ROTOPINO.PL
S.A. opuszcza Grupę Kapitałową TIM

TIM SA, największy
dystrybutor elektrotechniki i lider sektora e-commerce B2B w Polsce, oraz OPONEO.PL
SA – spółka znana jako lider internetowej sprzedaży opon w Polsce – podpisały
warunkową umowę sprzedaży przez TIM na rzecz OPONEO.PL 10 mln akcji ROTOPINO.PL
S.A., które stanowią 100% kapitału zakładowego tej spółki.

Umowa opiewa na kwotę 35 mln
zł, a warunkiem jej wykonania i nabycia akcji przez OPONEO.PL S.A. jest konieczność
uzyskania ostatecznej zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na
dokonanie koncentracji.

W 2011 r. TIM SA zakupił od
OPONEO.PL S.A. akcje bydgoskiej spółki MARKETEO.COM, stając się jej
większościowym udziałowcem. W efekcie powstała Grupa Kapitałowa TIM. MARKETEO.COM
po połączeniu z Narzedzia.pl SA przyjęło nazwę ROTOPINO.PL S.A., a TIM – po
opuszczeniu przez ROTOPINO.PL rynku NewConnect – stał się właścicielem 100%
akcji spółki.

ROTOPINO.PL S.A. jest
obecnie liderem na rynku krajowym w internetowej sprzedaży narzędzi i
elektronarzędzi dla klientów z sektora B2C. Prowadzi sprzedaż także w 8 krajach
Unii Europejskiej. Do spółki należy łącznie kilkanaście sklepów internetowych,
m.in. Narzedzia.pl i Rotopino.pl.

TIM – największy hurtowy
dystrybutor artykułów elektrotechnicznych w Polsce – zgodnie ze
średnioterminową strategią rozwoju pragnie skoncentrować się na umacnianiu
swojej pozycji na rynku B2B, zaś sprzedaż dla konsumentów prowadzić niemal
wyłącznie w modelu pośrednim (B2B2C). Druga spółka z Grupy TIM – 3LP SA –
świadczy usługi logistyczne dla klientów biznesowych z sektora e-commerce.

Zakup w 2011 roku akcji
MARKETEO.COM, czyli dzisiejszego ROTOPINO.PL, był znaczącym impulsem na samym
początku przygody TIM-u z e-commerce. Pasja, kompetencje i doświadczenie
bydgoskiej ekipy ułatwiły TIM-owi zmianę modelu biznesowego i przejście ze świata
offline do online
– wspomina Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – Dziś w
TIM-ie największy potencjał rozwoju widzimy na rynku B2B – bezpośrednio i w
modelach alternatywnych, jak dropshipping. ROTOPINO.PL operuje na rynku B2C,
więc powrót pod skrzydła lidera w tej dziedzinie, czyli OPONEO.PL, zapewni
Spółce optymalny rozwój. Grupa TIM utrzyma z nią bliskie relacje – 3LP nadal
będzie zapewniać jej obsługę logistyczną, zaś TIM – współpracować z nią w
zakresie działalności handlowej
– dodaje Prezes Krzysztof Folta.

***

TIM SA jest największym hurtowym
dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce
(według miesięcznika
„Elektrosystemy”, nr 5/2020). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana
na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel –
sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM,
telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie
za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma
zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej
największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.

Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu
wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z
technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2019 r. ponad 70% obrotów spółki
(tj. 561,3 z 798,4 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z
elektronarzędziami w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem
centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w
obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.