INFORMACJA RYNKOWA

Warszawa, 20 maja 2015 r.

Grupa AB kontynuuje dynamiczny wzrost wyników

  • Główne powody rekordowych rezultatów w
    1Q2015: wykorzystanie koniunktury rynkowej, skuteczny hedging walutowy,
    know-how w zakresie zarabiania za granicą, rozwój portfolio produktowego w
    zakresie IT i poza IT;
  • Maj
    2015 – start sieci franczyzowej w zakresie zabawek i art. dziecięcych –
    WyspaSkarbów.pl;
  • Maj 2015 – koniec budowy nowoczesnego
    centrum dystrybucyjnego w Magnicach zgodnie z harmonogramem
    .

Podsumowanie rezultatów finansowych 1Q2015:

mln PLN

Zmiana rdr

Przychody

1.692,4

+25,5%

EBITDA

24,4

+30,2%

Zysk netto

13,5

+27,4%

Grupa AB,
największy dystrybutor IT w Europie Środkowo-Wschodniej i jedyny broadline’owy
dystrybutor produktów Apple w Polsce, Czechach i na Słowacji, zanotowała w
okresie styczeń-marzec 2015 roku (trzeci kwartał roku finansowego 2014/2015)
wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu rok do roku o 25,5%, do blisko 1,7 mld
zł., wynik EBITDA – o 30,2%, do 20,4 mln zł, a zysk netto
– o 25,5%, do 13,5 mln zł. W dziewięciu miesiącach obecnego roku finansowego
Grupa AB zanotowała prawie 5,3 mld zł przychodów (+24% rdr), 83,9 mln zł wyniku
EBITDA (+15% rdr) oraz 54,2 mln zł zysku netto (+21% rdr). Co więcej, Grupa AB ma
wysokie wskaźniki płynności, bezpieczne zadłużenie i skutecznie zarządza cyklem konwersji gotówki.

– Pomimo dynamicznego wzrostu skali działania wygenerowaliśmy dodatnie
przepływy finansowe z działalności operacyjnej. Wypłaciliśmy w styczniu
dywidendę, a nasza pozycja gotówka jest wciąż silna i sprawia, że
wykorzystujemy wszystkie rynkowe szanse
– skomentował
Grzegorz Ochędzan, Członek Zarządu ds. Finansowych w AB SA.

Skutecznie prowadzimy hedging walutowy,
dzięki czemu mocne wahania kursów dolara i euro, jakie obserwowaliśmy w I
kwartale, nie miały żadnego wpływu na nasze marże. Po raz kolejny udowodniliśmy,
że bezpieczeństwo wpisane w naszą strategię rozwoju ma realny wymiar
– dodał Grzegorz Ochędzan.

Z najszerszą
ofertą produktową 1,3 tys. światowych marek, 95 tys. indeksów produktowych i aż
ponad 16 tys. stałych partnerów handlowych Grupa AB umacnia się na pozycji
lidera w Europie Środkowo-Wschodniej.

Jesteśmy numerem jeden w regionie Polska, Czechy
i Słowacja we wszystkich głównych kategoriach rynku IT, stajemy się również
krajowym liderem w branży RTV/AGD oraz zabawek. Wsłuchujemy się w potrzeby klientów,
kreujemy innowacyjne rozwiązania – w tym e-commerce – i optymalizujemy procesy
biznesowe. Stawiamy na zrównoważony, wielokierunkowy rozwój ze szczególnie
mocnym nastawieniem na generowanie wartości dodanej w dystrybucji, w tym
poprzez własne sieci franczyzowe. Grupa AB wyznacza kierunki i nowe standardy
na rynku
– powiedział Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu AB SA.

Grupa AB na bazie
wypracowanego przez 25 lat istnienia know-how oraz siły finansowej i
logistycznej generuje wartość dodaną w kolejnych segmentach rynku
dystrybucyjnego. Po niezwykle udanym wejściu na rynek AGD/RTV i uruchomieniu w
połowie 2014 r. własnej sieci franczyzowej Kakto (obecnie 161 punktów
sprzedaży) przyszedł czas na warty 2 mld zł rocznie rozdrobniony rynek zabawek
w Polsce. Przeprowadzony proces optymalizacji działalności przejętej spółki
Rekman wraz z rozwojem jej oferty (wiodący podmiot na rynku) umożliwia skuteczne
uruchomienie własnej sieci franczyzowej w tym zakresie. Jej nazwa to
WyspaSkarbów.pl.

Naszym celem jest 60 sklepów z logo
WyspaSkarbów.pl do końca 2015 roku. To już ósma nasza sieć franczyzowa.
Dotychczasowe sieci prowadzimy z dużymi sukcesami, mając unikalną wiedzę i doświadczenie,
tworząc kanał lojalnych klientów. Obecnie zarządzane przez nas franczyzy
skupiają ponad 1,5 tys. punktów sprzedaży. To największa sieć w regionie

podkreślił Prezes Przybyło.

Dynamiczny rozwój
skali działania Grupy AB, wiodąca pozycja w zakresie rozwiązań e-commerce i
coraz większa popularność nowoczesnych rozwiązań logistycznych (np.
dropshipping) to główne powody, dla których powstało jedno z
najnowocześniejszych w regionie centrum dystrybucyjne w Magnicach o parametrach
kilka razy przewyższających zdolności obecnego centrum, zlokalizowanego we
Wrocławiu (m.in. wydajność do aż 120 tys. wysyłek dziennie). Zgodnie z pierwotnym
harmonogramem, oddanie nowego obiektu do użytku nastąpi już 28 maja, w 15
miesięcy od rozpoczęcia budowy. Obecny magazyn wraz z częścią biurową jest w
pełni wykorzystany, a po opróżnieniu zostanie sprzedany.

Przeniesienie działalności operacyjnej do
nowego centrum będzie następowało stopniowo w okresie wakacyjnym, najniższym
sezonie wysyłkowym. Przy planowaniu tego procesu wzięliśmy pod uwagę wszelkie
możliwe czynniki, aby realizacja odbyła się płynnie. Nowy magazyn będzie oznaczał
poprawę efektywności kosztowej logistyki i otwiera również potencjał biznesowy
dalszego wzrostu skali działalności
– zaznaczył Andrzej Przybyło, Prezes
Zarządu AB SA.

***

Grupa AB znajduje
się w gronie 10 największych dystrybutorów IT i dostawców rozwiązań e-commerce
w Europie. Jest numerem jeden w Europie Środkowo-Wschodniej.

Prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, oferując ponad 95 tys.
produktów, w tym największych światowych producentów nowoczesnych technologii,
do ponad 16 tys. partnerów handlowych. Rozwija sprzedaż AGD/RTV i zabawek,
należąc już do wiodących dystrybutorów w tym zakresie w Polsce.

Grupa AB zarządza własnymi markami TB, Optimus i Triline oraz własnymi
sieciami franczyzowymi Alsen (Polska), Comfor (Czechy i Słowacja), Premio
(Czechy) i Triline (Czechy), a także Optimus (integratorzy – Polska), Kakto
(AGD/RTV – Polska) i Digimax (rozwiązania mobilne i smart home – Czechy i
Słowacja).

W roku finansowym 2013/2014 (zakończył się 30.06.2014) Grupa AB
zanotowała 5,8 mld PLN przychodów (+6% rdr), 96,0 mln PLN wyniku EBITDA (+29%
rdr) i 57,3 mln PLN zysku netto (+37,5% rdr).

Od 2006 roku AB S.A. jest spółką notowaną na rynku głównym GPW. Więcej
informacji na temat Grupy AB można znaleźć pod adresem www.ab.pl.