11. raz z rzędu Grupa AB nr 1 pod względem jakości obrotu

 

Po raz jedenasty z rzędu Grupa AB została wybrana Dystrybutorem Roku. W badaniu CONTEXT Europe – Channel Watch 2025 klienci dystrybutorów IT po raz kolejny obdarzyli Grupę AB największym zaufaniem i najmocniej doceniają współpracę ze spółkami Grupy.

– To potwierdzenie, że sposób, w jaki pracujemy, ma realną wartość i przekłada się na wymierne efekty. W świecie dystrybucji, gdzie liczy się precyzja, tempo i trafność decyzji – sukces nie jest przypadkiem. To efekt pracy zespołów, które codziennie podejmują decyzje w oparciu o dane – nie domysływskazuje Patrycja Gawarecka, Dyrektor Sprzedaży w AB S.A.

Można wymienić cztery elementy budujące przewagę Grupy AB pod względem zarządzania danymi.
1. Prognozowanie popytu i zarządzanie zapasami. Dzięki analizie danych historycznych i trendów rynkowych Grupa AB przewiduje potrzeby klientów z dużą precyzją i odpowiednim wyprzedzeniem. To nie tylko ogranicza ryzyko, lecz też pozwala być tam, gdzie klient potrzebuje – dokładnie wtedy, kiedy potrzebuje.
2. Segmentacja klientów i specjalizacja zespołów. Zamiast klasycznych oddziałów, AB wykorzystuje dane behawioralne. Dzięki temu może działać precyzyjnie, budować relacje i dostarczać realną wartość doradczą. To nie tylko sprzedaż – to partnerstwo.
3. Rozwój kanałów sprzedaży. Analityka pozwala nie tylko mierzyć efektywność, lecz też dostosowywać modele współpracy i komunikacji. Ściśle współpracując z działem analiz AB dział sprzedaży może bardzo precyzyjnie określić i finalnie wycenić potencjał klienta czy kanału sprzedaży. Dzięki temu wie, jak go efektywnie wykorzystać.
4. Reagowanie na zmiany w czasie rzeczywistym. Rynek się zmienia – AB też. Dzięki autorskim rozwiązaniom AB analizuje i przewiduje sprzedaż w czasie bieżącym od poziomu pojedynczego klienta po wszystkie kanały sprzedaży. To nie tylko przewaga operacyjna – to zdolność do adaptacji.

Dane to przewaga AB, której nie widać, a która robi różnicę. Firmy jak AB, które inwestują w analitykę danych, nie tylko lepiej rozumieją swoich klientów i rynek, ale trafnie przewidują przyszłość, lepiej rozpoznają trendy, są gotowe do działania w momencie zmian i do ich efektywnego wykorzystania. W dystrybucji to właśnie decyduje o tym, kto wygrywa i zwiększa skalę działania.