Amica dywersyfikuje źródła przychodów

W pierwszym półroczu 2015 r. tylko 33 proc. sprzedaży Amiki
przypadło na rynek krajowy. Warto przypomnieć, że jeszcze trzy lata temu ten
udział przekraczał 50 proc. Mimo to sprzedaż w Polsce wzrosła nominalni o 14 proc.
do poziomu 310 mln zł. Największy krajowy producent dużego AGD dużo uwagi
przykłada do dywersyfikacji źródeł przychodów. Chodzi o uniezależnienie
kondycji grupy od zawirowań na lokalnych rynkach (jak np. kłopoty na Wschodzie
wywołane konfliktem rosyjsko-ukraińskim). W sierpniu za kwotę 1,6 mln euro
Amica kupiła 39,29 proc. akcji spółki Sideme, zajmującej się dystrybucją AGD.
Celem transakcji jest znaczne przyspieszenie rozwoju na tamtejszym rynku.
Planowana sprzedaż Amiki we Francji w 2015 r. ma wynieść ok. 5 mln euro, będąc
ponad dwa razy większa niż w 2014 r. Obecnie trwają
negocjacje kolejnej akwizycji. Spółka nie podaje szczegółów, ale mówi się, że
wartość transakcji będzie znacznie większa od ostatniej.

Grupa Amica ma za sobą udane półrocze, w którym nie tylko
wzrosły przychody, ale również marże. W rezultacie zyski rosły szybciej niż
sprzedaż. Przychody ze sprzedaży zwiększyły się w ujęciu rok do roku o 6%, do
926,4 mln zł, wynik EBITDA wzrósł o 11%, do 72,1 mln zł, a zysk netto – o 12%,
do 39,5 mln zł.

Więcej na ten temat: [link]