Grupa K2 może rozwijać oprogramowanie dla unijnej agencji FRONTEX

Spółka Fabrity z Grupy K2, specjalizująca się w tworzeniu oprogramowania na zamówienie, podpisała prestiżową umowę ramową z FRONTEX – Europejską Agencją Straży Granicznej i Przybrzeżnej. FRONTEX zamierza wydać na rozwój oprogramowania do 16 mln EUR netto z opcją wzrostu wartości zamówień.

Umowy wykonawcze na konkretne prace związane z rozwojem i utrzymaniem oprogramowania zawierane będą na zasadzie konkurencji z partnerami, którzy zawarli umowy ramowe. Takich firm jest sześć, podczas gdy w postępowaniu wpłynęło siedemnaście ofert wykonawców oraz konsorcjów, w tym od największych globalnych firm z rynku ICT.

Wybór naszej firmy w tym trudnym i wymagającym przetargu jest dla nas powodem do dumy oraz potwierdzeniem siły kompetencji technologicznych Fabrity i całej Grupy K2. Stawiamy na technologię, na działanie na rynkach międzynarodowych oraz na budowanie długoterminowych relacji z klientami. Umowa z FRONTEX potwierdza, że to właśnie będzie budować wartość firmy – mówi Paweł Wujec, prezes Grupy K2.

Samo zawarcie umowy ramowej oczywiście nie jest gwarancją pozyskania jakichkolwiek zleceń, ale historia pokazuje, że potrafimy przebić się jakością i warunkami handlowymi w gronie już starannie wyselekcjonowanych podmiotów. W ramach
poprzednich umów ramowych z FRONTEX wykonaliśmy prace za większość przewidzianego budżetu
– informuje Tomasz Burczyński, prezes spółki Fabrity.

Dwie poprzednie czteroletnie umowy ramowe z agencją FRONTEX spółka Fabrity zawarła w latach 2016-2017. Ich konstrukcja była zbliżona do omawianej umowy, jednakże dotyczyły usług rozwoju i utrzymania oprogramowania w węższych obszarach, tj. oprogramowania na platformie Microsoft SharePoint oraz rozwiązań Business Intelligence z wykorzystaniem produktów Microsoft. Wartości maksymalne usług, które mogły zostać dostarczone przez wszystkich partnerów, miały łączną wartość 3,25 mln EUR netto. Spółka Fabrity, w ramach realizacji umów wykonawczych, do końca trzeciego kwartału 2020 roku dostarczyła usługi o łącznej wartości ponad 2 mln EUR netto.

Pełniejsze informacje o zawartej umowie ramowej zawiera raport bieżący Grupy K2 nr 54/2020.

***
Grupa K2 dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, zatrudniając około 350 ekspertów. Działalność Grupy K2 jest zdywersyfikowana i opiera się na czterech uzupełniających się segmentach biznesowych.

Segment software – Fabrity – zapewnia kompleksowe wsparcie w zakresie tworzenia oprogramowania dla biznesu, doradztwa i realizacji projektów informatycznych. Koncentruje się wokół tworzenia rozwiązań wpierających zarządzanie procesami biznesowymi oraz zawartością i obiegiem dokumentów, budowy korporacyjnych aplikacji mobilnych oraz rozwiązań Business Intelligence. W portfelu klientów znajdują się znane duże marki z branży finansowej, przemysłu, sektora farmaceutycznego, telekomunikacyjnego i publicznego. Fabrity przejęła z początkiem sierpnia 2020 roku K2 Digital Products – zorganizowaną część Agencji K2. K2 Digital Products specjalizuje się w projektowaniu produktów cyfrowych. Do klientów należą m.in. PKO Bank Polski, PKN Orlen, IKEA, Pekao TFI, Centrum Nauki Kopernik i szwajcarski bank Pictet.

Segment agencyjny obejmuje jedną z najbardziej znanych agencji interaktywnych w Polsce – Agencję K2, która oferuje projektowanie i prowadzenie kampanii zintegrowanych we wszystkich mediach. Zajmuje się kompleksowym opracowywaniem i wdrażaniem strategii komunikacji marek. Do segmentu agencyjnego zalicza się również K2Bots.AI, sub-jednostka biznesowa oferująca inteligentne boty, oparte o sztuczną inteligencję i interfejsy konwersacyjne. Do klientów segmentu agencyjnego należą m.in. Carrefour, Warta, CD Projekt, Samsung, UPC i IKEA.

Segment mediowy – K2 Precise – specjalizuje się w kampaniach digitalowych. Świadczy szereg specjalistycznych usług – od social, programmatic, performance, SEO/SEM, business intelligence po analitykę. Rozwija usługi planowania TV, które koncentrują się na precyzyjnym dotarciu w synergii z kampaniami cyfrowymi. Najbardziej znani klienci segmentu mediowego to Carrefour, Nutropharma, Provident, Grupa Pracuj.pl, Orbico Beauty czy Glosel (TaniaKsiazka.pl).

Segment infrastrukturalny – Oktawave to pierwsza i największa polska platforma publicznej chmury obliczeniowej. Firma tworzy otwartą technologię chmurową oraz wspiera firmy w transformacji cyfrowej, realizacji strategii multicloud, migracji i zarządzaniu chmurą obliczeniową. Udostępnia własną certyfikowaną infrastrukturę chmurową, która otrzymała status VMware Cloud Verified. Pomaga także skorzystać z rozwiązań dostawców globalnych, takich jak AWS, Azure, Google Cloud. Operuje z trzech centrów danych zlokalizowanych w Polsce. Do największych klientów segmentu infrastrukturalnego należą TUI Poland, Grupa Pracuj i Edipresse.

Historia K2 sięga roku 1997, a od roku 2008 akcje K2 Internet S.A. są notowane na rynku głównym GPW. Więcej informacji na temat Grupy K2 można znaleźć pod adresem www.k2.pl.