Wzmocnienie zarządu Amiki

1 czerwca, wraz z odbyciem WZA, kończy się trzyletnia
kadencja zarządu Amiki. 13 maja spółka w komunikacie przedstawiła listę
kandydatów do nowego zarządu [więcej -[gt] link].
Oprócz osób wchodzących w skład dotychczasowego zarządu, na czele z Prezesem
Jackiem Rutkowskim, odpowiedzialnym za finanse Wojciechem Kocikowskim,
nadzorującym produkcję Marcinem Bilikiem oraz zajmującym się w spółce
kontrolingiem i strategią Piotrem Skublem, pojawiły się dwie nowe propozycje.
Pierwsza z nich to Alina Jankowska-Brzóska, od 2009 r. Główna Księgowa w Amice
Wronki.

Drugim kandydatem do Zarządu jest nowa twarz w Amice Wronki
– Pan Jarosław Drabarek. Jest to osoba doskonale znana w branży handlowej.
Przez wiele lat związany był z ze spółką Media Saturn Holding, właścicielem
sieci Media Markt i Saturn. W latach 2000-2008 był prezesem krajowego oddziału
spółki, następnie zasiadał w zarządzie niemieckiej centrali firmy należącej do
Grupy Metro, właściciela sklepów Makro i Real. Od lutego 2015 r. zasiadał w
zarządzie Polkomtelu.

Kandydatura Pana Jarosława Drabarczyka potwierdza widoczną
od pewnego czasu w spółce konsekwentną dywersyfikację kierunków sprzedaży.
Zeszłoroczny udział krajowego rynku w ogólnej sprzedaży (35 proc.) ma się
zmniejszać dzięki wzrostom na rynkach Europy Zachodniej. W 2015 r. udział tego
regionu w przychodach Grupy Amica wyniósł 29,4 proc. przy równoczesnym 18-proc.
udziale rynku wschodniego (spadek o 31,1 proc. rdr). Bogate doświadczenia zawodowe
pana Drabarczyka wydają się doskonale wpisywać w strategię spółki i mogą
stanowić istotne wzmocnienie pozycji Amiki na rynkach Europy Zachodniej.

Więcej na ten temat w dzisiejszym wydaniu
„Parkietu” na str. 4 lub na www.parkiet.com