstawicielami świata mediów. Tu również warto postawić na ludzi, którzy mają ugruntowaną pozycję na tym polu. Dlatego najlepszym wyborem jest doświadczony i w pełni profesjonalny zespół P&L. Stabilność akcjonariatu zapewnia przy tym poparcie działań władz spółki na przykład w trakcie walnych zgromadzeń.

Warto podkreślić, że kursy akcji spółek, które korzystają z wysokiej jakości usług relacji inwestorskich i corporate communications szybciej rosną od innych w trakcie hossy, a spółkom zdecydowanie łatwiej plasować nowe emisje po atrakcyjnych cenach. Z takimi przedsiębiorstwami bessa obchodzi się również łagodniej, a inwestorzy są gotowi je wspierać przez cały czas.

Wzrosty i spadki notowań są bowiem nie tylko pochodną koniunktury rynkowej, ale również zależą od postrzegania spółek przez szeroko rozumiany rynek. Rolą P&L jest poprowadzenie w pełnym zakresie relacji inwestorskich i PR tak, aby media, inwestorzy instytucjonalni i indywidualni z łatwością zrozumieli Państwa biznes i jego niuanse, znali Państwa ocenę sytuacji, a także aby byli przekonani, że Państwa Spółka jest otwarta informacyjnie i chętnie komunikuje się z rynkiem. I to nie tylko w czasie, kiedy jest „na fali”, ale również (a może przede wszystkim!), gdy mają miejsce jakiekolwiek zawirowania.

Za jakość usług P&L ręczą:

Bogna Sikorska

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku Finanse i Bankowość. Studia zakończyła obroną pracy magisterskiej z dziedziny analizy ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstwa. Dwukrotnie została uznana najlepszym analitykiem roku sektora spożywczego i AGD w rankingach analityków polskiego rynku kapitałowego dziennika "Rzeczpospolita". Opinię tę potwierdziły wyróżnienia Gazety Giełdy "Parkiet" i Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Pracę w instytucjach rynku kapitałowego Bogna Sikorska rozpoczęła w 1996 r. jako analityk rynku kapitałowego w Zespole Specjalistów Spółek Handlowych Centrum Operacji Kapitałowych Banku Handlowego w Warszawie S.A. (Wydział Doradztwa Inwestycyjnego i Analiz). Następnie w latach 1996-2003 piastowała w Departamencie Analiz i Doradztwa Inwestycyjnego Centralnego Domu Maklerskiego Pekao S.A. (do 17 listopada 1997 r. Centralne Biuro Maklerskie Pekao S.A.) funkcję specjalisty-analityka rynku kapitałowego w Zespole Analiz Spółek Publicznych, gdzie zajmowała się sektorem rolno-spożywczym, chemicznym, AGD, odzieżowym i handlowym.

Następnie Bogna Sikorska odpowiadała za relacje inwestorskie w Ster-Projekt S.A., a w latach 2003-2004 jako prezes zarządu kierowała Alcyone Sp. z o.o., spółką zależną od Ster-Projektu. W latach 2005-2006 pełniła funkcję głównego specjalisty – analityka rynku kapitałowego w Wydziale Doradztwa Inwestycyjnego Biura Maklerskiego Banku Gospodarki Żywnościowej S.A. Później odpowiadała za prowadzenie kompleksowych działań z zakresu relacji inwestorskich w MakMedia Group. Od kwietnia 2011 r. Bogna Sikorska udziela konsultacji podmiotom gospodarczym oraz prowadzi kompleksowe działania w zakresie relacji inwestorskich oraz public relations pod marką P&L.

Kompleksowa obsługa i doradztwo w zakresie relacji inwestorskich dla spółek notowanych na GPW w Warszawie: AB, Amica, Apator, Budopol Wrocław, Gant Development, Elektrotim, Grupa Finansowa Premium, Fota, Interia, Jago, Mewa, Zakłady Lniarskie Orzeł, Odlewnie Polskie, Orphee, Paged, Prima Moda, PZ Cormay, Sonel, Ster-Projekt, Tim, Voxel, Yawal, Wilbo.

Doraźne wspomaganie działań w zakresie relacji inwestorskich dla spółek notowanych na GPW w Warszawie: Amica (członek Rady Nadzorczej), ZPC Mieszko (członek Rady Nadzorczej), Jago (członek Rady Nadzorczej), Gant Development (członek Rady Nadzorczej).

Wspomaganie procesu sprzedaży akcji w ofertach publicznych i prywatnych: Budopol Wrocław, PZ Cormay, Gant Development, Elektrotim, Grupa Finansowa Premium, Jago, Orphee, Prima Moda, Sonel, Ster-Projekt, Tim, Voxel, Yawal.

Wspomaganie procesu sprzedaży pakietów akcji spółek notowanych na GPW w Warszawie: Amica, Apator, Gant Development, Elektrotim, Jago, Orphee, Paged, PZ Cormay, Tim.

