Rok 2021 zapowiada się dla Amiki pozytywnie, choć po złagodzeniu obostrzeń popyt na AGD może wyhamować (wywiad)

 

Wysoki popyt konsumpcyjny na rynku AGD umożliwił poprawę wyników finansowych Amiki w 2020 roku. Rok 2021 zapowiada się dla grupy pozytywnie, choć po złagodzeniu obostrzeń, popyt na AGD może przejściowo spowolnić – poinformował PAP Biznes w wywiadzie Michał Rakowski, członek zarządu spółki. Dodał, że w bieżącym roku wzrost rynku AGD w Polsce może wynieść ok. 10 proc., po ponad 15-proc. ubiegłorocznej zwyżce.

„Po zakończeniu IV kwartału widać, że rynku AGD druga fala lockdownu nie dotknęła w taki sposób, jak wiosną 2020 roku. Popyt konsumpcyjny, który związany jest z turystyką, czyli hotelarstwem i gastronomią, przeniósł się w inne obszary i AGD jest wśród nich. Lockdown nie spowolnił naszej sprzedaży w żadnym z krajów. Kontynuowaliśmy pozytywne tendencje obserwowane w III kwartale ub.r., co ustawiło nas w kierunku przebicia całorocznych przychodów roku 2019, pomimo wspomnianego lockdownu w niektórych europejskich gospodarkach w IV kw., a także pierwszego lockdownu w II kw. i czasowego wstrzymania produkcji w fabryce we Wronkach” – powiedział członek zarządu Amiki.

Cały wywiad dostępny na: http://infostrefa.com/