Otwarta droga do sprzedaży fabryki za 35 mln zł

Przeniesienie
zorganizowanej części przedsiębiorstwa do spółki zależnej umożliwia finalizację
umowy sprzedaży zakładu produkcyjnego w Lublińcu.

KerdosGroup SA – do listopada br.
Hygienika SA – wniosła aportem do spółki zależnej Mr. House Europe zakład produkcyjny
w Lublińcu (RB nr 140/2014). Na dniach spodziewana jest rejestracja
podwyższenia kapitału w Mr. House Europe. To wypełnienie kluczowego warunku w
procesie sprzedaży fabryki.

– Kwestie formalne przeprowadzane są bardzo
sprawnie. Zakończenie transakcji, w tym jej rozliczenie finansowe, powinno
nastąpić już w styczniu – mówi Kamil Kliniewski, Prezes Zarządu Kerdos Group
SA.

Umowę warunkową sprzedaży fabryki spółka podpisała 2 grudnia br.
(RB nr 113/2014). Warunkiem realizacji finalnej umowy sprzedaży było przede
wszystkim przeniesienie zorganizowanej części przedsiębiorstwa (fabryka w
Lublińcu) oraz kredytów związanych z zakładem produkcyjnym do spółki Mr. House
Europe. To ta spółka finalnie zmieni właściciela. Uzgodniona cena sprzedaży
zakładu, uwzględniająca przejmowane przez nowego właściciela zadłużenie, to 35
mln zł. Jest to wartość o około 12 mln zł wyższa od wartości księgowej zakładu
w Lublińcu.

Transakcja ta jest ważna dla przyspieszenia rozwoju naszych sieci
drogerii w Polsce i w Europie Zachodniej. Konsekwentnie realizujemy naszą
strategię rozwoju, która zapewnia długoterminowy wzrost wyników finansowych
– komentuje Prezes Kamil
Kliniewski.

Zakład w Lublińcu jest jedynym zakładem produkcyjnym Kerdos Group.
Wytwarza artykuły higieny osobistej – pieluchy jednorazowe dla dzieci, podpaski
i wkładki higieniczne. Zgodnie z realizowaną od dwóch lat strategią, Kerdos
Group skupia się na sprzedaży detalicznej i hurtowej artykułów kosmetycznych
oraz higienicznych. Zamierza również rozwijać handel internetowy w Polsce i za
granicą
.

***

Kerdos Group SA

Grupa
kapitałowa skupiona na działalności handlowej – detalicznej i hurtowej – w
szczególności w zakresie artykułów higieny osobistej i chemii gospodarczej.
Należy do niej sieć drogerii Dayli (obecnie 169 lokalizacji w Polsce). W lipcu
2014 r. Kerdos Group rozpoczął proces przejmowania jedynych drogerii w
Luksemburgu (Meng Drogerie). W ramach ekspansji na rynki Europy Zachodniej spółka
analizuje możliwe przejęcia sieci drogerii m.in. w Niemczech i we Włoszech. W
grudniu 2014 r. nastąpiło podpisanie umowy warunkowej sprzedaży za 35 mln zł
zakładu produkcyjnego – planowana finalizacja w 1Q2015 sprawi, iż wyłącznym
zakresem działalności Kerdos Group będzie działalność handlowa.

Do
listopada 2014 r. spółka działała pod firmą Hygienika SA. W 2004 r.
zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych, gdzie notowane są
jej akcje. Obligacje notowane są na rynku Catalyst.