Adrian Boczkowski

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie studiował na kierunkach Zarządzanie i Marketing oraz Finanse i Bankowość. Odbył również roczne stypendium naukowe na Georg-August-Universität w Getyndze (Niemcy). Ukończył rozbudowany kurs Związku Maklerów i Doradców na licencjonowanego doradcę inwestycyjnego. Jest także absolwentem Podyplomowego Studium Bankowości Centralnej i Polityki Pieniężnej Instytutu Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk (INE PAN) przy udziale Narodowego Banku Polskiego (NBP). Uczestniczy w globalnych projektach badawczych z zakresu makroekonomii, rynków finansowych i rozwoju gospodarczego regionu Europy Środkowej i Wschodniej.

Współautor książek z zakresu zarządzania, konsultant merytoryczny wydawnictw z zakresu inżynierii finansowej i autor pierwszego w Polsce podręcznika o zarządzaniu ryzykiem walutowym w przedsiębiorstwie: Hedging – sposób na bogactwo czy bankructwo? Praktyczne lekcje z 23 przypadków, w których hedging zapewnił pomyślność lub podciął skrzydła (Bonnier Business 2011; hedging.pb.pl).

Adrian Boczkowski dołączył w 2006 r. do zespołu gospodarczego Presspublica Sp. z o.o., wydawcy dzienników „Rzeczpospolita” i „Parkiet”, gdzie zajmował się tematyką spółek giełdowych oraz instytucji rynku kapitałowego. Od marca 2008 r. pracował dla Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o., wydawcy dziennika „Puls Biznesu”, gdzie jako analityk w dziale Inwestor odpowiadał m.in. za analizy rynków akcji, surowców i walut, analizy makroekonomiczne, analizy rynku domów maklerskich oraz spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i rynku NewConnect. Od 16 kwietnia 2011 r. Adrian Boczkowski współtworzy zespół P&L.

Blog Adriana Boczkowskiego o finansach i rynkach finansowych można czytać na hosssa.pl.

Eliza Goszczyńska

Absolwentka warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Studia na Wydziale Grafiki zakończyła pracą magisterską z projektowania graficznego w pracowni profesora Mieczysława Wasilewskiego. W okresie studiów uczestniczyła w plenerach artystycznych: malarskich i graficznych. Na szczególną uwagę zasługuje plener graficzny dla wyróżniających się młodych artystów, sponsorowany przez Polski Komitet Olimpijski, zakończony wystawą w galerii ośrodka. W 2007 roku podczas Festiwalu Plakatu Reklamowego w Krakowie pod nazwą „Wakacje w Polsce” jej plakat był prezentowany na wystawie na Barbakanie.

Po zakończeniu studiów założyła własne studio graficzne. Działając od 2005 roku współpracowała z wieloma podmiotami. Warto wśród nich wymienić szwedzkiego potentata na rynku wyposażenia wnętrz – firmę Ikea. Wspólnie z warszawskimi agencjami Corbis i Vitrum tworzyła piatterydy – obrazy drukowane na płótnie, wchodzące do dziś w skład oferty handlowej. W ramach współpracy z wydawnictwem WSiP projektuje podręczniki, ilustracje i materiały edukacyjne; organizowała sesję fotograficzną na potrzeby stworzenia podręcznika „Podstawy fryzjerstwa”.   Stała współpraca z wydawnictwem Dr Josef Raabe zaowocowała szeregiem projektów związanych z materiałami edukacyjnymi, dla wydawnictwa AKOT przygotowała serię albumów krajoznawczych z różnych części świata. Prowadzi okazjonalną współpracę z wieloma wydawnictwami: LexisNexis, Wolters Cluwer Polska, Dragon, Edukacja Polska, Wydawnictwo Projekt.

Najciekawsze projekty powstają dla Oficyny Wydawniczej Multico. Oprócz książek o tematyce przyrodniczej, mowa tu o materiałach reklamowych i wydawniczych.

Ważnym obszarem działań jest przygotowywanie materiałów dla potrzeb szeroko rozumianego biznesu. Dla Mennicy Polskiej przygotowywała, na zlecenie Oficyny Wydawniczej Multico, finansowy raport roczny. Wspólnie z Agencją GreatPoint  wykonuje m.in. projekty graficzne dla Banku Millenium, na przykład raporty finansowe, rollup-y, ulotki reklamowe itp. Dla Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji wykonuje coroczne podsumowania programu wymiany studentów Erazmus.

Dla klientów indywidualnych i firm tworzy różnorodne materiały promocyjne służące kreowaniu wizerunku marki firmy na rynku. Są to przede wszystkim logotypy, identyfikacje wizualne, reklamy prasowe i internetowe, katalogi, projekty stron internetowych. Większość zleceń realizuje kompleksowo - od projektu do realizacji.

Przykładowe prace Elizy [portfolio]

Nasi klienci