Najbliższe wydarzenia

K2 Internet to już K2 Holding, którego spółki realizują strategię rozwoju w obszarach technologii i marketingu

Lut 2, 2021

K2 Internet to już K2 Holding, którego spółki realizują strategię rozwoju w obszarach technologii i marketingu

Symboliczna zmiana nazwy spółki-matki notowanej na GPW to przypieczętowanie kierunku ewolucji Grupy K2. Rozwija ona poprzez swoje spółki zależne różnorodną działalność technologiczną i marketingową. Coraz większe znaczenie technologii w rozwoju firmy podkreśla włączenie Spółki do indeksu WIG-INFO (firmy informatyczne) i WIG-TECH (nowe technologie). 

Mamy za sobą bardzo udany rok, w którym pokazaliśmy odporność na zawirowania w otoczeniu, pokazaliśmy elastyczność, podejmowanie wyzwań, wspinanie się na nowe szczyty. Globalne trendy cyfryzacji życia i biznesu, rozwoju e-commerce są na pewno dla nas sprzyjające. Po roku 2020 mamy również solidną bazę do realizacji strategii na kolejne lata – wskazuje Paweł Wujec, Prezes Zarządu K2 Holding S.A.

 

Ogłoszona w połowie grudnia ur. strategia Grupy K2 do roku 2023 zakłada najszybszy wzrost w segmencie software (rozwój oprogramowania), ale ambicją firmy jest również dwucyfrowy wzrost przychodów pozostałych segmentów działalności: marketing i cloud.

 

Zakładamy wzrost organiczny, a także ściślejszą współpracę w Grupie, dzięki której uwolnimy kolejne synergie między poszczególnymi biznesami, oferującymi kompleksową ofertę z zakresu transformacji cyfrowej i e-commerce. Wzmacniamy kulturę organizacyjną, aby przyciągać kolejne talenty. Uzupełnieniem strategii będą działania M&A – zakup komplementarnych biznesów i rozwijanie nowych przedsięwzięć – wskazuje Michał Paschalis-Jakubowicz, Wiceprezes K2 Holding S.A.

 

Grupa K2 jest obecna na szybko rosnących rynkach, takich jak digital transformation, Software as a Service (SaaS), cloud computing (IaaS), data driven marketing i digital communication.

 

Wszyscy jesteśmy uczestnikami wielkiej cyfrowej rewolucji. Jako Grupa K2 pomagamy biznesom, instytucjom i markom znajdować w niej właściwe miejsce i budować z sukcesem swoją obecność. Przedsiębiorcy potrzebują partnera, który do maksimum wykorzysta potencjał cyfrowych narzędzi, odnajdzie i stworzy nowe możliwości. Mamy kompetencje i doświadczenie, aby być takim partnerem – dodaje  Michał Paschalis-Jakubowicz.

 

W okresie trzech kwartałów 2020 roku Grupa K2 potroiła wynik EBITDA w ujęciu rok do roku, do 10,9 mln zł, zwiększając marżę EBITDA o 8,4 pkt proc., do 13,1 proc . Zysk netto wzrósł o 6 mln zł, a wynik operacyjny o 5,8 mln zł.

 

Publikacja raportu rocznego jeszcze przed nami, ale już po dotychczasowych wynikach wszystko wskazywało na to, że rok 2020 zapisze się jako wyjątkowy w naszej historii, i to w wielu wymiarach. To będzie też ambitny punkt odniesienia dla wyników roku 2021 – wskazuje Artur Piątek, Wiceprezes Zarządu K2 Holding S.A.

 

Już jednak nawet teraz Grupa K2 dzieli się swoim sukcesem z akcjonariuszami w bezpośredni sposób. Zarząd zaproponował 1 zł dywidendy na akcję z zysku roku 2020, co oznacza stopę dywidendy względem obecnego kursu akcji na poziomie 4,5%. O finalnej wielkości zysku przeznaczonego na dywidendę zadecyduje Walne Zgromadzenie zwołane po publikacji raportu rocznego Grupy K2, która jest zaplanowana na 22 kwietnia br.

 

***

Grupa K2 dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o zaawansowaną analitykę, tworzenie rozwiązań software i chmurę, zatrudniając ponad 350 ekspertów i obsługując ponad 200 klientów. Działalność Grupy K2 jest zdywersyfikowana i opiera się na czterech uzupełniających się segmentach biznesowych.

Segment software – Fabrity – zapewnia kompleksowe wsparcie w zakresie tworzenia oprogramowania dla biznesu, doradztwa i realizacji projektów informatycznych. Koncentruje się wokół tworzenia rozwiązań wpierających zarządzanie procesami biznesowymi oraz zawartością i obiegiem dokumentów, budowy korporacyjnych aplikacji mobilnych oraz rozwiązań Business Intelligence. W portfelu klientów znajdują się znane duże marki z branży finansowej, przemysłu, sektora farmaceutycznego, telekomunikacyjnego i publicznego. Fabrity przejęła z początkiem sierpnia 2020 roku K2 Digital Products – zorganizowaną część Agencji K2. K2 Digital Products specjalizuje się w projektowaniu produktów cyfrowych. Do klientów należą m.in. PKO Bank Polski , IKEA, Pekao TFI, Centrum Nauki Kopernik i szwajcarski bank Pictet.

 

Segment marketingowy

Obejmuje jedną z najbardziej znanych agencji interaktywnych w Polsce – Agencję K2, która  oferuje projektowanie i prowadzenie kampanii zintegrowanych we wszystkich mediach. Zajmuje się kompleksowym opracowywaniem i wdrażaniem strategii komunikacji marek. Do segmentu agencyjnego zalicza się również K2Bots.AI, sub-jednostka biznesowa oferująca inteligentne boty, oparte o sztuczną inteligencję i interfejsy konwersacyjne. Do klientów segmentu agencyjnego należą m.in. Carrefour, Warta, CD Projekt, Samsung, UPC i IKEA.

 

W jego skład wchodzi również K2 Precise, spółka specjalizująca się w kampaniach digitalowych. Świadczy szereg specjalistycznych usług – od social, programmatic, performance, SEO/SEM, business intelligence po analitykę. Rozwija usługi planowania TV, które koncentrują się na precyzyjnym dotarciu w synergii z kampaniami cyfrowymi. Najbardziej znani klienci segmentu mediowego to Carrefour, Nutropharma, Provident, Grupa Pracuj.pl, Orbico Beauty czy Glosel (TaniaKsiazka.pl).

 

Segment cloud – Oktawave – dostarcza usługi przetwarzania danych w chmurze obliczeniowej (IaaS) oraz usługi planowania, wdrażania i utrzymania środowisk chmurowych. To pierwsza i największa polska platforma publicznej chmury obliczeniowej. Firma tworzy otwartą technologię chmurową oraz wspiera firmy w transformacji cyfrowej, realizacji strategii multicloud, migracji i zarządzaniu chmurą obliczeniową. Udostępnia własną certyfikowaną infrastrukturę chmurową, która otrzymała status VMware Cloud Verified. Pomaga także skorzystać z rozwiązań dostawców globalnych, takich jak AWS, Azure, Google Cloud. Operuje z trzech centrów danych zlokalizowanych w Polsce. Do największych klientów segmentu infrastrukturalnego należą TUI Poland, Grupa Pracuj i Edipresse.

 

Historia K2 sięga roku 1997, a od roku 2008 akcje K2 Internet S.A. są notowane na rynku głównym GPW. Więcej informacji na temat Grupy K2 można znaleźć pod adresem www.k2.pl.