Miejsce: Warszawa

Czas: 18.11.2014

Temat: Omówienie wyników finansowych 3Q2014 Grupy AB oraz perspektyw
rozwoju w kolejnych okresach

1,5 mld zł przychodów na otwarcie
nowego roku fiskalnego Grupy AB

O 19%, do 1,5 mld zł, wzrosły w
ujęciu rok do roku przychody Grupy AB w pierwszym kwartale roku fiskalnego
2014/2015. Największy w regionie CEE dystrybutor IT zanotował również wzrost
wyniku EBITDA o 10% (do 22,7 mln zł) i zysku netto o 16% (do 15,1 mln zł). Na
przestrzeni ostatnich 3 lat średnioroczne wzrosty przychodów to 15%, a zysku
netto – aż 27,5%.

W minionym kwartale wypracowaliśmy
zwiększenie udziałów rynkowych we wszystkich najważniejszych kanałach sprzedaży
i kategoriach produktowych. Osiągnęliśmy dynamiczny wzrost oferty produktów
zaawansowanych, jak serwery i storage. Podpisaliśmy również nowe kontrakty
dystrybucyjne, jak prestiżowe umowy z Apple
– skomentował Grzegorz
Ochędzan, Członek Zarządu ds. Finansowych w AB SA./wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/AB/AB_18.11.2014_19.JPG

Co więcej, odnieśliśmy sukcesy również w nowych obszarach biznesowych.
Dynamiczny wzrost dotyczy nowych sieci franczyzowych (Kakto, Optimus, Digimax),
jak również obszaru dystrybucji zabawek (Rekman), AGD/RTV i e-commerce.
Dynamicznie rozwijamy się zatem w wielu strategicznie komplementarnych
kierunkach. Utrzymujemy w tym zakresie od kilku kwartałów najwyższą aktywność w
całej historii Grupy AB – dodał Grzegorz Ochędzan.

Bardzo pozytywne trendy w
zakresie rachunku wyników korelują z istotnymi wzrostami w zakresie wartości
bilansowych. Suma bilansowa (wartość aktywów) na koniec września br. (1,4 mld
zł) była o 20% wyższa niż przed rokiem, a wartość aktywów netto (476,6 mln zł)
– o 9%. Wskaźnik bieżącej płynności systematycznie rośnie, osiągając na koniec
września br. wysoki poziom 1,5. Mocno w ostatnich latach spadło zadłużenie
netto wobec wyniki EBITDA za ostatnie 4 kwartały.

Wskaźnik ten wynosi już zaledwie niecałe 1,6. Pozytywne tendencje można
zauważyć również w zakresie cyklu konwersji gotówki oraz w silnych przepływach
gotówkowych z działalności operacyjnej
– podkreślił Grzegorz Ochędzan.

Grupa AB może pochwalić się
szeregiem nowym kontraktów dystrybucyjnych, których pozytywne efekty finansowe
powinniśmy zaobserwować w kolejnych okresach./wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/AB/AB_18.11.2014_21.JPG

Bezpośrednie kontrakty dystrybucyjne zapewniają nam wyższe marże,
dostęp do pełnego portfolio produktowego oraz możliwość przeprowadzania akcji
marketingowych i promocyjnych. W obszarze dystrybucji AGD podpisaliśmy w
październiku ważne umowy na bezpośrednią dystrybucję z Amiką i Beko. Podpisaliśmy
również szereg innych umów w zakresie dystrybucji AGD/RTV, obszaru produktów
telekomunikacyjnych i IT, zarówno w segmencie enterprise, jak i commercial

– wyliczał Grzegorz Ochędzan.

Przepływy gotówkowe Grupy AB w
części inwestycyjnej odzwierciedlają wydatki ponoszone na budowę nowego centrum
dystrybucyjnego, zlokalizowanego w podwrocławskich Magnicach.

Prace budowlane planowo zmierzają do końca. Oddanie inwestycji do
użytku powinno nastąpić 28 maja, czyli zaledwie za pół roku. Powierzchnia nowego
budynku będzie 2,5 razy większa niż obecnego, a kubatura – ponad 5 razy.
Zagwarantuje nam to liczne przewagi konkurencyjne w zakresie logistyki

wyjaśnił Grzegorz Ochędzan.

Podkreślił, że Grupa AB posiada
silny core-business w zakresie dystrybucji IT, gdzie jest numerem jeden w
regionie Europy Środkowo-Wschodniej z siecią ponad 16 tys. partnerów
handlowych. Jednocześnie Grupa wykorzystuje możliwości biznesowe w nowych
obszarach (AGD/RTV, zabawki, e-commerce, sieci franczyzowe), stawiając na
kompleksowość oferty i innowacje.

Zapewniamy przy tym systematyczny wzrost wyników finansowych i stajemy
się spółką dywidendową. Z zysku roku finansowego 2013/2014 zamierzamy wypłacić
0,7 zł na akcję. Przy braku zawirowań rynkowych, chcielibyśmy kontynuować w
kolejnych latach wypłacanie do 20% rocznego zysku w formie dywidendy.
Podstawowym sposobem dostarczania akcjonariuszom możliwie wysokiego zwrotu z
inwestycji będzie nadal długoterminowy wzrost wartości spółki
– powiedział
Grzegorz Ochędzan.

Prezentacja z konferencji [tutaj]

Informacja prasowa dot. 3Q2014 (1FQ2014) [tutaj]

Raport okresowy Grupy AB za 3Q2014 (1FQ2014) [tutaj]