LPP wprowadziło do obsługi klientów chatbota drugiej generacji od K2Bots.AI

Klienci należących do LPP marek Reserved, Cropp, House, Mohito oraz Sinsay mogą już korzystać z pomocy konwersacyjnej sztucznej inteligencji. Wdrożone we współpracy z firmą K2Bots.AI narzędzie pozwala obecnie na rozwiązanie 200 najbardziej popularnych problemów zgłaszanych do Contact Center przez klientów sklepów internetowych. Chatbot drugiej generacji rozwiązuje prawidłowo już 70 proc. wszystkich spraw, a dzięki możliwości odpowiadania na otwarte pytania, znacząco usprawnił obsługę rosnącej w ostatnim czasie liczby klientów w kanale e-commerce polskiego producenta odzieży.

Spółka LPP, we współpracy z K2Bots.AI, udostępniła swoim klientom w Polsce możliwość skorzystania z najnowszej generacji chatbota obsługującego już blisko jedną trzecią wszystkich spraw zgłaszanych do Biura Obsługi Klienta (BOK). Dzięki zautomatyzowaniu obsługi najczęściej zadawanych pytań, w czasach szybkiego wzrostu sprzedaży online, chatbot drugiej generacji istotnie zwiększył efektywność pracy Contact Center gdańskiej spółki.

Druga generacja chatbotów firmy K2Bots.AI rozwiązuje już obecnie 200 najpopularniejszych problemów zgłaszanych do BOK przez klientów sklepów online marek należących do LPP. Potrafi rozmawiać o 30 różnych statusach dostawy, pomaga przy zwrotach dokonywanych kurierem czy problemach z zamówieniem, samodzielnie wyjaśniając już 70 proc. takich spraw. W najtrudniejsze rozmowy lub w momencie, kiedy wymaga tego charakter zgłoszenia, włącza na chat konsultanta z Biura Obsługi Klienta. Skuteczność prawidłowego rozwiązywania problemów oceniana jest w miarodajny sposób – przez człowieka, który analizuje przebieg wybranych rozmów z klientami i na tej podstawie wprowadza kolejne usprawnienia oraz dotrenowuje bota.

Konwersacyjna sztuczna inteligencja od K2Bots.AI odpowiada na zgłaszane przez klientów problemy naturalnym językiem, a dzięki możliwości obsługiwania pytań otwartych, rozmowa z nim przypomina naturalną wymianę zdań z pracownikiem Biura Obsługi Klienta.

– Wdrożenie chatbota drugiej generacji to kluczowy krok w dostosowywaniu narzędzi obsługi klienta LPP do skokowego wzrostu sprzedaży w kanale online, który notujemy od kwietnia. To innowacyjne rozwiązanie, z możliwością przekazywania
trudnych rozmów do człowieka jest najefektywniejszym i jednocześnie najłatwiej dostępnym dla klientów kanałem kontaktu. W
następnym etapie chcemy, aby chatbot wsparł również obsługę klientów LPP na rynkach zagranicznych – komentuje Dawid Telepski, e-commerce operations manager w LPP. Chatbot w LPP został wdrożony przez zespół K2Bots.AI w komplecie z chmurowym rozwiązaniem contact center – Genesys PureCloud, w którym obsługiwane są rozmowy przełączone przez chatbota do człowieka oraz rozmowy z profili marek LPP na portalu społecznościowym Facebook. Genesys PureCloud umożliwia efektywne skalowanie wykorzystania systemu oraz zintegrowanie wszystkich kanałów obsługi klienta. Chatbot wykorzystuje silnik przetwarzania naturalnego Google Dialogflow, uzupełniony przez autorską technologię K2Bots.AI.

– Rozwiązanie wprowadzone w LPP jest kolejnym po IKEA chatbotem drugiej generacji uruchomionym dla lidera branży retail przez K2Bots.AI. Obydwoma wdrożeniami chcemy wyznaczyć referencyjny poziom rozumienia języka naturalnego i skuteczności, która jest obecnie możliwa do osiągnięcia. Konwersacyjna sztuczna inteligencja w sklepach marek LPP odpowiada na pytania otwarte w sposób możliwie zbliżony do człowieka i nie opiera się na formularzach wyboru powszechnie stosowanych przez chatboty pierwszej generacji – mówi Łukasz Lewandowski, prezes K2Bots.AI.

Prezentacja działania chatbota LPP
https://youtu.be/mfcd8ws2LME

O LPP
LPP SA jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Przez ponad 25 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając dziś kolekcje na 25 rynkach, w tym w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Berlin, Tel Awiw czy Moskwa. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Posiada sieć ponad 1700 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni ponad 1 mln m2. Oferta online kolekcji marek dostępna jest na 29 rynkach. W oparciu o globalną sieć zaopatrzenia, polski producent odzieży dystrybuuje rocznie przeszło 265 mln sztuk odzieży na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę tworząc miejsca pracy dla ponad 24 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.

O K2Bots.AI
K2Bots.AI wdraża chatboty drugiej generacji, które rozumieją większość pytań klientów, dzięki czemu realnie odciążają Contact Center. Podstawę chatbotów K2Bots.AI stanowią technologie dostarczane przez dwóch światowych liderów – Genesys Cloud jako rozwiązanie do live chat i wielokanałowej obsługi klienta oraz Google Dialogflow jako silnik automatycznych konwersacji.