Analitycy polecają AB
i Amikę

Na warszawskim parkiecie wciąż nie brakuje atrakcyjnie
wycenianych spółek. Analizując wskaźniki C/Z dla prognozowanych zysków na
bieżący i przyszły rok, eksperci „Parkietu” wskazują inwestorom okazje
inwestycyjne.

Po ostatniej korekcie bardzo korzystnie wyceniane są walory
AB SA. Wrocławska spółka jest wiodącym dystrybutorem IT, RTV i AGD oraz zabawek
w Polsce, Czechach i na Słowacji. Korzystna sytuacja makroekonomiczna na
kluczowych rynkach (solidny wzrost gospodarczy, niskie bezrobocie, wzrost
konsumpcji) powinna wspierać wyniki Grupy. Obecnie wrocławski dystrybutor jest
notowany przy wskaźnikach C/Z na 2017 r. na poziomie 6, a na rok 2018 – 5,5. W
dwóch ostatnich latach spółka wypłacała dywidendę. Duża skala prowadzonego
biznesu powoduje, że AB, lepiej niż konkurenci, radzi sobie z presją na marże.

Na uwagę inwestorów niewątpliwie zasługuje Amica. Największy
polski producent AGD zakłada w bieżącym roku organiczny wzrost przychodów o 7-8
proc. przy 7-8 proc. rentowności EBITDA. Cel spółki na 2018 r. to 3,2 mln zł
przychodów ze sprzedaży i docelowo 5 mld zł obrotów w 2023 r.

Wskaźnik C/Z na 2018
r. kształtuje się według prognoz w okolicach 10. Jest to spółka płacąca
dywidendę, ale też dynamicznie inwestująca w rozwój. W tym miesiącu otworzyła
magazyn wysokiego składowania, co powinno ułatwić ekspansję zagraniczną. Będzie
to czynnik umożliwiający zwiększenie mocy produkcyjnych w fabryce. Amica chce
zaistnieć na kilku kolejnych dużych rynkach europejskich, takich jak włoski,
hiszpański czy krajów Beneluksu. W razie powodzenia pomoże to wynikom, a trzeba
mieć na uwadze, że spółka już pokazała, że potrafi osiągać sukcesy na rynkach
zagranicznych
– przekonuje Mateusz Namysł, analityk Raiffeisen Polbanku.

Więcej: PARKIET (2017-09-23 Str. 7)lub www.parkiet.com