Maj 2021 r. w TIM SA: ponownie ponad 100 mln zł przychodów ze sprzedaży

 

Ze wstępnych szacunków wynika, że w maju 2021 r. miesięczne przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły 101,5 mln zł (+33,4% r/r). Za nami już trzeci z rzędu miesiąc, w którym wskaźnik ten przekroczył barierę 100 milionów złotych.

Sprzedaż online przyniosła w maju 2021 r. 75,5 mln zł (+45,4% r/r). Po pięciu miesiącach 2021 r. całkowite przychody TIM-u ze sprzedaży wynoszą już 464,6 mln zł i są wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie 2020 r. aż o 29,3%.

– W tym roku maj miał jeden dzień roboczy mniej niż kwiecień. Jednak dzięki temu, że w maju osiągnęliśmy historycznie najwyższą sprzedaż na 1 dzień roboczy – ponad 5 mln zł – to całkowite przychody ze sprzedaży w tym miesiącu  były nawet wyższe niż te uzyskane w kwietniu  – mówi Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – Kilka dni temu magazyn „Forbes” umieścił TIM na siódmym miejscu „Rankingu Najcenniejszych Polskich Firm E-commerce 2021”, opartego na wycenie wartości spółki na koniec kwietnia 2021 roku. Zostaliśmy też wymienieni jako przykład jednej z najbardziej udanych transformacji cyfrowych w Polsce. Transformacja już dawno za nami, a przychody ze sprzedaży, utrzymujące się trzeci miesiąc z rzędu na poziomie przekraczającym 100 milionów złotych, potwierdzają atrakcyjność i coraz lepsze dopasowanie naszej oferty do potrzeb rynku. Nieustannie się rozwijamy, tak jak i nasi klienci, którzy współpracują z nami chociażby w ramach alternatywnych modeli sprzedaży. Jestem przekonany, że to wszystko przełoży się na stały wzrost wartości naszej spółki, a więc i atrakcyjności dla inwestorów – dodaje Krzysztof Folta.

 

***

TIM SA jest największym hurtowym dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według magazynu „Elektrosystemy”, nr 5/2020, oraz https://www.rynekelektryczny.pl/najwieksze-hurtownie-elektrotechniczne/). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Na podstawie wyboru 100 analityków giełdowych, doradców inwestycyjnych i zarządzających, reprezentujących domy i biura maklerskie, fundusze emerytalne i inwestycyjne, TIM znalazł się na 2. miejscu głównego zestawienia rankingu Giełdowa Spółka Roku 2020, organizowanego przez redakcję „Pulsu Biznesu”.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce. To najprawdopodobniej największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B. TIM stawia na omnichannel – sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w aplikacji mobilnej mTIM, telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2020 r. 70% obrotów spółki (tj. 650 z 935 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu. Spółka tworzy Grupę Kapitałową TIM wraz z 3LP SA – operatorem centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.