Niemal 100 mln zł
miesięcznych obrotów TIM SA

Ze wstępnych szacunków wynika, że
przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze
sprzedażą towarów wyniosły w listopadzie 2020 r. historycznie najwyższy poziom 96,4
mln zł. To aż 36,5% więcej niż w listopadzie 2019 r. – możemy zatem mówić o
podwójnym rekordzie.
A
nawet poczwórnym, jeśli dodamy do tego ponad 4,8 mln zł dziennych obrotów w
ogóle i prawie 3 mln zł w e-commerce przy dwudziestu listopadowych dniach
roboczych.

Szacowane
przychody ze sprzedaży po 11 miesiącach 2020 r. sięgnęły 859,4 mln zł (+16,3%
rdr.). Kanał online przyniósł w tym czasie niemal 600 mln zł (+15,5 rdr.).

Kilka miesięcy temu, przy
okazji innych historycznie wysokich miesięcznych obrotów, stwierdziłem, że nie
powiedzieliśmy w tej kwestii jeszcze ostatniego słowa. Z optymizmem patrzyłem na
jesień
– wspomina Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – Jak widać, miałem
rację. Jeśli spojrzeć na strukturę listopadowych przychodów ze sprzedaży,
jeszcze lepiej widać siłę hybrydowego modelu sprzedaży, a więc dwóch silników
napędzających naszą machinę sprzedażową. Kanał online zanotował w listopadzie
stabilny wzrost na poziomie ponad 14% rok do roku, zaś tak ogromną, ponad
36-procentową dynamikę wzrostu ogółu przychodów zawdzięczamy połączeniu
kompetencji pracowników sieci sprzedaży oraz działu inwestycji TIM-u z
technologią, która wspiera ich działania. Zachowując zasady dystansu
społecznego, intensywnie pracują z klientami, służąc im fachowym doradztwem
oraz dopasowując naszą ofertę do potrzeb i oczekiwań drugiej strony
– dodaje
Krzysztof Folta.

***

TIM SA jest największym hurtowym
dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce
(według miesięcznika
„Elektrosystemy”, nr 5/2020). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana
na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel –
sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM,
telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie
za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma
zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej
największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.

Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu
wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z
technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2019 r. ponad 70% obrotów spółki
(tj. 561,3 z 798,4 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z
elektronarzędziami w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem
centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w
obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.