Grupa K2 szacuje rezultaty pierwszego kwartału 2021 roku

Technologiczno-marketingowa Grupa K2 opublikowała wstępne szacunkowe wybrane dane finansowe za okres styczeń-marzec roku 2021. Wynika z nich, że był to najlepszy pierwszy kwartał w historii spółki.

 

Wybrane dane finansowe:

                                                                                                                                  *Wstępne szacunki, zgodnie z RB 15/2021

 

Zgodnie z opublikowanym raportem giełdowym, Grupa K2 zanotowała szacunkowo w pierwszym kwartale 2021 roku wzrost przychodów ze sprzedaży usług o 19% rdr, do 33,2 mln zł, co pozwoliło wypracować jej 3,3 mln zł wyniku EBITDA i 1,6 mln zł zysku operacyjnego. Oznacza to wzrosty wyników pomimo wysokiej bazy porównawczej – w pierwszym kwartale 2020 roku wynik operacyjny wzrósł o prawie 1,8 mln zł, a wynik EBITDA był dwa razy wyższy w ujęciu rok do roku.

Szacunkowe wyniki pierwszego kwartału 2021 roku są dla nas powodem do satysfakcji. Bardzo pozytywnie oceniamy rezultaty, jakie wypracował segment rozwiązań software dla biznesu (Fabrity), a jednocześnie pozostałe obszary zanotowały wyniki zbliżone do oczekiwanych – wskazuje Paweł Wujec, prezes K2 Holding.

Akcjonariusze K2 Holding mogą również liczyć na dywidendę. Zarząd zaproponował 1,05 zł na akcję z zysku roku 2020, co oznacza stopę dywidendy na poziomie około 4%. Z kolei ogłoszona w połowie grudnia strategia Grupy K2 do roku 2023 zakłada najszybszy wzrost w segmencie software (rozwój oprogramowania), jednocześnie jednak wskazuje na oczekiwane wysokie tempo wzrostu przychodów operacyjnych pozostałych segmentów (marketing oraz cloud).

Finalne wyniki finansowe wraz z dekompozycją segmentową i bardziej szczegółowymi komentarzami oraz zestawieniami nastąpi w ramach publikacji pełnego raportu kwartalnego Grupy K2, która jest zaplanowana na 20 maja br.

 

***

Grupa K2 dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o zaawansowaną analitykę, tworzenie rozwiązań software i chmurę, zatrudniając ponad 350 ekspertów i obsługując ponad 200 klientów. Działalność Grupy K2 jest zdywersyfikowana i opiera się na trzech uzupełniających się segmentach biznesowych.

Segment software – Fabrity – zapewnia kompleksowe wsparcie w zakresie tworzenia oprogramowania dla biznesu, doradztwa i realizacji projektów informatycznych. Koncentruje się wokół tworzenia rozwiązań wpierających zarządzanie procesami biznesowymi oraz zawartością i obiegiem dokumentów, budowy korporacyjnych aplikacji mobilnych oraz rozwiązań Business Intelligence. W portfelu klientów znajdują się znane duże marki z branży finansowej, przemysłu, sektora farmaceutycznego, telekomunikacyjnego i publicznego. Fabrity przejęła z początkiem sierpnia 2020 roku K2 Digital Products – zorganizowaną część Agencji K2. K2 Digital Products specjalizuje się w projektowaniu produktów cyfrowych. Do klientów segmentu należą m.in. PKO Bank Polski , Pekao TFI, Centrum Nauki Kopernik, unijna agencja FRONTEX.

Segment marketingowy

Obejmuje jedną z najbardziej znanych agencji interaktywnych w Polsce – agencję K2 Create, która  oferuje projektowanie i prowadzenie kampanii zintegrowanych we wszystkich mediach. Zajmuje się kompleksowym opracowywaniem i wdrażaniem strategii komunikacji marek. Do klientów segmentu agencyjnego należą m.in. Carrefour, Warta, Netflix, CD Projekt, Samsung, UPC i Brown Forman.

W jego skład wchodzi również K2 Precise, spółka specjalizująca się w kampaniach digitalowych. Świadczy usługi wsparcia e-commerce oraz szereg usług specjalistycznych – od social, programmatic, performance, SEO/SEM, business intelligence po analitykę. Rozwija usługi planowania TV, które koncentrują się na precyzyjnym dotarciu w synergii z kampaniami cyfrowymi. Najbardziej znani klienci segmentu mediowego to Carrefour, Nutropharma, Provident, Grupa Pracuj.pl, Orbico Beauty czy Glosel (TaniaKsiazka.pl).

Do segmentu marketingowego zalicza się również PerfectBot (K2Bots.AI), startup oferujący inteligentne boty, oparte o sztuczną inteligencję i interfejsy konwersacyjne.

Segment cloud – Oktawave – dostarcza usługi przetwarzania danych w chmurze obliczeniowej (IaaS) oraz usługi planowania, wdrażania i utrzymania środowisk chmurowych. To pierwsza i największa polska platforma publicznej chmury obliczeniowej. Firma tworzy otwartą technologię chmurową oraz wspiera firmy w transformacji cyfrowej, realizacji strategii multicloud, migracji i zarządzaniu chmurą obliczeniową. Udostępnia własną certyfikowaną infrastrukturę chmurową, która otrzymała status VMware Cloud Verified. Pomaga także skorzystać z rozwiązań dostawców globalnych, takich jak AWS, Azure, Google Cloud. Oferuje zaawansowane rozwiązania w technologii Kubernetes, realizowane na kazdej platformie chmurowej. Operuje z trzech centrów danych zlokalizowanych w Polsce. Do największych klientów segmentu infrastrukturalnego należą TUI Poland, Grupa Pracuj i Edipresse.

Historia K2 sięga roku 1997, a od roku 2008 akcje spółki są notowane na rynku głównym GPW. Walory K2 Holding S.A. zostały włączone pod koniec 2020 roku w skład indeksów WIG-INFO (firmy informatyczne) i WIG-TECH (nowe technologie). Więcej informacji na temat Grupy K2 można znaleźć pod adresem www.k2.pl.