Grupa Kapitałowa TIM: wyniki
najlepsze od ponad 5 lat

Tak
najkrócej można określić rezultaty TIM SA i całej Grupy Kapitałowej TIM po I
półroczu 2016 r. Największy dystrybutor elektrotechniki w Polsce osiągnął
obroty wyższe o 1/5 niż przed rokiem (287,2

vs 239,3 mln zł) i niemal 5,4 mln zł zysku netto. Przychody ze sprzedaży GK TIM
wyniosły prawie 310 mln zł. Rośnie grono klientów TIM-u. A wszystko pomimo
spadków w sektorze budowlanym, od którego TIM do niedawna był mocno
uzależniony.

Wyniki produkcji budowlano-montażowej
w I połowie 2016 roku odzwierciedlają wyraźne spowolnienie

w inwestycjach, którego pierwsze symptomy były widoczne już w ostatnich
miesiącach 2015 r. W czerwcu 2016 r. odnotowano spadek o 13% w stosunku do
czerwca ubiegłego roku, natomiast w całym I półroczu 2016 r. produkcja
budowlano-montażowa była niższa o 11,9% w porównaniu z analogicznym okresem
2015 r.

Niezależność
od koniunktury w sektorze budownictwa

Tymczasem polityka
handlowa TIM SA i całej Grupy Kapitałowej TIM, opierająca się na sprzedaży do
sektora handlu i usług, a zatem na małych i średnich przedsiębiorcach,
kupujących online, przynosi bardzo dobre rezultaty
– komentuje Krzysztof Folta,
prezes Zarządu TIM SA. – To nasz sposób na uniezależnienie się od koniunktury w
sektorze budownictwa oraz na stały wzrost przychodów i zysków. Najlepiej
dowodzą tego wyniki osiągnięte w pierwszym półroczu tego roku
– dodaje.

Warto w tym kontekście
zwrócić uwagę na zysk EBITDA. W przypadku Grupy Kapitałowej TIM wyniósł on po I
półroczu 2016 r. prawie 10,4 mln zł, tj. ponad 7,6 mln zł więcej niż przed
rokiem. Tak znacząca poprawa była możliwa dzięki wzrostowi marży, przy
optymalnych kosztach.

Sukces nowego, hybrydowego
modelu biznesowego, łączącego doświadczenie zdobywane przez TIM SA przez ponad
25 lat w tradycyjnym handlu B2B z możliwościami, jakie daje e-commerce,
potwierdza dynamicznie rosnąca liczba klientów. W I półroczu 2013 r., a więc
tuż przed uruchomieniem e-sklepu TIM.pl, z oferty TIM SA skorzystało ponad
11600 klientów. W I półroczu 2016 r. – aż o 52% więcej, tj. 17652.

TIM
partnerem, nie konkurentem

Gdy trzy lata temu TIM SA
zmieniał model biznesowy, najliczniejszą grupę klientów pod względem
generowanego przychodu ze sprzedaży stanowili instalatorzy (35,6%). Drugie
miejsce zajmowali resellerzy

z udziałem na poziomie niespełna 19%. Dziś to właśnie oni stanowią największą
grupę klientów TIM SA (ponad 46,2% przychodów ze sprzedaży w I półroczu 2016
r.).

Dwa lata po zamknięciu
ostatniego oddziału z lokalnym magazynem i przekształceniu go w biuro handlowe resellerzy
nie postrzegają TIM-u jako konkurencji. TIM to dla nich partner, od którego
otrzymują dostęp do najszerszej oferty asortymentowej na rynku w atrakcyjnych
cenach. Jesteśmy jedynym dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce
tak otwarcie komunikującym rynkowi swoją ofertę
– podkreśla Krzysztof Folta.

***

TIM SA jest jednym z największych dystrybutorów
materiałów elektrotechnicznych w Polsce. Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu,
od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM, telefonicznie
oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: notowana na New Connect Rotopino.pl S.A.,

EL-IT SA, Sun Electro Sp. z o.o. i 3LP SA. Ostatnia z tych spółek – w 100%
należąca do TIM SA – jest operatorem nowoczesnego centrum logistycznego w
podwrocławskich Siechnicach. Realizuje ono dostawy zamówień złożonych na TIM.pl bezpośrednio do klienta lub
pod wskazany przez niego adres.