Tu jesteś: Strona główna > Relacje inwestorskie > Przykładowa konferencja

AMICA

Czas: 7 marca 2011 r.

Miejsce: Warszawa.

Temat: Omówienie perspektyw rozwoju i podsumowanie wyników finansowych za 2010r

Goście: 5 dziennikarzy, 32 analityków i zarządzających (OFE, TFI, biura maklerskie, ubezpieczyciele)

Amica przedstawiła perspektywy rozwoju na najbliższą przyszłość. Spółka podtrzymała też zamiar wypłaty dywidendy, na którą planuje wydać 23 mln zł, zapowiedziała również możliwość skupu części akcji. Na ten cel od drugiej połowy 2011 roku do końca 2013 roku Amica może przeznaczyć nawet kilkadziesiąt mln zł.

- Chcielibyśmy, by w tym roku wzrost przychodów grupy był dwucyfrowy. Chcemy także podwoić nasz zysk operacyjny i zysk brutto. Może nam to zepsuć tylko wzrost cen surowców – mówi Jacek Rutkowski, prezes i główny udziałowiec Amiki Wronki.

Planem skupu akcji własnych ma zająć się WZA w maju.

Od 31 marca 2010 r. do Amiki należy już tylko zakład produkujący kuchnie. Fabryki pralek oraz lodówek Spółka sprzedała za ponad 200 mln zł Samsungowi.

– Proces ich wydzielenia z naszych struktur zakończył się w listopadzie 2010 r. Do końca marca obowiązuje umowa na produkcję sprzętu pod marką Amica w sprzedanych Samsungowi zakładach, jednak nie będziemy jej przedłużać. Mamy już nowych dostawców z Chin i Turcji – dodaje prezes Rutkowski.

Spółka zapowiedziała, że zagraniczne spółki-córki Amiki będą kupowały sprzęt bezpośrednio od dostawców, bez pośrednictwa spółki-matki. Ten proces rozpoczął się już w 2010 r, ale dopiero po zakończeniu umowy na dostawy od Samsunga przybierze na sile. Na wyniki Grupy Amiki powinna zadziałać skala tego procesu. Do wyników za pierwszy kwartał 2011 Amica musi zdecydować, jak uwzględniać przychody z eksportu. W 2010 r. jego wartość wyniosła 145 mln euro, ale w obecnej sytuacji wykazywanie sprzedaży zagranicznych spółek grupy będzie mniej widoczne.

W ubiegłym roku Amica zwiększyła obroty, jednak sytuacja na krajowym rynku dużego AGD jest trudna. Sprzedaż tego sprzętu na rynku krajowym spadła o kilka procent. Oczekiwania na ten rok są bardziej optymistyczne. Amica szacuje, że w przypadku dużego sprzętu AGD można się spodziewać wzrostu sprzedaży krajowego rynku o około 3 proc.

Nasi klienci