Komórka MaxComu uratuje życie
W dzisiejszej „Gazecie Wyborczej” pojawił się artykuł o
nowej usłudze z zakresu telemedycyny, którą zaoferuje Maxcom, krajowy lider na
rynku telefonów dla seniorów. Chodzi tu o cały system dedykowany głównie
ludziom chorym i przewlekle chorym, który
obejmuje wielopoziomową diagnostykę i opiekę. Usługa ma szanse
wystartować już w październiku tego roku.
Działanie systemu jest proste. Bardzo prosta w obsłudze
aplikacja współpracująca z telefonem komórkowym pozwala, przy pomocy dostawek,
przeprowadzać badania, których wyniki są bezpośrednio wysyłane do systemu. Na
specjalnie dedykowanych serwerach, do których dostęp będą mieli wybrane
wcześniej osoby (np. lekarz rodzinny, rodzina), przeprowadzone badania będą
mogły być natychmiast przeanalizowane, bez konieczności ściągania pacjenta do
szpitala, gdy nie jest to konieczne.
System współpracuje z telefonami MaxComu z aplikacją
medyczną (nowa linia telefonów). Tak jak dotychczasowe aparaty z logo MaxCom,
są bardzo proste w obsłudze (proste menu, dużo przyciski i wyświetlacz).
Szczególnie polecanym aparatem jest model z silikonową bransoletką alarmową,
działająca na zasadzie wysyłania powiadomień na wybrane numery w sytuacji
zagrożenia, co jest kolejnym ukłonem w stronę ludzi starszych. Producent nie
chce podawać jeszcze dostawcy miejsca na serwerach ani reszty szczegółów
technicznych. Ceny telefonów i osprzętu poznamy na krótko przed debiutem
systemu telemedycznego. MaxCom ujawnia już jednak, że zamierza wprowadzić
kilka abonamentów o rozpiętości cenowej 39 – 99 zł. Ceny nie są niskie, znając
możliwości ludzi starszych, ale nie wiadomo, czy w najbliższym czasie NFZ nie
zacznie do nich dopłacać, co oznaczałoby ich większą dostępność. A rynek jest
duży i wielu operatorów patrzy na niego z zainteresowaniem, ponieważ z 8 mln
ludzi powyżej 60 roku życia tylko w Polsce ponad połowa nie ma jeszcze telefonu
komórkowego. Dodatkowo, profilaktyka i wczesna diagnostyka są drastycznie
tańsze niż leczenie poważnych dolegliwości i stanów zagrożenia życia.