INFORMACJA RYNKOWA

Warszawa, 8 lipca
2015 r.

Produkty Zakładów Mięsnych Henryk Kania

w kolejnych tysiącach sklepów typu convenience

Zakłady Mięsne Henryk Kania, wiodący producent
wyrobów wędliniarskich w Polsce, rozpoczęły dostawy produktów do krajowego
dystrybutora artykułów spożywczych, dotychczas głównie nabiału, a także
produktów suchych (np. mąki, cukry, makarony). Podmiot ten obsługuje największą
liczbę sklepów spożywczych w Polsce. Dzięki swoim 34 centrom dystrybucyjnym dostarcza
towary 5 razy w tygodniu do aż 15,2 tys. sklepów mniejszych formatów,
zlokalizowanych blisko konsumentów.

– Sieć
dystrybucji wyrobów pod markami Henryk Kania oraz Maestro stale się poszerza. Z
naszymi produktami, wyróżniającymi się na rynku jakością, naturalnością i
dbałością o smak, docieramy do coraz szerszego grona konsumentów. W najbliższym
czasie zamierzamy zawrzeć kolejne istotne umowy dystrybucyjne
– powiedziała
Dominika Rąba, Członek Zarządu Zakładów Mięsnych Henryk Kania SA.

Dynamicznie
zwiększamy skalę prowadzonego biznesu
dzięki nowym kanałom dystrybucji, ale również poprzez rozszerzanie portfolio
produktowego. Budujemy wartość dla akcjonariuszy i realizujemy naszą strategię,
która zakłada podwojenie obrotów w zaledwie 4 lata, do roku 2018
– dodał Grzegorz
Minczanowski, Prezes Zarządu Zakładów Mięsnych Henryk Kania SA.

***

ZM Henryk Kania z siedzibą w Pszczynie to wiodący producent wyrobów
wędliniarskich oraz mięsa konfekcjonowanego w Polsce. Firma została założona w
1990 r. w regionie o XIX–wiecznej tradycji rzemiosła masarskiego, gdzie od lat
skupiał się przemysł mięsny. Spółka realizuje produkcję w zakładach
przetwórczych o zdolnościach produkcyjnych na poziomie 240-260 ton na dobę.
Głównymi odbiorcami jej produktów są sieci handlowe w kraju i za granicą, m.in.
Auchan, Biedronka, Carrefour, Delikatesy Centrum, E-Leclerc, Intermarche,
Kaufland, Lidl, Makro, Netto oraz Żabka.

Przez ostatnie ponad 10 lat Henryk Kania, po przejęciu zakładu
rzemieślniczego od swojego ojca, stworzył efektywne przedsiębiorstwo, które
bardzo dynamicznie się rozwija. Zakłady Mięsne Henryk Kania regularnie pracują
nad optymalizacją produkcji, zwiększeniem sprzedaży, rozwojem automatyzacji i
robotyzacji procesów produkcyjnych.

W 2014 r. ZM Henryk Kania zanotowały blisko 852 mln zł przychodów (+41%
rok do roku), natomiast zysk netto miał wartość 31,8 mln zł i był o 108 proc.
wyższy rdr. Spółka zamierza podwoić wartość sprzedaży do roku 2018, istotnie
zwiększając również sprzedaż eksportową.

Od marca 2012 r akcje ZM Henryk Kania są notowane na rynku regulowanym
Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Więcej informacji: www.zmkania.pl