Rekord bez względu na kalendarz

 

Szacowane przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły w styczniu 2020 r. 75,1 mln zł  wobec 69 mln zł rok wcześniej (+8,8% rdr.).

Kanał e-commerce przyniósł niemal 53,5 mln zł (+1,4% rdr.), tj. 71,2% ogółu styczniowych obrotów TIM-u.

To pierwszy w naszej historii styczeń, w którym przychody ze sprzedaży przekroczyły – i to znacząco – 70 milionów złotych. Cieszy mnie to tym bardziej, że ten rekordowy poziom osiągnęliśmy pomimo mniejszej o dwa (21 vs 19) liczby dni roboczych w porównaniu ze styczniem ubiegłego roku. Oznacza to, że sprzedaż w przeliczeniu na dzień roboczy wzrosła z 3,3 mln zł do blisko 4 mln zł, a więc o ponad 20% – mówi Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – To bardzo dobre otwarcie roku, jeśli dodatkowo weźmiemy pod uwagę, że część klientów w pierwszym tygodniu stycznia była na urlopach.

 

***

TIM SA jest największym hurtowym dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika „Elektrosystemy”, nr 5/2020). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel – sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w aplikacji mobilnej mTIM, telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.

Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2020 r. 70% obrotów spółki (tj. 650 z 935 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu. Spółka tworzy Grupę Kapitałową TIM wraz z 3LP SA – operatorem centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.