Prezes Zarządu TIM SA w finale konkursu EY Przedsiębiorca Roku

 

Krzysztof Folta, Prezes Zarządu i jeden z założycieli TIM SA, znalazł się w gronie 15 osób walczących o tytuł Przedsiębiorcy Roku w konkursie organizowanym w Polsce od 2003 roku przez firmę doradczo-audytorską EY (d. Ernst&Young). Zwycięzca będzie reprezentować Polskę podczas światowego finału konkursu w Monte Carlo, gdzie zmierzy z najlepszymi przedsiębiorcami z ponad 60 krajów.

EY Przedsiębiorca Roku to polska edycja międzynarodowego konkursu na najlepszego przedsiębiorcę EY Entrepreneur Of The Year. Do 2019 roku w polskiej edycji wyłoniono łącznie 219 finalistów, spośród których 18 otrzymało tytuł EY Przedsiębiorcy Roku. Konkurs funkcjonuje obecnie w ponad 60 państwach, które łącznie odpowiadają za 94% światowego PKB.

Udział w nim jest bezpłatny, a kryteria oceny kandydatów są takie same we wszystkich krajach, dając przedsiębiorcom równe szanse w rywalizacji o zwycięstwo w światowym finale. Kandydatem na Przedsiębiorcę Roku może zostać właściciel i współwłaściciel lub założyciel albo członek rodziny założyciela firmy. Pierwszym etapem konkursu jest szczegółowa aplikacja online, a kolejnym rozmowa ewaluacyjna prowadzona przez pracowników EY. Jest ona poświęcona historii powstania i funkcjonowania firmy oraz wizji rozwoju. Jak podkreślają organizatorzy, ma to szczególne znaczenie, gdyż „konkurs EY Przedsiębiorca Roku jest inicjatywą mającą na celu wyróżnienie człowieka – przedsiębiorcy, wizjonera i lidera, którego świadectwo sukcesu stanowi prowadzona firma”.

Finalistów wskazuje 13-osobowe jury niezależne od firmy EY. W jego skład wchodzą wybitne osobistości polskiej sceny biznesowej oraz zwycięzcy konkursu z ubiegłych lat (szefowie i/lub założyciele m.in. takich firm i marek jak eobuwie.pl, CD Projekt, KRUK, NOWY STYL, MASPEX, Grupa RABEN, WIŚNIOWSKI). Oceny kandydatów opierają się na takich kryteriach jak: przedsiębiorczość, strategia, wyniki finansowe, działalność międzynarodowa, nowe technologie/innowacyjność oraz relacje z pracownikami i otoczeniem.

W finale edycji 2020 znalazło się łącznie 15 przedsiębiorców z 12 firm. Wraz z prezesem Krzysztofem Foltą finalistami z kategorii „Nowe Technologie / Innowacyjność” są: Michał Mikulski – EGZOTech, Dawid Zieliński – Columbus Energy i Jacek Świderski – Wirtualna Polska Holding. Sylwetki finalistów ze wszystkich kategorii na https://przedsiebiorcaroku.pl/lista-finalistow/, Jedna z tych osób (lub jeden z duetów wspólników, gdyż i takie są wśród finalistów) zostanie Przedsiębiorcą Roku 2020.

– Świadomość, że znalazłem się w gronie kilkunastu najlepszych polskich przedsiębiorców, stanowi dla mnie kolejne potwierdzenie, że warto było postawić na e-commerce, dokonać rewolucji nie tylko we własnej firmie, ale i w całej branży – mówi Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – Za TIM-em najlepszy pod względem obrotów rok w 33-letniej historii firmy. Moja obecność w finale jednego z najbardziej prestiżowych konkursów biznesowych – w Polsce i na świecie – stanowi kolejne potwierdzenie naszego sukcesu i słuszności przyjętej przed laty strategii rozwoju. To ogromne wyróżnienie i wielka radość – dodaje.

Laureata tytułu Przedsiębiorca Roku 2020 poznany podczas gali finałowej 4 marca 2021 r. To właśnie ta osoba będzie reprezentować Polskę podczas planowanego na czerwiec 2021 r. międzynarodowego finału w Monte Carlo.

 

***

TIM SA jest największym hurtowym dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika „Elektrosystemy”, nr 5/2020). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel – sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w aplikacji mobilnej mTIM, telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.

Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2020 r. 70% obrotów spółki (tj. 650 z 935 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu. Spółka tworzy Grupę Kapitałową TIM wraz z 3LP SA – operatorem centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.