K2 Holding szacuje rezultaty roku 2020

Technologiczno-marketingowa Grupa K2 opublikowała wstępne nieaudytowane wybrane dane finansowe za cztery kwartały roku 2020. Wynika z nich, że był to rekordowy rok z dużymi pozytywnymi zmianami rentowności biznesu przy jednoczesnym wzroście skali działalności.

 

Wybrane dane finansowe:

*Wstępne szacunki, zgodnie z RB 11/2011

 

Zgodnie z opublikowanymi informacjami, rentowność Grupy K2 na poziomie EBITDA podwoiła się w 2020 roku do ponad 12%. Przy wzroście przychodów ze sprzedaży usług o blisko 10 mln zł (+9% rdr) oznacza to wzrost zysku EBITDA o około 125% rdr, do 14,6 mln zł. Znaczącą różnicę widać również na poziomie wyniku operacyjnego (EBIT), gdzie zysk wzrósł o 9,3 mln zł wobec ujemnego poziomu rok wcześniej.

– W roku 2020, dzięki elastyczności i szybkim decyzjom, uzyskaliśmy odporność na zawirowania pandemiczne. Pokazaliśmy również, że potrafimy wykorzystywać szanse, jakie niesie ze sobą gwałtownie zmieniające się otoczenie. Globalne trendy cyfryzacji biznesu, automatyzacji procesów i szybkiego rozwoju e-commerce są dla nas sprzyjające. Wykorzystaliśmy to w 2020 roku i chcemy utrzymać ten kurs w kolejnych latach. – podkreśla Paweł Wujec, prezes K2 Holding.

W samym czwartym kwartale zanotowaliśmy bardzo dobre wyniki, zbliżone do poprzednich dwóch kwartałów, i to pomimo już istotniejszych obciążeń kosztowych związanych z rozwojem organizacji. Działamy bowiem długoterminowo i inwestujemy w rozwój. Podtrzymujemy również plan wypłaty dywidendy za rok 2020, o którym informowaliśmy w grudniu ubiegłego roku – wskazuje Artur Piątek, wiceprezes K2 Holding.

Zarząd zaproponował 1 zł dywidendy na akcję z zysku roku 2020, co oznacza stopę dywidendy względem obecnego kursu akcji na poziomie około 4%, nawet pomimo wzrostu notowań o 167% od połowy roku 2020. Z kolei ogłoszona w połowie grudnia strategia Grupy K2 do roku 2023 zakłada najszybszy wzrost w segmencie software (rozwój oprogramowania), przy czym wskazuje również na oczekiwane dwucyfrowe tempo wzrostu przychodów operacyjnych pozostałych segmentów działalności (marketing oraz cloud).

Wyniki finansowe roku 2020 odzwierciedlają zmiany, jakie zachodzą w Grupie K2 – przede wszystkim wzmocnienie i konsolidacja aktywów technologicznych. Jednocześnie technologia jest coraz mocniej obecna również w marketingu, dzięki czemu widzimy rosnący potencjał synergii między naszymi liniami biznesowymi. Przedsiębiorcy potrzebują partnera, który do maksimum wykorzysta potencjał cyfrowych narzędzi, odnajdzie i stworzy nowe możliwości. Mamy w Grupie K2 kompetencje i doświadczenie, aby być takim partnerem. – mówi Michał Paschalis-Jakubowicz, wiceprezes K2 Holding.

Przekazanie do publicznej wiadomości finalnych wyników finansowych Grupy K2 nastąpi w ramach publikacji pełnego raportu rocznego za rok 2020, która jest zaplanowana na 22 kwietnia br.

 

***

Grupa K2 dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o zaawansowaną analitykę, tworzenie rozwiązań software i chmurę, zatrudniając ponad 350 ekspertów i obsługując ponad 200 klientów. Działalność Grupy K2 jest zdywersyfikowana i opiera się na czterech uzupełniających się segmentach biznesowych.

Segment software – Fabrity – zapewnia kompleksowe wsparcie w zakresie tworzenia oprogramowania dla biznesu, doradztwa i realizacji projektów informatycznych. Koncentruje się wokół tworzenia rozwiązań wpierających zarządzanie procesami biznesowymi oraz zawartością i obiegiem dokumentów, budowy korporacyjnych aplikacji mobilnych oraz rozwiązań Business Intelligence. W portfelu klientów znajdują się znane duże marki z branży finansowej, przemysłu, sektora farmaceutycznego, telekomunikacyjnego i publicznego. Fabrity przejęła z początkiem sierpnia 2020 roku K2 Digital Products – zorganizowaną część Agencji K2. K2 Digital Products specjalizuje się w projektowaniu produktów cyfrowych. Do klientów segmentu należą m.in. PKO Bank Polski , IKEA, Pekao TFI, Centrum Nauki Kopernik, unijna agencja FRONTEX i szwajcarski bank Pictet.

Segment marketingowy

Obejmuje jedną z najbardziej znanych agencji interaktywnych w Polsce – Agencję K2, która  oferuje projektowanie i prowadzenie kampanii zintegrowanych we wszystkich mediach. Zajmuje się kompleksowym opracowywaniem i wdrażaniem strategii komunikacji marek. Do klientów segmentu agencyjnego należą m.in. Carrefour, Warta, CD Projekt, Samsung, UPC i Brown Forman.

W jego skład wchodzi również K2 Precise, spółka specjalizująca się w kampaniach digitalowych. Świadczy szereg specjalistycznych usług – od social, programmatic, performance, SEO/SEM, business intelligence po analitykę. Rozwija usługi planowania TV, które koncentrują się na precyzyjnym dotarciu w synergii z kampaniami cyfrowymi. Najbardziej znani klienci segmentu mediowego to Carrefour, Nutropharma, Provident, Grupa Pracuj.pl, Orbico Beauty czy Glosel (TaniaKsiazka.pl).

Do segmentu marketingowego zalicza się również K2Bots.AI, startup oferujący inteligentne boty, oparte o sztuczną inteligencję i interfejsy konwersacyjne.

Segment cloud – Oktawave – dostarcza usługi przetwarzania danych w chmurze obliczeniowej (IaaS) oraz usługi planowania, wdrażania i utrzymania środowisk chmurowych. To pierwsza i największa polska platforma publicznej chmury obliczeniowej. Firma tworzy otwartą technologię chmurową oraz wspiera firmy w transformacji cyfrowej, realizacji strategii multicloud, migracji i zarządzaniu chmurą obliczeniową. Udostępnia własną certyfikowaną infrastrukturę chmurową, która otrzymała status VMware Cloud Verified. Pomaga także skorzystać z rozwiązań dostawców globalnych, takich jak AWS, Azure, Google Cloud. Operuje z trzech centrów danych zlokalizowanych w Polsce. Do największych klientów segmentu infrastrukturalnego należą TUI Poland, Grupa Pracuj i Edipresse.

Historia K2 sięga roku 1997, a od roku 2008 akcje spółki są notowane na rynku głównym GPW. Walory K2 Holding S.A. zostały włączone pod koniec 2020 roku w skład indeksów WIG-INFO (firmy informatyczne) i WIG-TECH (nowe technologie). Więcej informacji na temat Grupy K2 można znaleźć pod adresem www.k2.pl.