Data: 21 maja 2021 roku

Temat: Omówienie sytuacji Grupy K2 po Q1 2021, w szczególności omówienie biznesu Fabrity

 

Grupa K2 z rekordowym kwartałem i dalszym potencjałem dynamicznego wzrostu

 

Spotkanie Grupy K2 z dziennikarzami, analitykami i inwestorami po publikacji raportu za pierwszy kwartał 2021 roku rozpoczął Wiceprezes K2 Holding Artur Piątek, który omówił zakres działalności Grupy, jej segmenty działalności, a także wyniki finansowe. A te – zgodnie z wcześniejszymi szacunkami – były rekordowe. Przychody operacyjne za okres styczeń-marzec 2021 roku wzrosły do 17,9 mln zł (+14% rdr), skorygowany o koszty programów opcyjnych zysk operacyjny zwiększył się do 1,9 mln zł (+16% rdr), a oczyszczony dodatkowo z amortyzacji wg MSSF16 wynik EBITDA wzrósł do 3,1% (+9%).

Wypracowaliśmy wyniki lepsze na wszystkich poziomach, jesteśmy dobrej myśli co do kolejnych kwartałów. Tym bardziej, że często zdarzało się tak, że pierwszy kwartał pokazywał już jaki będzie cały rok – wskazał Wiceprezes Piątek.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszego kwartału, to najlepszy pierwszy kwartał w historii Grupy – dodał Prezes K2 Holding Paweł Wujec.

Wśród najważniejszych wydarzeń tego okresu wymienił kontynuację szybkiego wzrostu segmentu software (Fabrity), uruchomienie drugiego data center Oktawave, rebranding Agencji K2 na K2 Create i odzyskanie rentowności przez ten biznes, a także transformację projektu chatbota do marki PerfectBot i osobnej spółki wraz z uruchomieniem pierwszego projektu anglojęzycznego.

Poszczególne obszary biznesowe i tendencje, jakie w nich widać, omówił Wiceprezes K2 Holding  Michał Paschalis-Jakubowicz. W segmencie marketingowym podkreślił wysoki potencjał PerfectBota.

– Jego nazwa oznacza nie tylko to, czym chcielibyśmy, aby był ten produkt, ale również pokrywa się to z rzeczywistością. W testach w realnych warunkach nasze rozwiązanie wygrywa z rozwiązaniami konkurencyjnymi – wskazał Wiceprezes Paschalis-Jakubowicz.

Uczestników spotkania interesowały przy tym takie kwestie, jak pozyskiwanie nowych klientów przez PerfectBota – w szczególności, czy są wśród nich mniejsi klienci niż ujawnieni giganci pokroju LPP, IKEA i 4F.

– Nie zależy nam obecnie na sprzedaży PerfectBota do mniejszych klientów, mając na względzie kwestie wysiłku sprzedażowego i kosztów wdrożenia. Ważne jest to, że rozwijamy usługi dla obecnych klientów i notujemy wzrost przychodów z klienta. Na II kwartał planujemy uruchomienie produktu w wersji anglojęzycznej i uruchomienie sprzedaży międzynarodowej – wskazał Prezes Paweł Wujec.

Z kolei Tomasz Burczyński, Prezes Fabrity i współtwórca tej firmy, szczegółowo omówił działalność tego biznesu i jego perspektywy. Podał również przykłady projektów wykonywanych dla takich podmiotów jak unijna agencja Frontex czy największy polski bank PKO BP.

– Koncentrujemy się na śmietance śmietanki klientów, dlatego też jesteśmy w stanie przyciągnąć najlepsze talenty inżynierskie, które cenią pracę przy dobrych projektach dla znaczących klientów, poczucie, iż robią coś dużego i pożytecznego – wskazał Prezes Burczyński.

Oprócz rozwoju organicznego Fabrity zamierza również rozwijać się nieliniowo.

– Strategicznie pracujemy nad dwoma obszarami, tzn. akwizycjami w Polsce (kadry i zaplecze) i za granicą (popyt-rynek) oraz własnymi produktami. Mamy dobrych ludzi i dobre pomysły, potrafimy zrobić produkty lepsze niż te aktualnie dostępne na rynku. Zajmujemy się tylko obszarami, w ramach których pracujemy na co dzień, zatem są nam bardzo dobrze znane i mamy możliwości wdrożeń – powiedział Tomasz Burczyński.

Uczestników spotkania ciekawiło, czy dynamiczny rozwój Fabrity – największego biznesu Grupy K2 – będzie wymagał dodatkowego finansowania.

– W pierwszej kolejności prowadzimy działania, które nie wymagają dodatkowego finansowania. Spółka i grupa są rentowne, mają środki. Nie można oczywiście wykluczyć okazji inwestycyjnej, która tę perspektywę by zmieniła. Skupiamy się jednak na mniejszych podmiotach w obszarze M&A, które przyłożone do maszyny Fabrity dadzą możliwość szybkiego wzrostu przejmowanego biznesu – wskazał szef Grupy K2 Paweł Wujec.

Celom rozwojowym podporządkowana jest co do zasady polityka dywidendowa, zakładająca przeznaczenie 50% skonsolidowanego zysku netto w sytuacji braku większych, niestandardowych potrzeb inwestycyjnych. Dokładnie taka kwota (1,05 zł na akcję) ma zostać wypłacona akcjonariuszom w formie dywidendy za rok 2020.

Pytania uczestników dotyczyły również rynku reklamy i perspektyw segmentu marketingowego Grupy K2.

– Nasza widoczność na rynku i nasza wiedza o trendach na rynku reklamowych jest z natury mniejsza niż wiedza dużego wydawcy. Lider rynku musi odczuć trendy całościowe. U nas jest inaczej – perspektywy biznesowe zależą od pojedynczych klientów, od ich wyborów (przetargi) i rozwijania skali działania marketingowego. Mierzymy się tutaj z wysoką bazą pierwszego półrocza zeszłego roku, dlatego osiągnięcie wzrostu rok do roku na pewno będzie wyzwaniem – odpowiedział Prezes Wujec.

Padły również pytania m.in. o rentowność biznesu cloud.

– Widać perspektywy na poprawę rentowności, natomiast strategicznie skupiamy się obecnie na wzroście skali działalności. Rentowność jest pochodną tego, jakie tempo wzrostu przyjmiemy. 80% przychodów to przychody abonamentowe, mamy rok wielu pozyskanych klientów, generuje koszty. Sytuacja jest podobna do telekomów. Na pewno w najbliższych okresach będziemy skupieni na zwiększaniu przychodów – wskazał Michał Paschalis-Jakubowicz, Prezes Oktawave.

Zainteresowanie uczestników wzbudziło także zmniejszenie stanu rezerw.

– Nie wpływa to na wynik I kwartału. W rezerwach na zobowiązania pojawiają się rezerwy urlopowe, na wynagrodzenia, koszty projektowe – rozpoznawane bez dojścia dokumentów. Częściowo zmniejszenie rezerw wynikało z kary umownej, częściowo z obniżenia rezerw na zobowiązania projektowe – wyjaśnił Artur Piątek, Wiceprezes K2 Holding.

Więcej informacji można znaleźć w materiałach dostępnych poniżej.

 

Linki:

Prezentacja z konferencji

Informacja prasowa o szacunkowych wynikach Q1 2021

Raport okresowy Grupy K2 za Q1 2021