Pani Ewa Łuczyk dołączyła do Zarządu ZM Henryk
Kania

Rada Nadzorcza Zakładów Mięsnych Henryk Kania
SA podjęła uchwałę o powołaniu Pani Ewy Łuczyk do pełnienia funkcji Członka
Zarządu.

– Pani Ewa Łuczyk będzie odpowiadała w
Zarządzie za obszar finansów spółki, odciążając w tym zakresie Pana Prezesa
Grzegorza Minczanowskiego, który jest zaangażowany w liczne inicjatywy
rozwojowe Spółki. Rada Nadzorcza podjęła również decyzję, aby po odwołaniu
członka Zarządu ds. marketingu w listopadzie br. pozostawić synergiczne obszary
sprzedaży i marketingu w gestii Pani Dominiki Rąba – powiedział Henryk Kania,
Przewodniczący Rady Nadzorczej Zakładów Mięsnych Henryk Kania.

Pani Ewa Łuczyk jest absolwentką Uniwersytetu
Ekonomicznego w Krakowie, ukończyła również studia podyplomowe w Krakowskiej
Szkole Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (sprawozdawczość wg
MSR/MSSF). Pani Ewa Łuczyk w trakcie 20-letniej pracy zawodowej zdobyła
rozległą wiedzę w obszarze rachunkowości i finansów oraz doświadczenie w
zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania, jak również
planowania finansów przedsiębiorstwa. Kariera zawodowa Pani Ewy Łuczyk od 2006
roku związana jest z Zakładami Mięsnymi Henryk Kania, gdzie pełni funkcję
głównej księgowej, będąc również w latach 2012-2014 w składzie Zarządu, a
następnie do minionego piątku – prokurentem spółki.

W okresie trzech kwartałów 2015 roku przychody
ZM Henryk Kania wzrosły o 20% w ujęciu rok do roku, do 770,7 mln zł. Zysk
operacyjny zwiększył się o 30,5%, do 45,4 mln zł, a zysk netto jeszcze mocniej
– o 31,7%, do 26,2 mln zł. Rok 2015 powinien być pierwszym w historii spółki, w
którym jej przychody przekroczą barierę 1 mld zł. Jednocześnie celem Zarządu
jest podwojenie przychodów z 2014 roku w zaledwie 4 lata, co oznaczałoby około
1,7 mld zł sprzedaży już w roku 2018. Dynamiczny wzrost spółki ma
odzwierciedlenie w listopadowej rekomendacji „kupuj” NWAI DM z ceną docelową
4,03 zł za akcję (aż około 80% powyżej obecnego kursu). Ostatnią przecenę na
GPW wykorzystują członkowie Zarządu ZM Henryk Kania, którzy rozpoczęli skup
akcji.

Wyróżniające się jakością i smakiem wyroby
Zakładów Mięsnych Henryk Kania są doceniane przez konsumentów, dzięki czemu
rosną udziały rynkowe spółki, a jej produkty dostępne są już nie tylko w
nowoczesnych kanałach sprzedaży, ale również w coraz szerszym zakresie w handlu
tradycyjnym (sklepy typu convenience). Istotne jest również poszerzanie
portfolio produktowego (np. parówki) oraz rozwijanie oferty m.in. w oparciu o
przewagi technologiczne (np. wędliny plastrowane). Zakłady Mięsne Henryk Kania
mają wysokie kompetencje produkcyjne i handlowe w każdym segmencie rynku.

***

ZM Henryk Kania z siedzibą w Pszczynie to wiodący producent wyrobów
wędliniarskich oraz mięsa konfekcjonowanego w Polsce. Firma została założona w
1990 r. w regionie o XIX–wiecznej tradycji rzemiosła masarskiego, gdzie od lat
skupiał się przemysł mięsny. Spółka realizuje produkcję w zakładach
przetwórczych o zdolnościach produkcyjnych na poziomie 240-260 ton na dobę.
Głównymi odbiorcami jej produktów są sieci handlowe w kraju i za granicą, m.in.
Auchan, Biedronka, Carrefour, Delikatesy Centrum, E-Leclerc, Intermarche,
Kaufland, Lidl, Makro, Netto oraz Żabka.

Przez ostatnie ponad 10 lat Henryk Kania, po przejęciu zakładu
rzemieślniczego od swojego ojca, stworzył efektywne przedsiębiorstwo, które
bardzo dynamicznie się rozwija. Zakłady Mięsne Henryk Kania regularnie pracują
nad optymalizacją produkcji, zwiększeniem sprzedaży, rozwojem automatyzacji i
robotyzacji procesów produkcyjnych.

Od marca 2012 r akcje ZM Henryk Kania są notowane na rynku regulowanym
Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Więcej informacji:
www.zmkania.pl