Grupa K2 szacuje rezultaty 2021 roku
Technologiczno-marketingowa Grupa K2 opublikowała wstępne szacunkowe dane finansowe za okres dwunastu miesięcy 2021 roku. Wzrosły przychody, a marża EBITDA pozostała dwucyfrowa pomimo trudniejszego otoczenia, wyzwań w segmencie marketingowym i ponoszenia kosztów rozwoju inteligentnego czatbota (PerfectBot). Najwyższe dynamiki rocznych przychodów zanotowały segmenty software (Fabrity) i cloud (Oktawave).
Zgodnie z opublikowanym raportem giełdowym, Grupa K2 zanotowała szacunkowo w okresie czterech kwartałów 2021 roku wzrost przychodów ze sprzedaży usług o 4,1 mln zł, do 123,8 mln zł. Pozwoliło to na wypracowanie szacunkowo 12,9 mln zł wyniku EBITDA oraz 6,3 mln zł zysku operacyjnego.
– Pracujemy pełną parą w segmencie software, gdzie zwiększamy zespoły projektowe i pozyskujemy nowe kontrakty lub rozwijamy obecne. Widzimy istotne ożywienie wśród klientów segmentu chmurowego, zarówno co do obecnych umów, jak również co do nowych leadów i zapytań. Z kolei segment marketingowy, a dokładniej spółka K2 Precise, nie zdołała jeszcze zasypać wyrwy po jednym z klientów, który jak widzimy zmienił strategię działania. Ogólnie patrząc na nasz zdywersyfikowany biznes, to pomimo różnorakich zawirowań na poszczególnych rynkach i w szerokim otoczeniu pozostajemy optymistyczni co do możliwości trwałego wzrostu w kolejnych latach – mówi Paweł Wujec, Prezes Zarządu K2 Holding S.A.
Zanotowane w zeszłym roku wyniki Grupy K2 byłyby wyraźnie wyższe, gdyby firma nie inwestowała w rozwój oraz sferę HR.
– Prowadzimy strategicznie ważne projekty związane z organizacją i ludźmi, które wspierają nasze biznesy. Jednocześnie dynamicznie rozwijamy PerfectBota, co generuje oczywiście koszty. Jesteśmy jednak przekonani, że globalny potencjał sprzedażowy i imponujący dotychczasowy track record tego projektu z nawiązką zbuduje wartość w kolejnych okresach. Wyniki zeszłego roku, szczególnie jego drugiej połowy, były również naznaczone wieloma pomniejszymi kwestiami oraz presją inflacyjną i sytuacją na rynku pracy. Celowaliśmy wyżej, ale mimo to jesteśmy zadowoleni z wyników roku 2021 – podkreśla Artur Piątek, Wiceprezes Zarządu K2 Holding S.A.
Finalne wyniki finansowe wraz z dekompozycją segmentową i bardziej szczegółowymi komentarzami oraz zestawieniami zostaną zaprezentowane w ramach publikacji zaudytowanego raportu Grupy K2 za rok 2021, która jest zaplanowana na 28 kwietnia br.
***
Grupa K2 dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o zaawansowaną analitykę, tworzenie rozwiązań software i chmurę, zatrudniając ponad 350 ekspertów i obsługując ponad 200 klientów. Działalność Grupy K2 jest zdywersyfikowana i opiera się na trzech uzupełniających się segmentach biznesowych.
Segment software – Fabrity – zapewnia kompleksowe wsparcie w zakresie tworzenia oprogramowania dla biznesu, doradztwa i realizacji projektów informatycznych. Koncentruje się wokół tworzenia rozwiązań wpierających zarządzanie procesami biznesowymi oraz zawartością i obiegiem dokumentów, budowy korporacyjnych aplikacji mobilnych oraz rozwiązań Business Intelligence. W portfelu klientów znajdują się znane duże marki z branży finansowej, przemysłu, sektora farmaceutycznego, telekomunikacyjnego i publicznego. Fabrity przejęła z początkiem sierpnia 2020 roku K2 Digital Products – zorganizowaną część Agencji K2. K2 Digital Products specjalizuje się w projektowaniu produktów cyfrowych. Do klientów segmentu należą m.in. PKO Bank Polski , Pekao TFI, Centrum Nauki Kopernik, unijna agencja FRONTEX.
Segment marketingowy
Obejmuje jedną z najbardziej znanych agencji interaktywnych w Polsce – agencję K2 Create, która oferuje projektowanie i prowadzenie kampanii zintegrowanych we wszystkich mediach. Zajmuje się kompleksowym opracowywaniem i wdrażaniem strategii komunikacji marek. Do klientów segmentu agencyjnego należą m.in. Carrefour, Warta, Netflix, CD Projekt, Samsung, UPC i Brown Forman.
W jego skład wchodzi również K2 Precise, spółka specjalizująca się w kampaniach digitalowych. Świadczy usługi wsparcia e-commerce oraz szereg usług specjalistycznych – od social, programmatic, performance, SEO/SEM, business intelligence po analitykę. Rozwija usługi planowania TV, które koncentrują się na precyzyjnym dotarciu w synergii z kampaniami cyfrowymi. Najbardziej znani klienci K2 Precise to Nutropharma, Provident, Grupa Pracuj.pl, Orbico Beauty czy Glosel (TaniaKsiazka.pl).
Do segmentu marketingowego zalicza się również PerfectBot (K2Bots.AI), startup oferujący inteligentne boty, automatyzujące obsługę klienta w ecommerce. Z rozwiązania korzysta już kilkanaście e-sklepów m.in. IKEA, Reserved, Sinsay, House, Mohito, Cropp, 4F, Diverse, Tatuum, Modivo i Displate, a liczba zautomatyzowanych konwersacji przekroczyła 4 miliony.
Segment cloud – Oktawave – dostarcza usługi przetwarzania danych w chmurze obliczeniowej (IaaS) oraz usługi planowania, wdrażania i utrzymania środowisk chmurowych. To pierwsza i największa polska platforma publicznej chmury obliczeniowej. Firma tworzy otwartą technologię chmurową oraz wspiera firmy w transformacji cyfrowej, realizacji strategii multicloud, migracji i zarządzaniu chmurą obliczeniową. Udostępnia własną certyfikowaną infrastrukturę chmurową, która otrzymała status VMware Cloud Verified. Pomaga także skorzystać z rozwiązań dostawców globalnych, takich jak AWS, Azure, Google Cloud. Oferuje zaawansowane rozwiązania w technologii Kubernetes, realizowane na kazdej platformie chmurowej. Operuje z trzech centrów danych zlokalizowanych w Polsce. Do największych klientów segmentu infrastrukturalnego należą TUI Poland, Grupa Pracuj i Edipresse.
Historia K2 sięga roku 1997, a od roku 2008 akcje spółki są notowane na rynku głównym GPW. Walory K2 Holding S.A. zostały włączone pod koniec 2020 roku w skład indeksów WIG-INFO (firmy informatyczne) i WIG-TECH (nowe technologie). Więcej informacji na temat Grupy K2 można znaleźć pod adresem www.k2.pl.