Gamedust podsumowuje trzeci kwartał 2022 roku
Giełdowy specjalista od rozrywki VR – spółka Gamedust – konsekwentnie rozwija trzy kluczowe obszary działalności (produkcje własne, działalność wydawnicza, segment Connected Realities). Potencjał rozwojowy zwiększa zabezpieczone finansowanie.
Zakończona sukcesem w trzecim kwartale br. emisja 12,25 mln akcji po cenie emisyjnej 0,2 zł (łącznie 2,45 mln zł) zapewnia spółce nie tylko realizację obecnych projektów, ale również umożliwia rozszerzenie portfolio działań biznesowych i zwiększenie potencjału zyskowności w kolejnych okresach.
– Zakładamy, że przełomowy powinien być dla nas już rok 2023, w którym będziemy komercjalizować nasze większe projekty. Tymczasem publikowane w tym roku w sprawozdaniach okresowych wyniki są zgodne z założeniami, mając na względzie księgowanie kwartalnie około 3,5 mln zł amortyzacji firmy, co jest związane z procesem wejścia na rynek giełdowy – wskazuje Paweł Flieger, Prezes Zarządu Gamedust S.A.
– Na bieżąco budujemy też rozpoznawalność branżową. W trzecim kwartale br. spółka Gamedust na targach Gamescom w Kolonii zaprezentowała swoje projekty na Polish Booth organizowanym przez PARP oraz prowadziła spotkania biznesowe z partnerami zainteresowanymi współpracą. Natomiast stowarzyszona spółka Bluekey została partnerem oraz wzięła udział w konferencji dla twórców i fanów escape roomów RECON w Bostonie – dodaje Prezes Flieger.
W minionych miesiącach zespół Gamedust pracował nad flagową grą “Yupitergrad 2: The Lost Station”, której premiera planowana jest na pierwszą połowę przyszłego roku.
– Pierwsza część gry nadal jest sprzedawana i ma jedne z najwyższych ocen graczy, co buduje pozycję marki Gamedust i marki Yupitergrad w świecie VR. Dlatego nieprzypadkowo jeden z globalnych producentów gogli VR podpisał już z nami umowę licencyjną i dystrybucyjną, na mocy której w zamian za ustaloną kwotę otrzyma miesięczną wyłączność na sprzedaż gry Yupitergrad 2 – mówi Paweł Flieger, Prezes Zarządu Gamedust S.A.
W ramach działalności wydawniczej Gamedust najważniejszym wydarzeniem trzeciego kwartału była premiera pełnej wersji gry Best Forklift Operator studia Setapp (PC, pełne wsparcie VR). To pierwszy tytuł, dla którego Gamedust pełni rolę wydawcy. Gamedust jest również wydawcą gry Sunrise GP studia Garage 5, czyli wyścigów samochodowych w klimacie Arcade, które trafią na rynek w przyszłym roku, w pierwszej kolejności na konsolę Nintendo Switch.
– Jakość naszego zespołu przyciąga kolejnych partnerów, którzy chcą korzystać z naszego know-how. Podpisaliśmy w ostatnich tygodniach list intencyjny z Drago Entertainment na portowanie gry Gas Station Simulator w technologii VR oraz stanie się wydawcą i dystrybutorem tego tytułu. Jesteśmy przekonani, że w każdym obszarze działalności mamy możliwości osiągnięcia dużej skali, również w zakresie działalności wydawniczej – podkreśla Prezes Flieger.
W zakresie linii biznesowej Connected Realities spółka-córka Bluekey prowadziła w minionych miesiącach prace nad swoją pierwszą grą pod tytułem “Rooms of Realities”, której Gamedust jest wydawcą. W kolejnych etapach działalności Bluekey planuje wdrożyć rozwiązania technologiczne, które umożliwią digitalizację escape roomów na masową skalę. Warto zauważyć, iż Bluekey zamknęła z sukcesem rundę finansowania zewnętrznego z wiodącą rolą funduszu wspieranego przez PFR Ventures (5,65 mln zł). Dodatkowo do grona podmiotów wspierających projekt Bluekey dołączył serwis Lock.me – marketplace dla escape roomów, który działa na tym rynku od 2014 roku i jest obecny w wielu krajach. Lock.me tworzy też rozwiązania SaaS dla branży oraz jest organizatorem międzynarodowych mistrzostw w escape roomach, czyli popularnych zawodów ER Champ. W lipcu Bartosz Idzikowski z Lock.me dołączył do Zarządu spółki Bluekey.
***
Gamedust S.A. to notowana na rynku NewConnect GPW spółka będąca deweloperem i wydawcą gier, przede wszystkim na platformy wirtualnej rzeczywistości.
Spółka dostarcza pełne immersji doświadczenia dla globalnych odbiorców cyfrowej rozrywki, w szczególności z wykorzystaniem technologii wirtualnej rzeczywistości (VR), rozszerzonej rzeczywistości (AR) i Mixed Reality (MR).
Działalność biznesowa prowadzona jest w trzech strategicznych obszarach: produkcja gier, działalność wydawnicza oraz autorska linia biznesowa Connected Realities. Dotychczasowe tytuły produkcji Gamedust to Neverout, Overflight, Spuds Unearthed oraz Yupitergrad. W najbliższych kwartałach Gamedust zamierza dostarczyć na rynek zarówno nowe własne produkcje, jak również projekty wydawnicze.
Więcej informacji pod adresem www.gamedust.co, facebook.com/Gamedust/ i twitter.com/GamedustTT.