Ranking najlepszych pracodawców – liderami AB, TIM, Alumetal i Mercator Medical
Tygodnik „Wprost” opublikował listę 50 najlepszych polskich pracodawców. Spośród 400 największych, działających w naszym kraju przedsiębiorstw, wytypowana została pięćdziesiątka wyróżniających się pracodawców w dobie pandemii. W rankingu brano pod uwagę takie parametry jak: przeprowadzanie zwolnień grupowych w ubiegłym roku, podwyżki pensji, zatrudnianie nowych pracowników czy też to, jaka część załogi pracuje na etacie.
Wprowadzane podczas pandemii lockdowny sprzyjały firmom mocno stawiającym na e-commerce. Tu wymienić trzeba wrocławskie AB. Największy w regionie CEE dystrybutor IT oraz elektroniki użytkowej korzysta na przyspieszonej cyfryzacji życia w pandemii. Zwiększony popyt na notebooki czy smartfony przyczynił się do osiągnięcia przez Grupę AB rekordowych wyników sprzedaży. Osiąganie tak dobrych wyników idzie w parze z wysokimi standardami pracy i zadowoleniem pracowników.
Podobna sytuacja ma miejsce w TIM-ie. Największy hurtowy dystrybutor artykułów elektrotechnicznych w Polsce już od kilku lat mocno stawia na e-commerce. Efekty zmiany modelu biznesowego widoczne były już wcześniej, ale to właśnie ubiegły rok i zamykanie sklepów stacjonarnych konkurencji w związku z kolejnymi lockdownami, pokazały prawdziwy potencjał firmy. Efektem były kolejne rekordowe miesiące, kwartały a cały rok 2020 Grupa TIM zakończyła rekordem przychodów przekraczających 1 mld zł.
Wysoka pozycję w rankingu pracodawców zajął Alumetal. Wiodący producent wtórnych aluminiowych stopów odlewniczych wykorzystał trudny okres pandemii dla zwiększenia udziału w rynku. Podczas gdy konkurencyjne firmy borykały się z problemami związanymi z zamykaniem fabryk z branży automotive i okresowymi przerwami w produkcji aut, Alumetal wykorzystał swoje przewagi konkurencyjne i, pomimo spadku sprzedaży, poprawił swoje wyniki. Co więcej Zarząd zapowiedział znaczący wzrost wyników w pierwszym kwartale br., a także dobre perspektywy na kolejne okresy.
Wśród największych beneficjentów pandemii wymienić trzeba Mercator Medical. Producent rękawic jednorazowych wykorzystał lawinowo rosnący popyt na swoje produkty do skokowego wzrostu skali biznesu. Nowe perspektywy wymuszają wzrost zatrudnienia oraz poprawę i tak wysokich standardów pracy.