Nowa inwestycja Grupy Amica – nowoczesny showroom w Poznaniu
Wyjątkowy
sprzęt w eleganckiej aranżacji, na powierzchni prawie 500 metrów
kwadratowych. Ponadto przestronna przestrzeń warsztatowa i
konferencyjna. Tak wygląda pierwszy showroom, który został otwarty przy
siedzibie spółki Amica Handel i Marketing, na Inea Stadionie w Poznaniu.
To kolejna duża inwestycja Grupy Amica, która ma się przyczynić do
dalszego rozwoju największego polskiego producenta sprzętu AGD.
Dlaczego powstał showroom?
Showroom to przestrzeń, na której
prezentowane będą produkty Amica i innych marek Grupy (Hansa, Gram i
CDA), obecne na prawie 60 rynkach zagranicznych. Głównym przeznaczeniem
tego miejsca będzie podejmowanie kontrahentów z całego świata oraz gości
zainteresowanych ofertą firmy – przede wszystkim klientów, ale również
partnerów czy przedstawicieli mediów. Showroom zajmuje powierzchnię
blisko pięciuset metrów kwadratowych. Do tego należy doliczyć prawie
90-metrową salę konferencyjną, szkoleniową oraz kameralną salkę spotkań.
– Do showroomu będziemy
zapraszać naszych partnerów handlowych, dostawców i gości
korporacyjnych, ale będzie to także miejsce, w którym prowadzone będą
szkolenia z wdrażanych produktów i funkcjonalności – mówi Piotr Skubel, wiceprezes zarządu Grupy Amica oraz prezes zarządu Amica Handel i Marketing. – Myślimy
też o tym, żeby był to punkt na mapie Poznania, który odwiedzać będą
osoby niezwiązane biznesowo z naszą firmą, a zainteresowane jej
tradycjami i osiągnięciami – na przykład grupy szkolne. Marzy nam się,
żeby showroom był miejscem wydarzeń kulinarnych czy warsztatów dla
młodzieży, która miałaby okazję w praktyczny i ciekawy sposób dowiedzieć
się więcej na temat zdrowego gotowania i technologii, jakie mogą w tym
pomóc. Realizując tę inwestycję, chcieliśmy, żeby showroom służył nie
tylko celom handlowo-marketingowym, ale również „żył” na co dzień i stał
się miejscem wartościowym dla mieszkańców miasta i regionu – dodaje.
Po Europie i Wronkach czas na Poznań
Przestrzeń wystawiennicza i
konferencyjna powstała przy siedzibie spółki Amica Handel i Marketing,
to część szerszej strategii firmy, w którą wpisuje się wiele elementów.
Począwszy od inwestowania w Europie Zachodniej, po wybudowanie
ultranowoczesnego, w pełni zdygitalizowanego magazynu wysokiego
składowania we Wronkach, a tym samym oddanie do użytku nowoczesnego
centrum logistyki, które jest odpowiedzialne za obsługę blisko 60 rynków
zagranicznych, na których Amica sprzedaje swoje produkty.
– Wcześniej skupialiśmy się na
umocnieniu swojej pozycji na rynkach zagranicznych poprzez akwizycje,
które mają nam pomóc w rozwinięciu kanałów sprzedaży na najbardziej
wymagających dla producentów rynkach zachodnich. Konsekwencją rosnącej
sprzedaży i wchodzenia na nowe rynki była potrzeba rozbudowy centrum
logistycznego i powstanie supernowoczesnego, w pełni zdygitalizowanego
magazynu wysokiego składowania, który jest jedną z naszych największych
inwestycji w ostatnich latach. Po tych zmianach naturalną potrzebą było
wsparcie działań marketingowych, ponieważ jako Grupa osiągnęliśmy już
taką wielkość i zasięg, że odczuliśmy potrzebę stworzenia miejsca w
którym możemy pokazać nasze produkty w sposób, który pozwoli zapoznać
się nie tylko z walorami estetycznymi, ale także z rozwiązaniami
technologicznymi. Wielu naszych klientów sygnalizowało, że zależy im na
możliwości praktycznego sprawdzenia oferowanych przez nas rozwiązań.
Nasza nowa inwestycja ma im w tym pomóc – mówi Jacek Rutkowski, prezes Grupy Amica.
Studia Mebli Kuchennych – nowe wyzwanie
Budowa nowoczesnego showroomu w Poznaniu
ma także przyczynić się do realizacji ambitnych założeń sprzedażowych,
do których zaliczyć można znaczne zwiększenie obecności produktów Grupy
Amica w wymagającym kanale SMK.
– Studia mebli kuchennych to kanał
sprzedaży, z którego korzystają najlepsze marki na rynku. Jego specyfikę
kształtują niezwykle wymagający klienci, którzy decydują się na
zamówienie zindywidualizowanego projektu kuchni, do którego od razu
zostaną dopasowane konkretne urządzenia AGD. Żeby sprostać takim
wymaganiom od lat rozwijamy naszą najbardziej zaawansowaną linię
produktów, jaką jest Amica IN. Pracujemy także nad rozszerzeniem linii
produktów do zabudowy o kolejne, tak żeby klient mógł do piekarnika,
lodówki, zmywarki czy okapu dobrać ekspres do zabudowy czy domową
lodówkę na wino. Tylko dzięki temu stworzymy kompleksową ofertę, która
znacząco pozwoli nam zwiększyć nasze udziały w tym segmencie rynku. Całą
ofertę klienci będą mogli oczywiście zobaczyć w odpowiedniej aranżacji w
nowym showroomie – mówi Piotr Skubel, wiceprezes zarządu Grupy Amica i prezes zarządu Amica Handel i Marketing.
Wielkie otwarcie
Uroczyste otwarcie showroomu odbyło się
24 maja br., przy Bułgarskiej 17. Na spotkaniu obecni byli m.in. Prezes
Zarządu Grupy Amica Jacek Rutkowski, który mówił o rozwoju firmy oraz
prezes Amica Handel i Marketing Piotr Skubel, który przedstawił nową
strategię marketingową i opowiadał o idei showroomu, a także planach
związanych z jego dalszym wykorzystaniem. Wśród gości obecny był
Prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak. Uczestnicy spotkania wzięli udział w
warsztatach kulinarnych i pokazie live cookingu w wykonaniu mistrza kulinarnego, Andrzeja Polana.
###
Amica S.A. to
największy polski producent sprzętu gospodarstwa domowego. W ofercie
posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD,
wyróżniających się najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Poprzez
marki Amica, Gram, Hansa i CDA Grupa Amica generuje ponad 70 procent
przychodów na ponad 50 rynkach zagranicznych. Firma jest laureatem
prestiżowych nagród, m.in. Nagrody Gospodarczej Prezydenta
Rzeczypospolitej i Godła Teraz Polska. We Wronkach Amica S.A. produkuje
kuchnie gazowe i elektryczne, a także płyty grzejne. Zatrudnia tu ponad
2,5 tys. ludzi, zapewniając niemal całej załodze umowy o pracę oraz
szereg benefitów – m.in. przedszkole i żłobek, dostęp do własnego
ośrodka wypoczynkowego, a także kartę Multisport.