Czas: 19 kwietnia 2012 r.
Miejsce: Warszawa
Temat: Przedstawienie i omówienie wyników finansowych spółki w 2011 roku, przedstawienie prognoz na kolejne okresy oraz planów związanych z rynkiem kapitałowym i rozwojem biznesu
Goście: 6 dziennikarzy

Wszystko dopięte na ostatni guzik

MaxCom kończy właśnie przygotowania do debiutu na NewConnect i pozyskania gotówki, która umożliwi mu skokowy wzrost skali działalności oraz wyników finansowych.

MaxCom, pionier i lider rynku telefonów dla seniorów, rozpoczyna spotkania z inwestorami w ramach oferty prywatnej akcji. Chce zadebiutować na NewConnect w połwoie roku. Nakłady inwestycyjne, które zaplanował na ten rok (7-8 mln zł), mają przynieść spółce już w tym roku skok przychodów o 77 proc. (do 30 mln zł) i zysku netto o 178 proc. (do 2,2 mln zł), licząc rok do roku [więcej tutaj]. Jak dużo akcji będą mogli nabyć inwestorzy?

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/fotorelacje/maxcom 19.04 2.JPG

– Nie mogę jeszcze mówić o konkretnych liczbach. Mogę natomiast powiedzieć, że obecnie spółka w całości należy do mnie oraz do mojego brata, Andrzeja, który jest wiceprezesem. Po planowanej ofercie nie stracimy większości w kapitale i głosach, a nawet będziemy mieli bufor w tym zakresie w kontekście ewentualnej większej emisji akcji i przejścia na rynek główny GPW w perspektywie dwóch lat – ujawnił Arkadiusz Wilusz, Prezes Zarządu MaxCom SA.

Głównym celem pozyskania kapitału przez MaxCom jest zasilenie kapitału obrotowego.

– Planujemy przeznaczyć na ten cel około 90 proc. pozyskanej gotówki, gdyż tylko w ten sposób będziemy mogli wykorzystać szansę ekspansji geograficznej i produktowej. Dlatego spodziewamy się skokowego wzrostu wyników i utrzymania mocno pozytywnej tendencji wzrostowej w kolejnych latach – powiedział zebranym Prezes MaxComu.
– Pierwsze miesiące roku potwierdzają nasze prognozy o mocno rosnącym popycie na nasze produkty. Nasza sprzedaż jest około 40 proc. wyższa rok do roku – dodał Arkadiusz Wilusz.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/fotorelacje/maxcom 19.04 3.JPG

W zeszłym roku MaxCom sprzedał blisko 100 tys. telefonów komórkowych przeznaczonych dla osób starszych. Poza operatorami sieci komórkowych i dilerami sprzętu elektronicznego, MaxCom sprzedaje telefony poprzez sieci handlowe, jak Auchan czy Tesco. To obecnie główny kanał zbytu (60 proc. sprzedaży).

– Widzimy, że udział operatorów będzie rósł w strukturze naszej sprzedaży. Eksport w 2011 roku stanowił 20 proc. przychodów, w 2015 roku chcielibyśmy dojść do 60 proc. przy sprzedaży 500 tys. aparatów. Potencjał rynku nawet tylko w Polsce jest ogromny. Na podstawie dostępnych danych można szacować, że w Polsce w grupie wiekowej 60+ jeszcze 4 mln osób nie ma telefonu komórkowego – podkreślił Andrzej Wilusz, Wiceprezes Zarządu MaxCom SA.

MaxCom, który był pionierem telefonów stacjonarnych i komórkowych dedykowanych seniorom, a obecnie jest liderem tego segmentu, stawia kolejny raz na kreowanie nowego, perspektywicznego rynku. Chodzi o telemedycynę, a dokładnie – o możliwość mierzenia i analizowania wagi, temperatury, ciśnienia krwi, poziomu cukru czy natlenienia krwi dzięki telefonowi MaxCom z oprogramowaniem medycznym oraz odpowiednim akcesoriom Plug[&]Play. Dzięki takiemu zestawowi będzie można również w prosty sposób wykonać badanie EKG.

– W trzecim kwartale chcemy komercyjnie uruchomić platformę, która będzie gromadziła i przetwarzała dane korzystających z naszego rozwiązania osób. Kończymy testy kliniczne, widzimy olbrzymie zainteresowanie operatorów komórkowych, sieci medycznych czy firm ubezpieczeniowych– powiedział Prezes Wilusz.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/fotorelacje/maxcom 19.04 4.JPG