Data: 24 marca 2020 roku
Tematyka: Omówienie sytuacji finansowej i biznesowej Grupy Alumetal po roku 2019 oraz sytuacji obecnej i perspektyw w obliczu pandemii koronawirusa

Grupa Alumetal wykorzysta zawirowania do wzmocnienia pozycji rynkowej

Z powodu stanu epidemicznego konferencja po publikacji raportu rocznego odbyła się w przestrzeni wirtualnej. I to właśnie kwestia rozprzestrzenia się koronawirusa – w naturalny sposób – była tematyką największej liczby pytań uczestników spotkania. Tym bardziej, że niektórzy konkurenci Alumetalu już przerwali produkcję, a niektórzy zaplanowali w najbliższym czasie.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Alumetal/24.03.20_Aml_2.jpgObecnie produkujemy na 100% mocy, widzimy zwiększony popyt spotowy z racji sytuacji konkurencyjnej. Widzimy plany przestojowe u producentów pojazdów i będziemy podejmować adekwatne działania. Naszym zamiarem jest być jednak ostatnim, który zawiesza produkcję i pierwszym, który ją wznawia. I to na razie się udaje – powiedziała Agnieszka Drzyżdżyk, Prezes Zarządu Alumetal S.A.

Spółka ma przygotowane scenariusze działania na różny rozwój sytuacji, przy czym priorytetem pozostaje zdrowie pracowników.

Na szczęście mamy zdywersyfikowany biznes i to na kilku poziomach. Mamy cztery zakłady, które mogą wzajemnie przejmować realizację zamówień w razie wyłączenia któregoś z nich z powodu koronawirusa. Mamy 200 aktywnych klientów, co również daje nam duże pole manewru, jeśli chodzi o stronę popytową. Zdywersyfikowane mamy także źródła pozyskiwania surowca złomowego. Długofalowo odpowiadamy na trendy w sektorze automotive oraz rozwijamy obszar stopów wstępnych dla hutnictwa. Właśnie realizujemy pierwsze duże zamówienia na drut tytanowo-borowy z rozbudowanego zakładu w Gorzycach – wskazała Prezes Drzyżdżyk.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Alumetal/24.03.20_Aml_3.jpgDobrą bazę do ekspansji biznesowej w roku 2020 stanowią rezultaty roku 2019: solidne zyski, redukcja zadłużenia netto do zaledwie 0,3x wyniku EBITDA i aż 179 mln PLN operacyjnych przepływów pieniężnych.

– Naszą intencją jest wykorzystanie obecnych zawirowań do wzmocnienia pozycji rynkowej. Pomagają nam na pewno jedne z najniższych kosztów przerobu w branży i wspomniana już
dywersyfikacja – powiedziała Prezes Drzyżdżyk.

– Jeszcze 6-7 lat temu 3 największych klientów odpowiadało za około 70% przychodów, a obecnie jest to około 30% przy podwojeniu naszej sprzedaży. Kończymy w tym roku modernizację zakładu w Kętach, dzięki czemu nasze moce produkcyjne wzrosną do 170 tys. ton rocznie. To z kolei oznacza kolejne możliwości ekspansji przy jednoczesnym dalszym zwiększeniu efektywności produkcji – dodał Przemysław Grzybek, Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy w Alumetal S.A.

 

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Alumetal/24.03.20_Aml_4.png

 

Więcej informacji można znaleźć w prezentacji, informacji prasowej oraz w raporcie rocznym. Linki znajdują się poniżej.

Linki:

Prezentacja z konferencji – link

Informacja prasowa nt. wyników roku 2019 – link

Informacja prasowa nt. wsparcia walki z koronawirusem – link

Raport okresowy Grupy Alumetal za rok 2019 – link