Zysk
netto Grupy Amica wzrósł w Q3 2015 o 44%

Amica
Wronki SA, największy polski producent sprzętu AGD, ma za sobą kolejny
rekordowy okres sprawozdawczy. Dwucyfrowa dynamika wzrostu sprzedaży na zachodzie,
północy oraz południu Europy.

Grupa Amica zanotowała
w okresie trzech kwartałów 2015 roku 1,465 mld PLN przychodów netto ze
sprzedaży (+4% rok do roku), generując 120,8 mln PLN wyniku EBITDA (+15% rdr)
oraz 71,1 mln PLN zysku netto (+24% rdr, 91% rezultatu z całego roku 2014). W
samym III kw. 2015 roku Grupa Amica wypracowała 31,7 mln PLN zysku netto (+44%
rdr) przy nieznacznie wyższych przychodach rok do roku (532,4 mln PLN).

– Z sukcesem
realizujemy naszą strategię rozwoju i dywersyfikacji HIT2023, której celem jest
osiągnięcie 1,2 mld EUR rocznych przychodów i 107 mln EUR wyniku EBITDA. Trzeci
kwartał 2015 roku to kolejny okres, w którym zwiększamy generowane wyniki
finansowe pomimo słabości rynków wschodnich. Dynamicznie rośniemy na zachodzie,
północy oraz południu Europy – powiedział Andrzej Sas, Wiceprezes Zarządu ds. Handlu
i Marketingu w Amica Wronki SA.

Po trzech
kwartałach br. największym rynkiem Grupy Amica pozostaje Polska (35% sprzedaży
ogółem, wartościowo +9% rdr), gdzie marka Amica posiada dominujący udział w
kategorii sprzętu grzejnego (34%), a szczególnie dynamicznie rośnie sprzedaż
zmywarek (+53% rdr) i pralek (+32% rdr). W Europie Zachodniej Grupa Amica
zanotowała wzrost sprzedaży o ponad 18% rdr (29% sprzedaży ogółem), przy czym
przychody na rynku niemieckim zwiększyły się o 15% rdr, na rynku brytyjskim – o
20% rdr, a na rynku francuskim – o 36% rdr. Europa Wschodnia (w Rosji i na
Ukrainie nastąpiły ilościowe spadki rynku sprzętu grzejnego o nawet 30-40%) po
spadku o 29% rdr stanowiła mniej niż 18% łącznej sprzedaży. Należy podkreślić,
iż Grupa Amica z ponad 11-procentowym wartościowym udziałem w rynku sprzętu
grzejnego pozostaje w Rosji jednym z rynkowych liderów. Na rynku północnym
(Skandynawia), gdzie Grupa Amica zrealizowała 10% skonsolidowanej sprzedaży,
wartość obrotów wzrosła o 16% rdr dzięki rosnącej sprzedaży zmywarek, kuchni
wolnostojących i zmywarek, a także dzięki poszerzaniu portfolio produktowego. W
regionie południowym (7,4% ogólnej sprzedaży, wartościowo +41% rdr) szczególnie
warto zwrócić uwagę na przychody z rynku rumuńskiego (+37% rdr) oraz czeskiego
i słowackiego (łącznie +45% rdr).

– Warto
podkreślić, iż pozytywne trendy dotyczą nie tylko rozwoju skali biznesu, ale
również efektywności organizacji i zarządzania marżami na poszczególnych
rynkach. W rezultacie istotnie wzrosły rentowności prowadzonej działalności w
okresie omawianych trzech kwartałów. Marża zysku brutto na sprzedaży wzrosła z
31,3% przed rokiem do 32,9%, a marża zysku netto – z 4,0 do 4,9%. W samym III
kw. było to 5,9% – powiedział Wojciech Kocikowski, Wiceprezes Zarządu ds.
Finansowych w Amica Wronki SA.

W okresie styczeń-wrzesień
2015 roku operacyjny cash flow Grupy Amica miał wartość 41,9 mln PLN, podczas
gdy w analogicznym okresie zeszłego roku było to 8,0 mln PLN. Na koniec
września br. rachunkach Grupy znajdowało się ponad 30 mln PLN gotówki i jej
ekwiwalentów. Siłę finansową Grupy Amica obrazują również dane bilansowe. W
ujęciu rok do roku wartość kapitałów własnych przekroczyła 572 mln PLN, a
wartość aktywów – 1,19 mld PLN.

– Utrzymaliśmy
na zbliżonym poziomie rok do roku kapitał obrotowy netto. Istotnie poprawiliśmy
wskaźniki płynności, m.in. umiejętnie zmniejszając skalę należności handlowych.
Ważnym atutem Grupy Amica jest również efektywne zabezpieczanie ryzyka
walutowego – dodał Wiceprezes Wojciech Kocikowski.

***

O Grupie Kapitałowej Amica Wronki

Amica Wronki SA to największy polski producent sprzętu
gospodarstwa domowego i jedna z najbardziej uznanych polskich firm notowanych
na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W swojej ofercie posiada pełną gamę
inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się najnowszą
technologią i nowoczesnym designem.

Spółka generuje ponad 70%
skonsolidowanych przychodów dzięki sprzedaży na ponad 40 rynkach zagranicznych. W 2014 r. skonsolidowane
przychody netto ze sprzedaży Amica Wronki SA przekroczyły 2 mld zł. W listopadzie 2015 r. kapitalizacja
spółki przekroczyła 1,4 mld zł.

Amica jest laureatem wielu prestiżowych nagród, zarówno
polskich, jak i międzynarodowych, m.in. Nagrody Gospodarczej Prezydenta
Rzeczypospolitej czy Red Dot Design Award: Best of the Best. Wśród portfolio marek
Grupy Amica Wronki znajdują się także zagraniczne marki Gram i Hansa.